Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HT-babbel i hemliga delen.  (läst 166575 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« skrivet: 2004-06-10, 09:21:49 »
Köpte en ny enastående innermitt (Patrik Håkansson) igår. :)
Fick honom för ett mycket bra pris enligt TPE i HAM. :thumb
Han platsar knappt i A-laget, men med konditionsträning och lite bättre form så kommer han vara en värdefull spelare.

Jag behöver verkligen stärka upp mittfältet i den serie jag hamnar i nu, för jag är näst sämst om man jämför senaste matcherna emot de övriga lagen.
En jäkla hård serie jag hamnar i. :scared

Fast målet för nästa säsong blir att tjäna pengar. Jag kommer ha placering som en sekundär prioritering. Det blir hård coachning med långsiktigt tänkande för att ha en chans i serien. :cry

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #1 skrivet: 2004-06-10, 17:45:49 »
Torpedo Zopiklon räknar väl knappast med att gå upp i V:an heller. Men jag skall försöka ändra i laget och är nu på jakt efter minst 3 TO som anfallare. Skall testa 343 uppställning och får se hur det slutar. Man måste ju pröva. Jag misstänker att 343 med 3 innermittar och två off innerbackar med en def ytter på ena flanken och en ytterback på den andra skulle kunna balansera upp spelet en aning samt skapa ett hyfsat kantförsvar och ändå möjlighet till chans på mittfältet.

Lycka till ni andra!

Behöver jag tillägga att APK inte är riktigt aktuellt?

Jo, förresten, om man spelar AIM... är det ngn som har en aning om hur mycket det påverkar lagdelsbetygen?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #2 skrivet: 2004-06-10, 19:09:38 »
det har varit lite snack om 343 på sverigekonfen på sistone och verkar som dom flesta kör med tokoffensiva lag, hon som hade skrivit en guide hade som bäst ypperliga backar. så att köra en ytter defensivt tycker jag är slöseri, antingen kan du köra den in i mitten och istället skippa en av dina offensiva IB eller offensivt så du får kanonanfall på ena kanten. kan du lätt byta kant från match till amtch för att förvirra motståndare. jag skulle kört 2 def ytterbackar allternativt nån av dom IIM. har du flera bra SU med bra försvar kan du väll köra en sån defensiv annars?

aja, jag är oxå sugen på 343 men då man redan satsat för mycket tid och pengar på mina backTO så får det vänta någon säsong till

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #3 skrivet: 2004-06-10, 20:25:29 »
Alla dessa förkortningar. :cartman

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #4 skrivet: 2004-06-10, 22:42:41 »
Jag har två killar med ena försvar och ena su som dock SUGER på ytterförmågor. Alltså föredrar jag att spela dessa som off innerbackar och ge mittfältet en rejäl boost.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #5 skrivet: 2004-06-14, 09:41:26 »
Jag har nu börjat hårdanalysera min nya serie. Det är dag att avgöra när man ska köra TDL/normal/SVM o.s.v.
Jag har två motståndare som jag nog inte har någon chans emot.
Sen är det två gäng som kommer få storspö.
De övriga är ganska jämna med mig.

Det är mycket att planera. :headbang

Även mycket att planera för att fixa nya tränaren, och att tjäna stålar på målisarna.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #6 skrivet: 2004-06-14, 10:16:16 »
..och nu kanske du får tänka om också cartman för mycket nytt i HT6.6

Citera
The longer the player has been on your team, the less fees you have to pay when you sell him.

bara positivt för mig och ett slag i magen på dom som handlar mycket med spelare

Citera
Regional transfer lists
To make it easier to search the transfer market, you can now search within 8 "zones" instead of each country separately, for instance "Western Europe" or "South America".

smutt! slipper man sitta och söka land för land

Citera
Transfer compare
This is a new feature on the player page that brings up a list of recent transfers for similar players. To help you can find the right price.

testat men den känns inte färdigutvecklad, dock ett bra stöd vid köp

Citera
Total Skill Index
Instead of the old "assessed value" of a player, we will call that value "Total Skill Index". This is to not confuse newbies who might think that the old "assessed value" was correct.

förstår inte ens  :cartman

Citera
Match engine
We've improved the match engine in a couple of minor ways.
Midfield now gets slightly less important compared to attack and defense
Anyone can get a Counter-Attack, although the chance is very small unless you use the Counter-Attack tactic
The Counter-Attack tactic makes you lose somewhat less midfield skill than before, so it is a little better
A large number of small chances that improves presentation of the match report

känns som dom tänkt på mitt lag när dom gjorde dom här ändringarna, kommer bara vara positivt för mig  :hella


Citera
Salaries
The formula that decides player salaries has been changed. Secondary skills (for instance, passing or defending for midfielders) will be cheaper. Also, stamina only matters for the salary of players with high playmaking, and it won't matter to the salary if a player is injured or not when the salary is set.

va nog en bra förändring då hög kondis på en målis inte borde dra upp hans lön, skönt för mig som kör 3+ veckors kondition nu oxå

Citera
Team ratings
The team ratings have been halved: This means that if your team used to get "excellent" midfield, it will now only be called "weak". It is just as good as before, of course, but a change such as this one had to come, or else we'd end up in a situation where all teams had "divive" ratings everywhere, which would make impossible to compare teams.

hmm det betyder att mina betyg kommer se ut som när jag började igen  :hm
men då är det bara att jobba upp dom igen!!

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #7 skrivet: 2004-06-14, 10:26:56 »
Kort sagt:

Mycket hjälp för nybörjarna. Vi som satt in oss djupt i spelmotorn och alla finesser har inget försprång längre.
Det är även en fördel för de gamla lag som redan sitter med en fet budget. Vi får svårare att komma ikapp.


TSI (Total förmåga) är värdet i tusental.
Alltså en spelar med värde 120 000 har ett TSI på 120.

Team ratings gjorde mig förbryllad. Därav min felaktiga analys av Redbeards liga. Det kan kanske bli lite tuffare ändå. ;)


Totalt för mig är det en katastrof, men knappast oväntat.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #8 skrivet: 2004-06-14, 12:07:21 »
Citat från: Cartman

TSI (Total förmåga) är värdet i tusental.
Alltså en spelar med värde 120 000 har ett TSI på 120.


jepp men förstår ännu inte vitsen med det hela, jaja får jag leta efter backar som ligger runt 400-450 istället för 400 000-450 000 :)

såg att readbeard kommit igån och köpt spelare och byggt ut arenan, tänk på att om du ska bygga ut så är det bättre och bygga lite för mycket än för lite. fast det rådet kaske du skulla fått innan  :quiet

cartis: hur många supportrar ramlar in hos dig nu när du kommit till VII? jag fick 5 nya och funderar på om det är taket i VII  :hm
ska (måste) vinna min första match och sen bygger även jag ut min arena

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #9 skrivet: 2004-06-14, 12:46:15 »
Hur viktigt är det egentligen att håla i budgeten i början?
Spelare är ju ruskigt dyra.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #10 skrivet: 2004-06-14, 12:59:24 »
att hålla i budgeten så här i början är nog A och O, speciellt när du itne har några direkta inkomster innan serien har dragit igång.

kolla igenom ditt lag och försök lista ut vilka spelare som platsar i ett A-lag, helst ska dom ha YPPERLIG på deras huvudförmåga (försvar, speluppläggare, målgörare). sånna spelare hittar man för mellan 100-300k kr på transfern

en bättre tränare är oxå att rekomendera.

sen är det alltid bra att läsa igenom spelreglerna på Hattrick, samt titta in på dom sidor som finns länkade i http://www.oldgents.com/forum/viewtopic.php?t=2357

får gärna lägga in hela ditt lag så kan vi ge tips om vad som behövs förstärkas

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #11 skrivet: 2004-06-14, 13:29:06 »
@davs: Jag har fått 67 nya supporters.
5 supporters är taket för antalet man kan få per match. Alltså 10 i veckan. Jag fick bara 4.

@Redbeard: Jag håller helt med davs ovan. Ta det lugnt. Du kommer inte ha en chans att vinna serien i år, så tänk långsiktigt och skynda långsamt.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #12 skrivet: 2004-06-14, 13:59:30 »
okej..men då kanske jag kan komma ifatt dig då, har 585 stabila drängar i min fanclub

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #13 skrivet: 2004-06-14, 14:36:36 »
Citat från: davs
okej..men då kanske jag kan komma ifatt dig då, har 585 stabila drängar i min fanclub

Såklart. :thumb
Jag har 605 starka huliganer. Tur att vi kör hemmamatch hos mig, eftersom jag har fler. :tease

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #14 skrivet: 2004-06-14, 20:02:05 »
Citat från: Cartman
5 supporters är taket för antalet man kan få per match.


 :hm  Jag fick 9 nya supportrar efter min senaste match....
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg