Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: ELEMENTALIST BUILDS, TACTICS & TRIX  (läst 8165 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
ELEMENTALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #30 skrivet: 2005-11-04, 21:26:55 »
@Daddy:

Bygget ovan kör Shield of Judgement ("For 8-18 seconds, anyone striking target ally with an attack is knocked down and suffers 5-41 damage. This is an elite skill.")

Aura of Restoration är en helt ok self-healing skill för ett bygge baserat på low-hp, dessutom helt gratis.

Zealots triggas ju av spells.

Protective Spirit vet vi väl vid det här laget vad den gör!

Den andra smiting-skillen är Symbol of Wrath ("For 5 seconds, foes adjacent to the location in which the spell was cast take 8-27 holy damage each second."), ignorerar armor.

Han/hon kör inte med Essence Bond, förlitar sig till viss del på det stora energi förrådet man har som elementalist, samt räknar med att kunna få in tillräckligt med energi från Balthazars.

Spelaren har uppenbart vapen som förlänger enchantments (se yxan).

Taktik:

Kasta Mending. Kasta Balthazars Spirit. Kasta Aura of Restoration. Kasta Zealots. Kasta Protective Spirit.

In i gröten och börja kötta. Kasta Shield of Judgement, kasta Symbol of Wrath. Kasta Healing Breeze vid behov. Förnya Protective Spirit, Aura of Restoration och Zealots. Repeat!

Ett helt ok bygge.

Jämfört med motsvarande munk finns dock en rejäl nackdel, och det är att du kan inte ha några runor som boostar de skills du främst använder dig av, dvs protection, healing och smiting. Du kommer även att ha relativt kort tid på den kritiska skillen Protective Spirit.

Den största bonusen som jag ser det är Aura of Restoration, vilken ger mycket bra healing helt "gratis" då du kastar de spells du iaf måste använda dig av.

@Ceder: För egen del tycker jag bygget fungerar utmärkt, så länge det inte finns mesmers/necros med någon form av shatter enchantment skills.
Bygget är dessutom relativt svag mot conditions typ poison. Detta skulle man dock kunna förbättra genom att antingen välja bort en attack skill (inte att rekommendera) eller välja bort essence bond (med tillräckligt många som attackerar bör man ha energi nog ändå) för att ge plats för antingen Mend Ailment eller Mending.

Experiementera! Jag kommer att testa fler ställen, och andra varianter av skills, så fler poster på detta kommer framöver.

Testade ställen hittills med gott resultat:

- Augury Rock
- Titaner utanför Lions Arch

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
ELEMENTALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #31 skrivet: 2005-11-04, 22:07:27 »
@Deadhead Har även skaffat mig en 16% longer enchanment yxa och en guld symbol som jag fick igår vid hydra farmande som ger +12 energy oc +5 armor :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
ELEMENTALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #32 skrivet: 2005-11-05, 08:45:17 »
Ny info angående Aataxes. De orsakar tydligen bleeding med sina attacker. Klarar Geomancern det? Jag menar, Aura ger ju ändå +50 hp var tredje sekund eller så, så kanske.

Jag måste testa UW med Geomancern nu!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
ELEMENTALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #33 skrivet: 2005-11-05, 09:09:19 »
Bleeding gör ju att man förlorar 6 health/sekund, så har man bara spells som kostar relativt mycket och går att kasta snabbt, så borde man kunna stå emot rätt bra. UW är dock en helt annan grej än hydrorna utanför Augury.

Flare ger ju uppemot 20 hälsa per gång. Det känns lite klent i mitt tycke. Å andra sidan kan man ju spamma iväg en i sekunden, nästan!

Flame Burst ca 60 i hälsa per gång, klart mycket trevligare.

OT: Om någon under dagen kan tänka sig hjälpa mig cappa Shield of Judgement så vore jag glad! :)

Ceder, din lyckans ost! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
ELEMENTALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #34 skrivet: 2005-11-07, 08:37:23 »
Geomancern är bra på att farma hydror, men till allt annat jag testat (dock inte titaner) är en Wo/Mo som kör tactics överlägsen.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: ELEMENTALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #35 skrivet: 2007-06-05, 12:01:06 »
Fråga: Har skadan i Meteor Shower ändrats från Fire Damage till Damage rakt av nu? Det borde ju innebära Armor Ignoring så vitt jag vet?

Citera
Create a meteor shower at target foe's loacation. For 9 seconds, foes adjacent to that location are struck for 7-112 damage and knocked down every 3 seconds. This spell causes exhaustion.

Står inget om Firedamage där?

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: ELEMENTALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #36 skrivet: 2007-06-05, 12:32:00 »
näe. . .  :hm

Men jag har alltför många gånger läst tooltips bokstavstroget och blivit grymt besviken av verkligheten. :(

 

Senaste inlägg