Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Remakes  (läst 3725 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Remakes
« skrivet: 2008-04-28, 14:47:06 »
Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Sitter och skummar igenom vilka filmer som planeras till 2009 och remakes verkar var modeordet... Evil Dead, Friday 13th, Hellraiser, Nightmare on Elmstreet, Escape from New York, Conan the Barbarian, PORKYS!!! Värst av allt, detta är bara ett litet axplock av remakes.
Sedan kommer alla filmer som bygger på tvserier: A-Team, Dallas, Falcon Crest, CHiPs, Gatchaman, GI Joe osv osv...

Kan raljera om seriealbum och spelfilmer också, men vem orkar... Death: The high cost of living, Halo osv osv...

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Remakes
« Svar #1 skrivet: 2008-04-28, 15:37:57 »
Fast Hellraiser görs av Clive Barker själv... Vet inte om det är bra eller dåligt. Evil dead kan man ju säga har en remake redan, eller revision i alla fall om man jämför evil dead med evil dead II. Och Conan, tja vad kan man säga? Figuren Conan har ju gjorts förut, men hade rätt lite med de skrivna historierna att göra, så vad som än görs blir det nog inte en remake på de förra filmerna. (Ett tidigt manus för den första filmen med Arnold utspelade sig enligt vissa källor i en post-apokalyptisk framtid - det ni! )

Men standard för nästa år verkar vara att bygga på existerande franchise.

guest1645

  • Gäst
SV: Remakes
« Svar #2 skrivet: 2008-04-28, 15:52:35 »
Enligt IMDB blir Conan en remake på filmen från 1982, men som du själv sa, antalet stories är enormt. Så de borde väl kunnat göra en helt ny film.
Och alla skräckserier har ju redan hur många uppföljare som helst, varför kan de inte göra en ny film helt enkelt? I en remake kan man redan storyn.

Jo, Evil Dead 2 är en remake, men det kan bero på ekonomin för första filmen... Läs Bruce Campbells "If chins could kill", helt underbar bok med ett långt kapitel om första filmen. Skitkul bok faktiskt. :)

guest1645

  • Gäst
SV: Remakes
« Svar #3 skrivet: 2008-05-01, 12:52:09 »
Men vafan...
http://www.iwatchstuff.com/2008/03/yet_another_get_smart_poster.php

Steve Carell och Will Ferrell är inte roliga. En film blir inte en lyckad komedi för att någon av dem står och ser fånig ut i 90 minuter. Så varför ska nu Get Smart bli offer?

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Remakes
« Svar #4 skrivet: 2008-05-01, 14:38:55 »
Beror säkert på idétorka samt att man ser möjligheten att tjäna pengar på ett tidigare vinnande koncept!
Kolla musikindutrin - hur många gör egna låtar kontra "covers" på andras hit?

DD

Är det Clive som är bakom Hellriser - då kan det bli hur bra som hellst....Han var väl bara med om just den första originalfilmen oxå?


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Remakes
« Svar #5 skrivet: 2008-05-01, 18:59:42 »
Mmmm... Jag blir allt lite sugen på att se Death: The high cost of living, men å andra sidan var jag sugen på att se Hellblazer också... :doh
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Remakes
« Svar #6 skrivet: 2008-05-01, 22:34:49 »
Mmmm... Jag blir allt lite sugen på att se Death: The high cost of living, men å andra sidan var jag sugen på att se Hellblazer också... :doh

Men om man gjorde Hellblazer baserat på orginalserien så kunde det ju bli hur ballt som helst. Lynch får regissera så blir det en massa interna monologer Days-of-our-lives-style precis som John Constantine gör i serierna.

Förövrit måste jag bara få säga att Stormare var fantastisk som Satan.
-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

guest1645

  • Gäst
SV: Remakes
« Svar #7 skrivet: 2009-09-24, 04:40:22 »
Återupplivar en gammal tråd eftersom jag hittat nya, deprimerande nyheter:

Highlander får en remake:
http://www.firstshowing.net/2009/09/22/summit-rebooting-highlander-with-a-fast-furious-director/

Och andra (som jag inte har några bra länkar till):
Flykten från New York
Robocop (PG13 och ingen Michael Ironside, lägg ner)
Fåglarna
The Crow (NEJ! NEJ! NEJ!)
Flash Gordon (allvarligt, Queen suger numera och Max von Sydow kommer antagligen inte göra Ming, så varför?)
Barbarella (tja, en uppdaterad Orgasmotron i 3D kan funka)
Nightmare on Elmstreet (ser ut att bli bra, men Freddy utan Englund, gör ngt nytt istället)

Ingen direkt remake, men Titanic kommer få en 3D putsning. Detta skapar en  intressant fundering, inte för att sexscenen är särskilt grafisk i Titanic, men vad händer när det kommer mer grafiska scener? Vad sker när "9 to 5" kommer i 3D? Kommer Dolly Partons blotta närvaro göra filmen X-rated?

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Remakes
« Svar #8 skrivet: 2009-09-25, 07:32:21 »
Vad sker när "9 to 5" kommer i 3D? Kommer Dolly Partons blotta närvaro göra filmen X-rated?

:flirt

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Remakes
« Svar #9 skrivet: 2009-09-25, 08:01:26 »
pansargeneralens fru.

guest1645

  • Gäst
SV: Remakes
« Svar #10 skrivet: 2009-09-25, 21:55:53 »
Fäbojäntan 3D, känn falukorven. :door

guest1645

  • Gäst
SV: Remakes
« Svar #11 skrivet: 2009-10-03, 02:02:23 »
En liten remake/sequel-uppdatering:
Scream och Spy Kids får efterföljare.

Hellraiser och Scanners får 3D remakes. Kan väl bli fräckt att få kedjor skickade mot sig samt se hjärnor explodera i 3D.

Short circuit får en remake, dock inte bekräftat att det blir 3D. Känns dessutom ganska uppenbart med tanke på Wall-E's framgångar, även om det bara är robotornas fysiska likhet som förbinder filmerna.

 

Senaste inlägg