Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska HYLLA sin dag?  (läst 23874 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #15 skrivet: 2010-01-19, 17:49:32 »
Jag har fått en , nja två espresso, ätit en tallrik gröt, jag har träningsvärk och ungarna slåss inte! Jippi!

Och så har jag en så snygg man!

se bild nedan!


Undra hur han skulle se ut med cyklop :hm

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #16 skrivet: 2010-01-19, 18:09:30 »
Idag har varit en riktigt bra dag.

En stor uppdatering gick ut på jobbet men allt proaktivt arbete gav resultat.  :thumb
Efter jobbet åkte jag och köpte ett nytt datapekdon. Ett som jag har gått och tittat och petat på i snart 5 månader. Äntligen blev den min!


guest687

  • Gäst
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #17 skrivet: 2010-01-19, 18:27:54 »
Idag har varit en riktigt bra dag.

En stor uppdatering gick ut på jobbet men allt proaktivt arbete gav resultat.  :thumb
Efter jobbet åkte jag och köpte ett nytt datapekdon. Ett som jag har gått och tittat och petat på i snart 5 månader. Äntligen blev den min!



Oh rosa! Jag har en cerise ;)

guest687

  • Gäst
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #18 skrivet: 2010-01-19, 18:28:26 »
Jag har fått en , nja två espresso, ätit en tallrik gröt, jag har träningsvärk och ungarna slåss inte! Jippi!

Och så har jag en så snygg man!

se bild nedan!


Undra hur han skulle se ut med cyklop :hm

Ja det har jag alltid undrat! Kanske ska tvinga på honom ett och ta en bild?
 :banana

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #19 skrivet: 2010-01-20, 08:40:42 »
 :rotflmao
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #20 skrivet: 2010-01-20, 12:17:27 »
Har riktigt skön träningvärk.

Nu skall jag bara se till att få mig lite kärlek också.

Borde du inte posta i den motsatta tråden?  ;)   

guest687

  • Gäst
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #21 skrivet: 2010-01-20, 19:50:23 »
Dagens hyllning!  :supporter

Middagen -

Oxfilé med klyftor av bakpotatis, pepparsås och en sallad på bladspenat, ruccola, machetesallad, valnötter, gorgonzola, små kvisttomater. Till rött vin. Mumma!

(Lite tröst för en ond vrist må man ju få?)

WOLF

  • Gäst
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #22 skrivet: 2010-01-21, 08:36:59 »
Jag satt uttråkad och läste i spytråden. Det borde finnas en motsvarighet - för inte är livet bara kräk, bajs i poolen och baksmälla? Eller?

Nån borde väl vara glad och lycklig över nåt nån gång?

Nån (uhm harkel) spelar kanske nåt spel och skjuter ihjäl en liten liten hjort, ser ett väldigt snyggt träd eller dansar naken i snön? Och tycker det är fantastiskt härligt.

Min hyllning idag går till att jag kommer få en extra utbetald lön den här månaden eftersom de tydligen missat att betala ut mina måndagar hela förra terminen..

Vad är DIN hyllning till idag?

(Och JO nåt jäkla bra finns det väl!)

 :drink

God morgon Electronica.  :coffee

Dess värre har jag inget som direkt kvittrar i mina öron förutom att med tanke på alla stackars människor man sett via media som lider av diverse otäckheter så måste man vara tacksam över att man är så pass frisk som man är.

Även om det nu är svårt att försöka sig på någon slags jämförelse så måste man nog ge sig tid att tacka högre makter för att ens liv inte tedde sig värre än vad det varit.

Det jag ser fram mot av mer jordslig (och manlig) karaktär är förstås slutet på mitt kostsamma datorprojekt som jag startade med våren 2009 och som jag äntligen kan börja skönja slutet på, även om det är en bit kvar.

Ja du min vän, större än så är inte min värld just nu, hur än liten och tråkig den kan tyckas te sig.

Då jag inte känner dig kan jag givetvis inte spekulera hur din situation tänkas kan se ut, men jag hoppas att du mångt mycket mer att glädjas åt än jag samt att du har det bra och hälsan står i blom.

Med det har jag inte så mycket mer att bjuda på, men det var trevligt att få vakna till några meningsbyten med dig i alla fall.

Önskar dig allt gott och tag väl hand om dig inför framtiden.

Vänliga hälsningar, WOLF.  :thumb

WOLF

  • Gäst
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #23 skrivet: 2010-01-21, 10:45:35 »
Hej Igen Electronica.

Mitt förra meddelande till dig väckte en tanke om en ung flickas kamp för en bättre Värld för oss människor att leva i.

Hon heter Severn Cullis-Suzuki (Environmental Children's Organization E.C.O.) och tillhör en av världens mest framträdande ungdoms miljöaktivist, talare, TV-värd samt författare. Med några skolkamrater samlade hon ihop pengar under 1992, då hon bara var 12 år, för att delta i toppmötet 1992 Earth Summit i Rio de Janeiro, där Severn fick en stående ovation för hennes tal till delegaterna. Till följd av detta tal erhöll hon FN:s miljöprograms Global 500 Award 1993.

Detta tal gör en varm i hjärtat även om det hölls ett antal år tillbaka. Det är den sortens människor som gör att man inte tappar hoppet inför framtiden. Huruvida det talet fick någon bestående effekt kan jag inte säga, men talet i sig kommer jag för alltid bära med mig i mitt hjärta.


Severn (Cullis) Suzuki, Environmental Children's Organization (E.C.O.) - 1992 Earth Summit, Rio De Janeiro. (redigerad version som väcker starkare känslor).
http://www.youtube.com/watch?v=xPx5r35Aymc


The Speech it self.

    “Hello, I am Severn Suzuki speaking for E.C.O - the Environmental Children’s Organization. We are a group of 12 and 13 year-olds trying to make a difference, Vanessa Suttie, Morgan Geisler, Michelle Quigg and me. We’ve raised all the money to come here ourselves, to come 5,000 miles to tell you adults you must change your ways. Coming up here today, I have no hidden agenda. I am fighting for my future. Losing my future is not like losing an election, or a few points on the stock market.”
 
“I am here to speak for all generations to come. I am here to speak on behalf of the starving children around the world whose cries go unheard. I am here to speak for the countless animals dying across this planet, because they have nowhere left to go. I am afraid to go out in the sun now, because of the holes in our ozone. I am afraid to breathe the air, because I don’t know what chemicals are in it. I used to go fishing in Vancouver, my home, with my Dad until, just a few years ago, we found a fish full of cancers. And now we hear of animals and plants going extinct every day, vanishing forever. In my life, I have dreamt of seeing the great herds of wild animals, jungles and rainforest's full of birds and butterflies, but now I wonder if they will even exist for my children to see.”
 
“Did you have to worry of these things when you were my age? All this is happening before our eyes and yet we act as if we have all the time we want and all the solutions. I’m only a child and I don’t have all the solutions, but I want you to realize, neither do you. You don’t know how to fix the holes in our ozone layer. You don’t know how to bring the salmon back up a dead stream. You don’t know how to bring back an animal now extinct. And you can’t bring back the forest that once grew where there is now a desert. If you don’t know how to fix it, please stop breaking it.”

“Here you may be delegates of your governments, business people, organizers, reporters or politicians. But, really, you’re mothers and fathers, sisters and brothers, aunts and uncles and all of you are someone’s child. I’m only a child, yet I know we are all part of a family, 5 billion strong, in fact 30 million species strong. And borders and governments will never change that. I’m only a child, yet I know we are all in this together and should act as one single world towards one single goal.”

“In my anger, I am not blind and in my fear I am not afraid of telling the world how I feel. In my country we make so much waste, we buy and throw away, buy and throw away, buy and throw away and yet Northern countries will not share with the needy. Even when we have more than enough we are afraid to share, we are afraid to let go of some of our wealth. In Canada, we live the privileged life. We’ve plenty of food, water and shelter. We have watches, bicycles, computers and television sets. The list could go on for 2 days. Two days ago here in Brazil, we were shocked when we spent time with some children living on the streets. This is what one child told us, ‘I wish I was rich and if I were, I would give all the street children food, clothes, medicines, shelter and love and affection’. If a child on the street who has nothing is willing to share, why are we who have everything still so greedy? I can’t stop thinking that these are children my own age that it makes a tremendous difference where you are born. And that I could be one of those children living in the favelas of Rio. I could be a child starving in Somalia, or a victim of war in the Middle East or a beggar in India. I am only a child, yet I know if all the money spent on war was spent on finding environmental answers ending poverty and in finding treaties, what a wonderful place this earth would be.”

“At school, even in kindergarten, you teach us how to behave in the world. You teach us to not to fight with others, to work things out, to respect others and to clean up our mess, not to hurt other creatures, to share, not be greedy. Then, why do you go out and do the things you tell us not to do? Do not forget why you are attending these conferences, who you are doing this for. We are your own children. You are deciding what kind of a world we are growing up in. Parents should be able to comfort their children by saying ‘Everything is going to be all right, it’s not the end of the world, and we are doing the best we can’. But I don’t think you can say that to us anymore. Are we even on your list of priorities? My dad always says, ‘You are what you do, not what you say’. Well, what you do makes me cry at night. You grown-ups say you love us. But I challenge you, please, make your actions reflect your words. Thank you.”

 
Severn Cullis-Suzuki, Vancouver, Canada.
Environmental Children's Organization (E.C.O.).
http://en.wikipedia.org/wiki/Severn_Cullis-Suzuki
http://www.speakers.ca/cullis-suzuki_severn.aspx


David Suzuki (pappa till Severn Cullis-Suzuki) - The David Suzuki Foundation.
http://www.davidsuzuki.org
http://www.youtube.com/naturechallenge


Thank you dear Severn Cullis-Suzuki for shearing your heart and minds in such mature and loving way by the speech in 1992 Earth Summit, Rio de Janeiro. :kiss


Love, WOLF.
« Senast ändrad: 2010-01-21, 10:47:20 by WOLF »

guest687

  • Gäst
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #24 skrivet: 2010-01-21, 11:07:24 »
Oj vilken skribent du är Wolf! Alltid kul att läsa!

Kom ihåg - inga ting är för små för att uppskattas.
Lycka till med projektet.

WOLF

  • Gäst
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #25 skrivet: 2010-01-21, 14:01:16 »
Man tackar så hjärtligt för det min vän  :roger

Mvh. WOLF  :thumb

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #26 skrivet: 2010-01-21, 14:31:14 »
efter snart 11 år på fredells så ska jag få kliva ur trucken och in i hyvleriet. Ska stå och såga brädor och impregnera... Hejja variation !


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #27 skrivet: 2010-01-21, 14:42:39 »
Go Moose! :thumb
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #28 skrivet: 2010-01-21, 15:51:31 »
jag fick tillbaka mitt steg på karriärstegen... :thumb

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Är det här man ska HYLLA sin dag?
« Svar #29 skrivet: 2010-01-22, 06:50:41 »
Jag är glad för jag gör mitt sista pass på det här jobbet och på måndag börjar jag på mitt nya jobb... :banana

Who dares! Wins!

 

Senaste inlägg