Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: En riktigt God Jul!  (läst 15571 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
En riktigt God Jul!
« skrivet: 2006-12-21, 09:09:22 »
Jag vet inte hur det är för er, men för mig är julen det bästa som finns. Alla omkring mig är förväntningsfulla, speciellt min barn, som tack och lov fortfarande tror på tomten. Man ska väl inte sticka under stolen att min stora unge "frugan" är lika förväntingsfull som dom två små monstren som öppnar avdventskalenderluckor i förtid, frågar om inte tomten kommer snart (dvs minst 1 gång varannan timma), och julpyntar med begangnade is-choklad-papper-uppträdda på snören...(dom lär sig mycket underligt på dagis nuförtiden).

Jag vet inte hur det varit för er, men jag kom inte in i julstämmning förrän idag, faktiskt precis nyss, när jag lyssnade på radion och dom spelade en jullåt, och blev bara så grymmt inspirerad - det är faktiskt julafton på söndag!
Att julstämmningen inte varit på topp, beror väl en hel del på vädret. Londondimma, +6 grader och körigt för övrigt har väl inte direkt hjälpt till att skapa den julstämmning som plötsligt föll över mig.

Jag skulle vilja beskriva julen ungefär såhär: "-Massa god mat, massa goda dofter, familj & en öppen dörr"
Jag tokälskar julmaten, jag äter aldrig skinka och allt det där när man är ute på julbord, för det spar jag till julafton. Jag blir lyrsik av alla goda dofter, som glögg, kanel, clementiner och julgran, men framförallt så älskar jag att umgås med min familj och mina vänner vid jul - det är det som är det viktiga.

Något som blivit än viktigare är min vänner här på OG, för om man funderar lite på hur mycket man "umgås" med er under året, så blir det faktiskt en hel del. 99 gånger av 100 är det bara roligt, och den enda gången man "lägger på" är när man är en gnällig surgubbe, som vaknat på fel sida. Men som sagt, OG är viktigt, viktigare än man tror...
Oavsett hur rutten dag man haft, hur bekymmrad man är, blir man på riktigt gott humör, får glada tillrop, eller härliga smädelser kastat i ansiktet när man kommer in på TS eller Vent, en grymmt härlig gemenskap. Det är nästan som lite jul-afton varje gång man kommer in!

Jag vill passa på att tacka er ALLA (ja, det är stora bokstäver) för ett fantastiskt år, önska er ett än bättre 2007, och så kommer det där med öppen dörr....som jag skrev om längre upp. Jag hoppas verkligen att det inte finns en enda av oss som sitter själv på julafton. känner ni någon så bjud hem personen. Det finns alltid mat så det räcker, och en stol över, för ingen ska behöva vara själv på julafton, inte bland mina vänner, och jag hoppas verkligen att alla håller med. I min familj stänger vi aldrig dörren, och jag hoppas att ni alla gör detsamma!

Massor av julkramar från hela familjen Larsén!

Deathdealer - Klanledare för Old Gents


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest34

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #1 skrivet: 2006-12-21, 15:23:59 »

Önskar även jag er alla en riktigt God Jul & Gott Nytt!

Utloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #2 skrivet: 2006-12-21, 15:29:57 »
 :kiss
Insikt före åsikt!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #3 skrivet: 2006-12-21, 16:20:52 »
 :thumb En god jul på er alla
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #4 skrivet: 2006-12-21, 16:30:18 »
Ha den äran!  :cartman

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #5 skrivet: 2006-12-21, 16:57:16 »
Puss på er alla små julgrisar!
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #6 skrivet: 2006-12-21, 17:17:14 »
Söta ni är...  :kiss

Hoppas ni får ha trevligt med nära och kära i helgen. Äta gott och få uppleva åtminstone lite julkänsla trots avsaknaden av det kalla och vita vädret. Förhoppningsvis kanske den där magiska känslan man hade som liten infinner sig, åtminstone för någon liten sekund.

En riktigt God Jul på er alla!




http://www.funpic.hu/files/pics/00020/00020872.jpg  :nsfw

guest1379

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #7 skrivet: 2006-12-21, 18:36:19 »
Jag vill instämma de som DD skrev,En god jul på er alla OG polare. Om ni bor i stockolmsområdet och är ensamma är ni alltid välkomna till mej o min familj. :love

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #8 skrivet: 2006-12-21, 19:59:00 »
Julpuss på er alla från söder! :kiss

guest1375

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #9 skrivet: 2006-12-21, 20:47:35 »
Ha e gott alla vänner!!!
Småland ,, det kommer inrullandes en nätt skara på 25-35 pers på Juldagen ;-)

guest628

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #10 skrivet: 2006-12-21, 21:09:40 »
Efter att ha varit utan sin familj i en skoltermin så kommer nog denna jul bli annorlunda. Jag kommer att uppskatta mer att få vara hemma i värmen, slippa vara ensam och känna kärlek, så som bara en familj kan ge. Så med de önskar jag alla en GOD JUL

Marcus "Räkan" Larsson

guest1379

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #11 skrivet: 2006-12-21, 21:42:47 »
SMAC! DU O DINA 25 POLARE ÄR ALLTID VÄLKOMMNA.BÄRS,VIN O BLINDVATTEN FINNES. TAG MED SOVSÄCK O GOTT HUMÖR.  :drink

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #12 skrivet: 2006-12-21, 21:55:35 »
BLINDVATTEN FINNES.

Jag läste blindvatten men tänkte på vigvatten... och började fundera på hur vilda fester ni brukar ha. Men sen läste jag en gång till... och då föll 5-öringen ner. :)

guest1379

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #13 skrivet: 2006-12-21, 22:00:11 »
nog för att jag är från småland o är djup religös men jag har aldrig provat att grogga på vigvatten  :lolright har du????

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: En riktigt God Jul!
« Svar #14 skrivet: 2006-12-21, 22:01:38 »
Nope... men jag började fundera på om lokalen kanske behövdes renas efter festen... driva ut demonerna... eller nåt... :D

 

Senaste inlägg