Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Travian.se  (läst 56489 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Travian.se
« Svar #30 skrivet: 2007-02-13, 13:57:26 »
Hejsan,

Jag "hade" en by, men jag blev påhoppad och bestämde mig för att stänga ner det kontot. Inte kul när dom skickar trupper och dödar dig snababre än du hinner träna nya försvarare.

Kanske startar upp en ny by, men det verkar som om man måste vänta några dagar innan man kan börja om. Denna gång ska jag läsa in mig lite på i vilken ordning jag ska bygga saker för att bli lite mer konkuranskraftig.

/Hez
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Travian.se
« Svar #31 skrivet: 2007-02-13, 14:40:55 »
Hejsan,

Jag "hade" en by, men jag blev påhoppad och bestämde mig för att stänga ner det kontot. Inte kul när dom skickar trupper och dödar dig snababre än du hinner träna nya försvarare.

Kanske startar upp en ny by, men det verkar som om man måste vänta några dagar innan man kan börja om. Denna gång ska jag läsa in mig lite på i vilken ordning jag ska bygga saker för att bli lite mer konkuranskraftig.

/Hez

 :blush  hoppas inte det var jag..

nävars, men man har ju 1 veckas imunitet, sen kan man väll räkna med att bli anfallen nån gång då o då. Men ser man bara till att inte ha allt för stora rikedomar liggandes, dvs är hyffsat aktiv, så tröttnar nog den som anfaller/farmar dig.

Sen är det en fördel att va med i en allians, i avskräckande syfte.

Så välkommen tbx om du vill, perfekt o kolla till när du ändå är ute o kollar thottbot ;)

guest253

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #32 skrivet: 2007-02-13, 15:13:53 »
Bygger du en grotta och uppgraderar gradvis den så kan de aldrig stjäla allt för dig.

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Travian.se
« Svar #33 skrivet: 2007-02-13, 16:55:20 »
"Netey" 18 år från uppsala?

Om det är du, Davs, så får du skynda dig att suga ut resten innan kontot försvinner :)

Mitt problem var att jag satsade på att uppgradera mina råvaror istället för att bygga trupper, sen var det omöjligt att komma ikapp. Det tar så lång tid att träna försvarare så han kunde komma tillbaka o nita 2-3 i taget och jag fick börja om på 0 hela tiden.

Känner ju lite folk i uppsala, man kanske skulle skicka en torped?  :nono
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Travian.se
« Svar #34 skrivet: 2007-02-17, 07:58:08 »
Inte klokt vad vanebildande och beroendeframkallande det här spelet är. Vet inte hur ofta jag är inne och muttrar nåt om att det tar för lång tid eller att jag borde ha gjort ditten eller datten istället. Men kul är det...  :banana


Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Travian.se
« Svar #35 skrivet: 2007-02-17, 23:00:07 »
japp jag håller med, det är kul :supporter

vi är många OGare i OK nu, det är oxå kul...
tyvärr har vi tagit in 4st andra oxå som inte spelar så smart alla gånger, om nån vill ha titeln Bödel så står den till förfogande, då kan man kicka folk, börjar bli lite jobbigt att säga åt dom (nästan) varje dag att inte anfalla klaner som är större än oss

...så vill nån ha titeln bödel?  :pistols säg det till mig eller davs i spelet
den första som behöver avrättas är Gambler :banana... men endast om han gör nåt puckat igen...
(idag anföll han Gorgel med under 50 fotsoldater, Gorgel var scoutad och hade några hundra(!) försvarare + rätt stort kavalleri = total disaster och lite pinsamt för oss) :cry

lite kul, men ändå inte=/

i övrigt går det väldigt bra för oss  :thumb

/Sisone i Old Knights
« Senast ändrad: 2007-02-17, 23:03:48 by Daniel Gäfvert »

guest580

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #36 skrivet: 2007-02-19, 00:33:08 »
"Terofin" Finns nu även i travian..

guest34

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #37 skrivet: 2007-02-19, 09:00:32 »
mmmm Bödel...det hade varit något  :flirt

guest580

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #38 skrivet: 2007-02-19, 09:15:11 »
Nej men gärna en invite i klanen  :flirt

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Travian.se
« Svar #39 skrivet: 2007-02-19, 10:31:07 »
tyvärr har vi tagit in 4st andra oxå som inte spelar så smart alla gånger, om nån vill ha titeln Bödel så står den till förfogande, då kan man kicka folk, börjar bli lite jobbigt att säga åt dom (nästan) varje dag att inte anfalla klaner som är större än oss

...så vill nån ha titeln bödel?  :pistols säg det till mig eller davs i spelet
den första som behöver avrättas är Gambler :banana... men endast om han gör nåt puckat igen...
(idag anföll han Gorgel med under 50 fotsoldater, Gorgel var scoutad och hade några hundra(!) försvarare + rätt stort kavalleri = total disaster och lite pinsamt för oss) :cry

Men hahaha!  :lolabove :rotflmao

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #40 skrivet: 2007-02-19, 12:42:19 »
Jaha ja, kan man beställa några plundringar/anfall på denna lille rackare:

handikappsstaden (124|-81)
Stam:   Romare
Ägare:   keviiin
Invånare:   80

Den allianslöse lille råttan behagade minsann plundra mig, han fick inte med sig ngt men tog kål på 3 klubbmän och en spjutman. En solklar krigsförklaring mot alla Old Knights!

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Travian.se
« Svar #41 skrivet: 2007-02-19, 22:14:46 »
det är noterat och trupperna skickas så fort dom kommer tillbaks (dom skulle iväg o plundra nånstans först)

borde väl räcka att skicka 30 soldater vardera för att han ska lugna sig...tyvärr bor du så långt bort att kavaleri skulle vara att föredra

en annan lösning kan vara att vi skickar lite försvar till dig, dom kommer äta din mat och kissa i din bas, men annars är dom rätt trevliga=)

&@terofin
inviten är skickad, du kommer kunna joina så fort du byggt en ambassad

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Travian.se
« Svar #42 skrivet: 2007-02-20, 16:56:34 »
Hezekiel har återuppstått som Romare, -153/75. Och nu åker handskarna av.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

guest138

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #43 skrivet: 2007-02-20, 17:37:08 »
Hallo gents finns det plats i ers OK klan eller må en starte egen  :flirt

Uppgifter (ikke så orginalt kanskje) = Høvding over GallerLandsbyen Hommevik er eyslarse med kart referanse -36|-138

Startet som galler siden mine favoritt tegneserie var Asterix og Obelix ikke for att de minner meg om LIL og RedMaxx ha ha





Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Travian.se
« Svar #44 skrivet: 2007-02-20, 18:51:47 »
Asterix og Obelix ikke for att de minner meg om LIL og RedMaxx ha ha

 :lolabove

 

Senaste inlägg