Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 271626 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #15 skrivet: 2008-09-19, 18:58:05 »
Ska justera tangenbordet snart... :)
Haller helt med att det troligtvis ar en vanlig forsening, men en omorganisation ar ju en ratt stor grej det ocksa. Haller aven med om att det var en lattnad att lasa press-releasen och se att sa mkt GW-folk fatt sa bra positioner, det verkar ju ratt lovande for framtiden. :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #16 skrivet: 2009-02-20, 19:05:44 »
A Letter to Our Fans

To our fans,

There have been some published rumors over the past few days about Guild Wars 2 delays, and I'm writing you today to set the record straight.

You've all seen announcements about restructuring at NCsoft West, and it's natural to wonder whether that restructuring impacts ArenaNet's Guild Wars 2 development. In fact, the reason NCsoft West is restructuring itself is so that the company can put all of its focus into its top-tier games like Guild Wars 2. Our team continues to grow, and has the strong support and financial backing we need to achieve our goal of making Guild Wars 2 the best online role-playing game ever created.

On Friday, NCsoft released investor materials that showed a very broad release window for Guild Wars 2, with the explanation that release timing is still "to be announced." ArenaNet has never given a release date for Guild Wars 2 other than "when it's done." NCsoft's investor materials are a reflection of that philosophy.

I know some fans had hoped for a smaller gap between the launch of Guild Wars: Eye of the North and the start of beta testing for Guild Wars 2, but we communicated last summer that it would be some time before we could commit to any beta or launch dates. Guild Wars 2 is a large and ambitious game, and we're going to take the time to do it right.

I'm immensely proud of what our team has accomplished and continues to accomplish with the development of Guild Wars 2. We'll have a lot more to say when we're closer to release. Until then, we thank you for your continued interest and ask you to stay tuned.


Mike O'Brien

Källa: http://www.guildwars.com/gameplay/developer_updates/letter_to_our_fans.php


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #17 skrivet: 2009-02-20, 19:50:51 »
*längtar*

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: GW2-tråden!
« Svar #18 skrivet: 2009-02-20, 20:04:41 »
 :joystick :joystick :coffee
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #19 skrivet: 2009-02-21, 00:51:34 »
[...]making Guild Wars 2 the best online role-playing game ever created.

Det känns som att de kan lyckas, OM de blir kvitt den otroligt begränsade spelvärlden i dagens GW. Min uppfattning om GW idag är att det är ett "säkert kort", något man kan återvända till efter lång tids frånvaro för att njuta av några timmars, tämligen, hjärndött spelande. Kul och charmigt på sitt sätt, men, jag har gjort dessa uppdrag 1000 ggr förut. Det går inte att jämföra med ett äkta mmorpg. GW i den form vi spelar det idag känns mer som ett substitut för en chattklient, ett spel man spelar mer för att tjata med polarna än för spelet i sig, och att faktiskt uppnå något, utforska och gå vidare till nästa fas. I vårt kära GW står vi och stampar på samma ställe som där jag började för x antal år sedan. Det tålamod våra mest trogna spelare visat är enormt, och värd beundran och respekt.

ArenaNet has never given a release date for Guild Wars 2 other than "when it's done."

Oh please...

Guild Wars 2 is a large and ambitious game, and we're going to take the time to do it right.

En otroligt sund inställning. Jag hoppas innerligt att de står fast vid denna ståndpunkt, även den dag när kassaflödet börjar bli lite skralt. För det finns *massor* med alternativ som pockar på uppmärksamheten... massor.



OBS! Posten kan se lite konstig ut, ungefär som att jag citerar Crimsons åsikter, men läs ett par poster upp så ser ni att så inte är fallet! :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #20 skrivet: 2009-02-21, 14:37:48 »
Ja, enligt vad det verkar så försöker de ådstakomma en "korsning" mellan traditionellt MMORPG och GW. Från det lilla fansen har lyckats mjölka ur intervjuerna med ANet, så står det klart att instansierade explorables inte kommer att leva vidare som vi känner dem i GW1. Jag misstänker att varje map kommer att vara uppdelad i distrikt (som alla outposts och towns är i GW1), och att varje distrikt kommer att ha en gräns för hur många spelare som kan rymmas däri. Vi vet att man kommer att introducera en Z-axel (ZOMG REAL 3D?!?!?!?) och jag hoppas innerligen att vi kommer slippa de "osynliga väggarna" som begränsar våra maps idag. Tänk om man fritt kunde gå omkring i Tyrias karta - snacka om VASTNESS!  :cartman Där skulle en carto-titel verkligen betyda något.... ;)

Det som gör mig mest fundersam är hur de kommer att göra om skill-systemet. De har sagt att de vill bort ifrån GW1-systemet med dess enorma urval av skills, och istället bygga ett system med färre skillkomponenter. ......Jag antar att GW1 blev alldeles för jobbigt att balansera. Det där tycker jag ska bli spännande att se.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #21 skrivet: 2009-02-21, 14:53:19 »
Tänk om man fritt kunde gå omkring i Tyrias karta - snacka om VASTNESS!  :cartman Där skulle en carto-titel verkligen betyda något.... ;)

Som man kan göra i Vanguard mao? Ja, det vore kanon, för upptäckarglädjen i ett spel där du fritt kan röra dig och ta dig till allt du ser är otrolig. Vanguard är möjligtvis det enda spelet som har sådan total frihet.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #22 skrivet: 2009-02-21, 15:19:26 »
Det som jag är mest nyfiken/orolig för är att de ska ta bort heroes och henchies. Istället ska spelet balanseras efter hur många man är, vilket låter väldigt udda... Men men, ska bli intressant och se om en enstöring som jag kan fortsätta harva vidare på udda tider, eller om det blir till att fortsätta med GW1 när man är ensam.
Sedan det här med att låglevel karaktärer ska boostas om de spelar med höglevels är också lite av en okänd faktor, men ska bli intressant att se...

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: GW2-tråden!
« Svar #23 skrivet: 2009-02-23, 11:47:44 »
Det som jag är mest nyfiken/orolig för är att de ska ta bort heroes och henchies.

Själv är jag ju en varm anhängare av PUG:en och tycker att det är lite tråkigt att de flesta verkar köra med H&H nuförtiden. Okej, visst är det irriterande med quitters, leavers och en del otrevliga stollar, men samtidigt kan det vara riktigt roligt även att misslyckas om man bara gör det med en bra PUG. Epic failure är liksom alltid mer epic om man vet att det inte bara var datorns fel utan att det hela hade att göra med den tragiska - i den gamla grekiska bemärkelsen av ett inneboende karaktärsfel - sammansättningen av gruppen... ;) Och är inte en anledning till att det är så pass svårt att ta sig fram som "enstöring" idag just att så många hellre spelar med H&H än med riktiga spelare?

Sen är det klart att det måste finnas en möjlighet att ta sig framåt även om man spelar en oattraktiv klass eller bara vill spela ensam eller på tider så inte så många är aktiva. Men fan, jag saknar ändå PUG:en!

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #24 skrivet: 2009-02-23, 14:04:03 »
Visst är en PUG kul, annars hade jag inte mött nybörjaren i fredags. Men som idag, när jag dragit igenom två missions med min necro och avslutat en bunke quester på min dervish hade jag varit helt körd om jag hela tiden skulle stå och skrika efter folk.
En måndag kl 10:00... Inte så väldigt välbefolkat då. :)

Jag ser H&H som ett tillägg som ger mig mycket i spelet. Det är visst roligare att dra igenom sakerna med guildet, men när alla är ute eller om jag håller på med småquester där man springer fram och tillbaka till samma ställen eller hoppar mellan städer var femte minut så är det rätt skönt att vara ensam...

Så min oro över att de tar bort HH är att jag kommer inte kunna spela när jag vill. Jag kommer kanske inte kunna sätta mig ner för att dra igenom Ice Caves under den halvtimme jag fått ledig eftersom det tar sin tid att få ihop en grupp, för att inte tala om all den tid en PUG sedan lägger på att prata ihop sig om strategier och liknande.
Men, ska bli intressant att se hur de löser det. :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #25 skrivet: 2009-02-23, 14:35:39 »
De har väl sagt att de ska göra spelet solovänligt, och att svårigheten skulle skalas upp för hela grupper?

Sen kommer nog spelvärlden i GW2 vara väldigt mycket mer befolkad, än vad den är i Guild Wars just nu. När jag började med GW så var det i princip aldrig brist på folk, oavsett tid på dygnet, någonstans.

Med tanke på att spelet nu är så pass gammalt, och att tjusningen med att köra ett uppdrag mattas av efter femtielfte gången man gör det, så är det nog inte så konstigt att massor med spelare gått vidare till andra spel.

Guild Wars har nog, i PvE delen, ganska mycket svårare att behålla sina spelare i jämförelse med ex. WoW, eftersom det är så begränsat. Nu är detta iofs bara spekulationer från min sida, men om man bortser från möjligheten att grinda titlar (vilket i sig är en styggelse, speciellt med tanke på att de var väldigt mycket emot grinding) och köra pvp, så finns det egentligen ingenting kvar i spelet att göra.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #26 skrivet: 2009-02-23, 15:35:51 »
Det är inte en slump att Guild Wars är casualvänligt, solovänligt och i princip inte kräver grind för att spela (titlarna fyller ju ingen verklig funktion); ArenaNet skapade det så redan från början. Av allt att döma har de samma målsättningar med GW2, så oavsett vilka faktiska lösningar som kommer att möta oss i GW2, är jag övertygad om att vi tryggt kan förlita oss på att ArenaNet vet precis vilken nisch de fyller med Guild Wars och också ämnar fylla med uppföljaren. :)

...och jag gissar att Guild Wars 2 fortfarande kommer att "sakna" vissa delar jämfört med andra spel, för att klara att vara casualvänligt, men att det samtidigt - naturligtvis - kommer att vara fullständigt förödande vackert och förhållandevis genomtänkt. :)

Jag tror personligen inte att Guild Wars (i någon form) någonsin kommer att behålla de spelare som vill spela ett "vanligt" mmo under någon längre tid, utan de som blir kvar blir - som nu - de som uppskattar spelet för det enkla och okomplicerade sätt på vilket det tillåter dem att spela tillsammans med andra - vänner eller okända - också efter att slutmissionet passerats. :)

Men nu ska jag lägga ner kristallkulan och fortsätta jobba i stället... ;)


Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: GW2-tråden!
« Svar #27 skrivet: 2009-02-25, 11:33:44 »
... men att det samtidigt - naturligtvis - kommer att vara fullständigt förödande vackert och förhållandevis genomtänkt. :)

Hell yeah! Miljöerna kan man ju räkna med blir knäppt snygga - vi har ju sett en dramatisk försnyggning av spelet från Prophecies till framför allt EotN. Så jag skulle utan en sekunds tvekan anförtro mitt liv i Arena Nets landskapsarkitekters händer!

Dock hoppas jag att lika mycket energi går åt till att göra snygga trolleri- och slagsmålseffekter!

Jag vill ha mer eldsflammor än på en raggares cheva från 69! Kraftigare knockdown än ett tequilarace på V-Dala nation 1993! Necromagi som är mer besudlad av unken förruttnelse än druvorna jag just kom på att jag glömde framme i köket när jag ska åka bort en vecka! Mesmertrollkonster som åkallar energier mer sublimt glimrande och mystiska än Homi Bhabhas språkbruk! Meteorer större än Bruce Willis värsta mardröm! Assassin-kator animerade efter Bruce Lees bästa slagserier! Mer blodstänk än i alla säsonger av Dexter tillsammans!

Och slutligen en ny ele-dans direkt modellerad efter Carl-Jan i Let's Dance!  :banana

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #28 skrivet: 2009-02-25, 14:08:53 »
Och slutligen en ny ele-dans direkt modellerad efter Carl-Jan i Let's Dance!  :banana
:stupid

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #29 skrivet: 2009-02-25, 14:13:57 »
Baal for president (of ArenaNet)!  :supporter

 

Senaste inlägg