Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Resident Evil 6 å dead space 3?  (läst 3820 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5073

  • Gäst
Resident Evil 6 å dead space 3?
« skrivet: 2012-08-16, 04:05:11 »
hur hypade är folk om resident evil 6an? 

själv har jag väl lirat alla å väntar mä spänning på 6an. kommer i oktober co-op spel

dead space3? ni som inte lirat Dead Space och vill få adrenalinet pumpa i hela kroppen å bli grymmt jävla rädda så dä bara kryper i skinnet! ni köper DS 1  för en 50 spänn eller nått..

bland de ända single player spel jag gått runt 3-4 gånger. helt underbart spel. kommer en 3a i början av 2013 som är co-op spel.


Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #1 skrivet: 2012-08-16, 06:41:09 »
RE-serien har förlorat sin själ med för mycket action tycker jag. Saknar stämningen från ettan och tvåan. Köpte 5:an på PS3 men har bara spelat lite i början. 6:an verkar helt scitzad med flera helt olika spelstilar där Chris Redfields del är den mest actionbetonade. Inget release-köp i alla fall.

Dead Space är däremot mycket bättre. Har spelat om spelen ett par gånger och ska försöka spela ut båda en gång till innan 3:an kommer. Det nya är väl att man kan modifiera sina vapen väldigt fritt. DS3 är dropin/dropout co-op, men det går alldeles utmärkt att spela det som singleplayer. Släpps 2012-02-08 i europa.

För ett tag sedan kom jag på ett litet påskägg... Isaac Clarke (huvudpersonen i DS) = Isaac Asimov, Arthur C. Clarke. :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad HazMupp

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 224
  • brumbrumlastbil
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #2 skrivet: 2012-08-16, 09:57:14 »
Spelade igenom RE 1 & 2 men sedan verkar det som spelen spårade ut.. Rätta mig om jag har fel. Tycker att de två spelen var riktigt bra, speciellt första då det var rätt så svårt.
Detta har faktiskt hänt i den riktiga världen. \0/

Soldiers : Captain! We are dying here! What are we gonna dooooo?!?!
HazMupp : Well I dont know about you guys, but Im gonna get the hell outta here and have me some pussy!

guest5073

  • Gäst
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #3 skrivet: 2012-08-18, 02:44:01 »
Asså RE4 är helt suveränt.de har släppt en HD release oxå underbart spel.

RE5 bra co-op hela spelet men nja slår inte 4an.   


MEN jag förstår de har bytt ut skräck upplevelsen mot action och pussel säkandet.


JA! correct! men fortfarande mycket bra spel!

så längtar efter 6an vet bara inte om jag ska köpa det till pc eller x-box

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #4 skrivet: 2012-08-18, 19:02:41 »
ni som inte lirat Dead Space och vill få adrenalinet pumpa i hela kroppen å bli grymmt jävla rädda så dä bara kryper i skinnet!

Spela Amnesia om du gillar skräckspel. Dead Space vs Amnesia är som att jämföra Bolibompa vs Alien! ;)

guest5073

  • Gäst
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #5 skrivet: 2012-08-18, 19:49:41 »
Ojdå måste jag prova. Älskar skräck

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #6 skrivet: 2012-08-24, 07:43:50 »
Amnesia gjorde så mitt hjärta slog dubbelslag,,det är nu avinstallerat ^^
Jag lever mig in för mycket i spel för att fixa att lira det. =S

Dead  Space got nothing on Amnesia,,i Dead Space får man ju iallafall försvara sig... :pistols
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #7 skrivet: 2012-08-24, 08:40:10 »
Hur långt kom du?

Jag köpte Amnesia på Steam i somras men har bara spelat lite i början (har inte haft tid att lira).

Jag ser Dead Space som en hybrid mellan action och skräck och inget rent skräckspel som Amnesia.

Det enda spel jag slutat med för att det har varit för läskigt är Silent Hill 4, mest p.g.a den helt sjuka stämningen.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #8 skrivet: 2012-08-24, 08:54:30 »
Hehe ingen aning hur långt jag kom..tillräckligt för att få springa i ren skär panik skrikandes som en liten flicka o leta efter nån garderob att huka i  :D Där slutade jag ^^
och jag kan hålla med om Silent Hill,,creepy game, speciellt på Wii, där man verkligen får shake n bake framför tv'n för att skaka av sig dessa abnormiteter *shrug*
Testa även The Grudge som spel, finns till Wii, vet inte om pc eller andra konsoller har det, men där i kan man skita tegelstenar i bland ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest5073

  • Gäst
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #9 skrivet: 2012-08-27, 01:57:11 »
ojojoj låter underbart! om bara BF3 inte vore så kul så man hade tid till andra lir5 :)

guest5073

  • Gäst
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #10 skrivet: 2012-08-27, 02:27:38 »
ah var tvungen å köpat på steam nu. HOPPAS jag värkligen att dä är så läskigt som ni säger! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Resident Evil 6 å dead space 3?
« Svar #11 skrivet: 2012-08-30, 15:04:45 »
Hua mig. Jag såg The Ring som tonåring och har aldrig rört skräckgenre sen dess  :scared

Men det kanske är dags att damma av den genren igen nu när man har blivit man :lol

Men Resident Evil spelen (de första) var - om jag inte missminner mig - väldigt tilltalande. Blir lite sugen på att testa, men listan på spel man vill köpa är lååååååååång.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg