Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Watchmen  (läst 5615 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: Watchmen
« Svar #15 skrivet: 2009-04-08, 07:20:46 »
Jag hittade inte mitt exemplar, så jag läste den som pdf innan filmen kom för att uppdatera mig lite.
Det är nog det närmsta E-book jag kommit...

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Watchmen
« Svar #16 skrivet: 2009-04-11, 10:52:04 »
Var nog PDF jag fiskade efter ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Watchmen
« Svar #17 skrivet: 2009-07-20, 02:13:06 »
Såg Watchmen nu ikväll... Vad ska man säga. En annorlunda film, rätt lång och lite småskum. Lite i samma stuk som The spirit.

Har inte läst serien mer än att jag känner igen karaktärerna och blev väl positivt överraskad av filmen faktiskt, synd bara att Rorschach dör kan man väl tycka, han gjorde mycket av filmen i mina ögon...

Ger watchmen 4½ av 5 :thumb och den där halva är nog bara pga att jag varken visste om karaktärerna och att den var lite väl lång... Mycket bra rulle och rekommenderas verkligen

guest1645

  • Gäst
SV: Watchmen
« Svar #18 skrivet: 2009-07-20, 05:05:50 »
Som sagts tidigare, filmen och serien ska ses som komplement till varandra.
Filmen lyfter tio steg när man läst serien. :thumb

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Watchmen
« Svar #19 skrivet: 2009-07-20, 11:02:44 »
Ser det bara som possitivt att dem gjort filmen lång då albummet den bygger på är en ganska diger lunta! Var rädd att dem skulle masakera den, men nu måste jag bara se den!

Och visst, Bläckplumpen är en mustig typ som jag gillar skarpt men man ska komma ihåg att han hade aldrig rättat in sig i ledet - han var tvungen att tystas!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1645

  • Gäst
SV: Watchmen
« Svar #20 skrivet: 2009-07-20, 16:57:53 »
Jag måste se directors cut, den ska bland annat innehålla scenen då den gamla Nightowl dör. Något som saknades lite i filmen. Kände väl lite att desperationen och uppgivenheten i albumet försvann. Som ngn skrev, Ozymandias var väldigt blek i filmen och man fick aldrig riktigt förståelse för det han gjorde, eller den uppoffring han sade sig göra för mänskligheten.
Och så var det ju lite fånigt i scenen när Rorschach fixar pedofilen. I serien är han också fastkedjad, men lämnas med en såg brevid sig och har ju möjligheten att såga av sig armen innan huset brinner ner.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Watchmen
« Svar #21 skrivet: 2009-07-20, 22:51:55 »
Hmm borde vara directors cut jag såg då.. för jag såg när han blev dödad.. Ja man får inte se själva bakgrunden för Ozymandias idé / uppoffring

guest253

  • Gäst
SV: Watchmen
« Svar #22 skrivet: 2009-07-21, 04:49:13 »
Både Rosharch och pedofilen dör på mer eller mindre samma sätt som i boken, men Ozymandias dör inte i någon. Eller vad menar du Ceder, du var lite otydlig där. Men jag håller med om att Ozymandias offer är lite blekt. Det har mycket större genomslag i serien.

 

Senaste inlägg