Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 2  (läst 29074 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #15 skrivet: 2011-09-14, 17:48:26 »
Det där med installationer... jag har märkt att det finns två sorters nycklar. En som följer med spelet och en som skapas när man reggar D2 på BNet-kontot. När jag har installerat med nyckeln från kartongen så vill spelet ha CD´n i datorn, men om man använder nyckeln från BNet så funkar det utan skiva.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Diablo 2
« Svar #16 skrivet: 2011-09-15, 07:35:57 »
Yupp, den menade jag, och godkänner inte Bnet den så får jag väll stå ut med den grafiken som finns.

Om ni inte enbart kör lvl en million så kanske jag tittar in o kör med er vid tillfälle :)

Hoppas ni sitter på TS så jag vet när ni kör.
AVAST CLEARED !

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #17 skrivet: 2011-09-15, 10:01:33 »
Vi har var sin figur på lvl 12, några runt 15-16 och sedan lite spritt. Våra huvudkaraktärer är 33+ och dom tänkte vi levla var och en för sig till 40+ innan vi kickar Baal´s rumpa och går in i Hell.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 2
« Svar #18 skrivet: 2011-09-16, 14:19:05 »
Jag levlar upp en Paladin. Har nyss blivit 16, ska försöka hinna ikapp er ;) Men är det bara Baal ni tänker köra tillsammans med huvudkaraktärerna?
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #19 skrivet: 2011-09-16, 15:15:47 »
Jag levlar upp en Paladin. Har nyss blivit 16, ska försöka hinna ikapp er ;) Men är det bara Baal ni tänker köra tillsammans med huvudkaraktärerna?

Vi kör alla quest och plockar alla wp och försöker spela soft och ta de lugnt. Vi har inte försökt spela upp gubbarna i något maratons levelande direkt.. Hoppas du starta i laddern ? =)..

Annars får vi starta i vanliga och komma ikapp dig =).. Vrål skoj om vi blir litet gäng för lite nostalgi inför den kommande diablo3  :D


 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 2
« Svar #20 skrivet: 2011-09-16, 20:17:39 »
Jag levlar upp en Paladin. Har nyss blivit 16, ska försöka hinna ikapp er ;) Men är det bara Baal ni tänker köra tillsammans med huvudkaraktärerna?

Vi kör alla quest och plockar alla wp och försöker spela soft och ta de lugnt. Vi har inte försökt spela upp gubbarna i något maratons levelande direkt.. Hoppas du starta i laddern ? =)..

Annars får vi starta i vanliga och komma ikapp dig =).. Vrål skoj om vi blir litet gäng för lite nostalgi inför den kommande diablo3  :D


Jag tror och hoppas att det var laddern. När jag är i lobbyn kan jag välja att se highscore för ladder char och det står även info om att gubben flyttas till vanlig när pågående ladder är klar. Har jag hamnat rätt då? :) *håller tummarna*

Får köra maraton ett tag så jag kommer ikapp er.  :thumb

 
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #21 skrivet: 2011-09-16, 21:21:07 »
Jag levlar upp en Paladin. Har nyss blivit 16, ska försöka hinna ikapp er ;) Men är det bara Baal ni tänker köra tillsammans med huvudkaraktärerna?

Vi kör alla quest och plockar alla wp och försöker spela soft och ta de lugnt. Vi har inte försökt spela upp gubbarna i något maratons levelande direkt.. Hoppas du starta i laddern ? =)..

Annars får vi starta i vanliga och komma ikapp dig =).. Vrål skoj om vi blir litet gäng för lite nostalgi inför den kommande diablo3  :D


Jag tror och hoppas att det var laddern. När jag är i lobbyn kan jag välja att se highscore för ladder char och det står även info om att gubben flyttas till vanlig när pågående ladder är klar. Har jag hamnat rätt då? :) *håller tummarna*

Får köra maraton ett tag så jag kommer ikapp er.  :thumb

 

Du rätt =))  om du vill wispra mig så har jag wnxstarzon som konto namn , och jag brukar hänga i channel og.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #22 skrivet: 2011-09-19, 12:44:10 »
Vi kör ikväll om folk vill lira lite =) ifrån kl 20:00- eller tidigare, jag kommer in vid halv 8  :thumb...

Jag blev sugen på spela upp en drudde =) 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #23 skrivet: 2011-09-26, 09:47:41 »
Just nu är jag ganska off ifrån D2, för att mitt nät hemma är  ostabilt och de verkar vara större problem än vad trodde. Verkar som 4 mina grannar har samma problem så kommer nog ta par dagar / veckor innan jag blir aktiv igen kunna spela..

Så till er som spelar D2 så kommer väl tillbaks när blivit bättre!! Snart börjar ju nya ladder säsongen också =)). Ni kan ju spela upp par gubbar börja mf med, sen när jag kommer in så har ni gear åt mig  :thumb :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 2
« Svar #24 skrivet: 2011-09-26, 13:24:56 »
Just nu är jag ganska off ifrån D2, för att mitt nät hemma är  ostabilt och de verkar vara större problem än vad trodde. Verkar som 4 mina grannar har samma problem så kommer nog ta par dagar / veckor innan jag blir aktiv igen kunna spela..

Så till er som spelar D2 så kommer väl tillbaks när blivit bättre!! Snart börjar ju nya ladder säsongen också =)). Ni kan ju spela upp par gubbar börja mf med, sen när jag kommer in så har ni gear åt mig  :thumb :D

Aj då! Illa värre, men helt utan nät är det inte eller? Har lvlat lite sen sist men jag lyckas aldrig tajma när ni andra är inne.  :cartman

Snart ska jag avsluta act 2. Hur långt är ni andra, blir tajt att avsluta Baal innan laddern är slut eller? :help :cartman :D
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #25 skrivet: 2011-09-26, 15:16:09 »
Nya Ladder säsongen startar  28 september tror jag de sagt kan vara senare.. Jag får hem comhem tekniker imorn =)) så de löstes sig snabbare än vad jag tänkt =))..

Ja arkalos vad har du för spelkonto så kan adda sen börjar lira igen =).. Elunyx är också ganska mycket och spelar. Vi brukar sitta i kanal OG i D2 och games som ogd1/2 pass:sun1 / moon2...

vore kul blir lite gäng som ta sig an Diablo2 =), jag sugen på spela Hell ett gäng krossa Uber diablo eller uber baal =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #26 skrivet: 2011-09-26, 15:57:18 »
Bara för att man får hem en tekniker betyder inte att problemet är löst.  :tease
Hoppas dock att problemen fixas för din koppling är under all kritik.

Vad jag vet så finns det inget datum för nästa ladder-reset, men jag kan ha fel.

Jag och baldi har varsin figur som kommit en bra bit in på normal akt 2 med två figurer, så där borde vi ligga lika med din (arkalos) figur.

« Senast ändrad: 2011-09-26, 16:02:09 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 2
« Svar #27 skrivet: 2011-09-26, 16:09:49 »
Nya Ladder säsongen startar  28 september tror jag de sagt kan vara senare.. Jag får hem comhem tekniker imorn =)) så de löstes sig snabbare än vad jag tänkt =))..

Ja arkalos vad har du för spelkonto så kan adda sen börjar lira igen =).. Elunyx är också ganska mycket och spelar. Vi brukar sitta i kanal OG i D2 och games som ogd1/2 pass:sun1 / moon2...

vore kul blir lite gäng som ta sig an Diablo2 =), jag sugen på spela Hell ett gäng krossa Uber diablo eller uber baal =)

Mitt spelkonto är brathen. Vart lägger jag till konton? Är inte så grym på battle.net spelade mest singelplayer åratal tillbaka, känner mig förvirrad och ensam :cry he he!

Ska försöka logga in när jag ser er inne. Får se hur mycket frugan gapar bara då jag stjäl hennes tv tid så fort jag ska spela...  :cartman

Är lätt på tyska versionerna av diablo och baal ;)

Bara för att man får hem en tekniker betyder inte att problemet är löst.  :tease
Hoppas dock att problemen fixas för din koppling är under all kritik.

Vad jag vet så finns det inget datum för nästa ladder-reset, men jag kan ha fel.

Jag och baldi har varsin figur som kommit en bra bit in på normal akt 2 med två figurer, så där borde vi ligga lika med din (arkalos) figur.



Com Hem är väl inte de bästa teknikerna heller. Inte för att på nått sätt ta hoppet ifrån dig men så har det varit för mig :D Fast nu har BBB börjat strula lite också så jag kanske inte ska ropa allt för högt, kanske jag åker jag med  :quiet

Men visst är det så att man får mer exp, bättre gear, svårare fiender osv. ju fler man spelar samtidigt?
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #28 skrivet: 2011-09-26, 18:54:47 »
För att lägga till någon i friendslistan måste man kunna skriva kommandom, d.v.s man måste antingen gå in i chatten eller vara inne i ett spel.

För att lägga till ett konto skriver man:
/f add [kontonam]

ex. /f add elunyx

För att lista friendslistan:
/f list

Btw... jag trodde också att laddern skulle resettas den 28 ett tag, men när man loggar in står det att den resettades den 28:e september förra året, och sedan en gång till den 28:e mars i år.
« Senast ändrad: 2011-09-26, 19:00:36 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #29 skrivet: 2011-10-08, 10:12:40 »
Blizzard:
We will be resetting the Diablo II ladder the morning of October 25.
We anticipate all Diablo II realms to be down for approximately six hours during the reset. More specific information on realm availability on the day of the reset will be posted in the Battle.net Status forum. When the ladder is reset all existing ladder characters will be converted to non-ladder. All characters and items being converted to non-ladder will remain intact, but once converted these characters will no longer have access to ladder content such as creating ladder-only rune words.

Vi skulle kunna börja om ifrån level 1, så alla med ifrån början  :thumb :cartman
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg