Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Detta har jag skickat till DD  (läst 9846 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #15 skrivet: 2008-10-02, 17:05:54 »
Dunedain, vad du skriver får stå för dig. Jag tycker inte att DD har handlat "självgott" alls - vare sig i den här frågan, eller i tidigare kontroverser. Det är min uppfattning om att DD har skött sin post som klanledare på ett mycket föredömligt sätt. Han har varit lyhörd för åsikter från medlemmarna och varit mycket mån om att alla ska trivas i OG. Jag kan inte minnas att han någonsin betett sig arrogant på detta forum - åtminstone har jag aldrig uppfattat honom så. Vad gäller hans agerande i detta fall, så finner jag det exemplariskt (i synnerhet då det rör ett sådant trist ärende), och jag tycker att jag knappast borde behöva nämna att han har mitt fulla stöd.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #16 skrivet: 2008-10-02, 17:14:10 »
Hade jag hamnat i den här situationen kan jag bara hoppas att jag agerat hälften så korrekt som DD. Han har mitt fulla och odelade förtroende i frågan.

Utloggad Grönis

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #17 skrivet: 2008-10-02, 17:14:24 »
dunedain -> en fråga om du nu inte gillar OG vad gör du här... varför är du ens på vårat forum? detta är bara en av de frågor som jag skulle vilja att du besvarar ... spelar du med AK? isåfall hur kan det komma sig?  för om vi nu har en sådan ledning som beter sig på det sättet du verkar uppfatta det hela så skulle jag inte vilja ha något med dem att göra eller ens med den klanen i det spel som jag spelar... för mig är detta mycket enkelt...trivs man inte så är det TACK OCH HEJ!

Har du träffat DD överhuvud taget? vad vet du om honom ..? för hur kan du annars bara döma någon utefter vad som skrivs på ett forum?

Jo en sak till, hur mycket vet du om allt som har varit med Ace tidigare, så du inte heller börjar kasta sten i glashus...

guest34

  • Gäst
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #18 skrivet: 2008-10-02, 17:19:56 »
Det hade säkert kunnat lösas smidigt men som vanligt när det gäller wow så får det en snowball effekt och rullar på utav bara fa...n.

Gillar Ace, DD och Dune och förstår inte varför detta spårade ut.
Det lättaste hade ju varit att Rowdy att tagit bort posten och informerat den som postade det att reklam för andra gillen på våran site tas bort pronto.

Men då AK gärna hade velat köra 25-manna men saknar folk, rädledare mm och Securitas sitter i samma båt så hade ett sammarbete mellan klanerna inte varit så svårt att få ihop eller ett t om ett samgående?

När skall vi halshugga DD?
Någon tid satt?  :supporter


Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #19 skrivet: 2008-10-02, 17:20:17 »
hur jävlar självgod du är...

Du menar förstås - jävla självgod...

:lil
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #20 skrivet: 2008-10-02, 17:24:06 »
En sak till:
Vi skojar gärna med varandra här och DD är dessutom en tacksam måltavla av flera anledningar, men en sak är säker: Han är en av de mest osjälviska människor jag någonsin träffat. Av alla underbara människor på detta forum är han en klart lysande fyr och jag är stolt över att räkna honom som min vän.

(sluta malla dig nu Stefan, vi ska inte gifta oss) :)

Det var alles.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #21 skrivet: 2008-10-02, 17:51:40 »
@Dunedain.
Om du bara skall angripa någon helt utan sakliga argument och bara göra personliga påhopp så tcker jag du skall tänka om.

DD är utsedd oss och egenskap av KL så har han bland annat i uppgift att sköta alla möjliga trevliga och mindre trevliga ärenden.

Han gör detta helt osjälviskt av och när du hoppar på honom på detta viset hoppar du på alla i OG även om du skriver att så inte är fallet.
Han är vår representant tillsammans med övriga förtroendevalda och representerar varje medlem i OG varje sekund när de gör sitt jobb.

Skall du kritisera någon för något så är "självgodhet" knapppast något som är relevant utan det som görs och sägs i faktiska termer är intressant, inget svävande blaj.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #22 skrivet: 2008-10-02, 18:34:34 »
Trevligt att du tar dig tid och vädrar din åsikt även om jag inte delar den.

// Frankman

:stupid

guest1645

  • Gäst
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #23 skrivet: 2008-10-02, 19:37:06 »
Borde väl inte lägga mig i, men man är ju lite av en kafferepskärring. :)

Jag tycker precis som de flesta andra här att man ska få ha sin åsikt, och säga den, men man bör kanske ha något konkret när man går till personangrepp. Generellt hat mot olika samhällsgrupper är helt ok.

Men en av kärnpunkterna i debatten som egentligen borde lyftas upp är den om gillen (eller klaner eller team eller vad nu *insert name of game* kallar sina grupperingar), och att staka ut en riktning för dessa. Skulle även vilja veta vad som är OG's ståndpunkt i det hela, är det ett gille per spel, eller kommer man dela upp det i två om tillräckligt många spelar? Inte sällan har gillen en casual-del och en hardcore-del.

Att jag hoppade in i OG's GW-gille var väl egentligen från grunden en artikel i en tidning, men att jag stannat är för att deras filosofi passar mig som hand i handske. Jag är en väldigt spridd spelare, men de tar alltid emot med öppna armar när jag kommer och n00bar mig i chatten. Jag förstår att detta inte skulle fungera i ett mer PvP-inriktat gille, eller några med en mer schemalagd närvaro. Därför tackade jag också så mycket för mig när jag förstod att det skulle bli strul.

Och det är väl det som är tanken bakom varje gille, att skapa en grund av förhållningsregler som man sedan följer, och det är upp till varje individ att se om det är något för dem. Man ska definitivt inte stanna hos någon som inte har samma idéer för spelandet som en själv, helt enkelt för att man kommer bli besvikna på varandra.

Sedan att det gått inflation i gruppbildning i många spel, med hundratals grupper om kanske 5 medlemmar är ett problem som borde lösa sig relativt kemiskt med tiden. GW hade en sådan period i början där alla och deras mormor skapade ett eget gille, men dessa dog sakta ut när medlemmarna gick in i större grupperingar för att alltid hitta folk. Något som jag tror sker i alla spel så småningom. Vilket osökt får mig in på slutpoängen med mitt rant.

Om man inte är nöjd med sitt gille, vare sig detta är spelfilosofin, antalet medlemmar eller helt enkelt spelet, så skriver man ett trevligt mail till ledaren, dumpar ett mess i ngn generell forum-kanal och bockar och bugar på vägen ut.
Betyder såklart inte att man inte kan påpeka om något är helt uppåt väggarna, men om det är rent grundläggande gille-regler man inte tycker om, så är det kanske dags att gå vidare.

Liten slutkläm, bibehåll alltid netiquetten.
Ingen spam, inga fanboy-angrepp (Windows suger), inga omotiverade personangrepp (du ska ha pisk DH) och försök hålla dig till tråden (fasiken vad det regnar ute)....

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #24 skrivet: 2008-10-02, 21:34:24 »
[ironi]
Jo DD är en riktig skitstövel - han inte bara driver ett eget företag och jobbar 80 timmar i veckan, han har en stor familj och fru som han ödslar en himla massa tid på  - han har också mage att varje år fixa ett mastodont LAN i sin hemstad för oss OG. Med all inclusive, tävlingar priser å go mad å myje mad!

Jo en riktigt självupptagen, egocentrisk svinpäls är han. Å fanskapet har blivit omvald tre år i rad. Helt jävla ooootroligt!!  :scared
[/ironi]

Nä, Dunis gå å kamma dig för du är verkligen ute å cyklar när det gäller vår kära KL! Du har INTE hela bilden eller historian och bör verkligen inte klampa mer i klaveret.

Men själv är jag en jävla typ, det kan flera nog skriva under på!

Edit: fixat taskig svenska, satsbyggnad och särskrivningar innan LiL hunnit varit här å kludda! ;)
« Senast ändrad: 2008-10-02, 22:20:25 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #25 skrivet: 2008-10-02, 22:12:12 »
 :stupid :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #26 skrivet: 2008-10-02, 22:44:39 »
Kan bara hålla med den allmänna meningen i tråden. Hej då Al, och ha det kul i securitas.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #27 skrivet: 2008-10-02, 23:05:20 »
Kan bara hålla med den allmänna meningen i tråden.

Dito.  :stupid

guest1327

  • Gäst
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #28 skrivet: 2008-10-03, 15:42:11 »
Men själv är jag en jävla typ, det kan flera nog skriva under på!

Vart skriver jag på?  ;) 

DD har mitt fulla förtroende. Vi har själva valt honom, och skulla han nu vara en egocentriker, så hade han nog aldrig blivid vald.
Vi har en sann diplomat i vår DD.

/Ragge

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Detta har jag skickat till DD
« Svar #29 skrivet: 2008-10-03, 18:39:00 »
DD är en jävla sprätt som e dryg så det förslår... Men han är våran DD och om folk inte klarar av att han är våran KL så kanske dom ska engagera sej lite i omröstningen istället för att gnälla på hur valet gick.

Och om man som utomstående inte kan acceptera hur vi har valt KL och att spela eller bete oss i största allmänhet så kanske OG inte är för den personen.

Jag lärde känna Ace i SH och såg honom som en trevlig och burdus människa men som tyckte det var kul i största allmänhet. "Maaaaaaaaxx du kan inte taaaaaa mej" är fortfarande en klassiker. Sen vet jag inte hela storyn om AK o securitas eller egentligen vad som startade detta, men för det första var det inte DD som tog bort tråden eller posten, det var rowdy. Han har oxo erkänt att det var ett misstag och bett om ursäkt. Men istället för att fråga via pm om varför så valde Ace att vräka ur sej en post som uppfattades ganska klumpig av iaf mej. Man kan sköta sånt lite mer diskret. Finns ingen anledning att dra in hela klanen för en sån sak. Detta hade kunnat lösas via PM eller telefon eller morse.

OG är inte en Klan eller ett Gille, det är en grupp människor som gillar att spela datorspel tillsamman och att träffas över en öl. Har man inte upplevt nått sånt så har man nog inte hittat rätt i cybergröten.

en älg som har lessnat och tänker ta ut det på nästa jägare som försöker nått.

Sir Moosealot

 

Senaste inlägg