Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Video som på ett bra sätt visar och förklarar de olika problemen i BF4  (läst 12811 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
Fick detta av "LeStoff" som var med i kväll, läst någonstans på the interwebb (han har mycket problems med krascher)

"The update that updated the patch that corrected the buggy patch that was realised after tthe patch that updated the patch...... IS COMING and BF4 WILL FINALLY WOOOOORK...........................wohoo!"

Ha ha ha.
Hörs
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
"The update that updated the patch that corrected the buggy patch that was realised after tthe patch that updated the patch...... IS COMING and BF4 WILL FINALLY WOOOOORK...........................wohoo!"
:lolabove

Utloggad Picard

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 478
Ok  det fugerar som det gör.   MEn jag sperlar ett Roligt och mycket varierande spel med fordon och  Olika spelsätt som tiltalar en bred spelar kader av spelare. Ocjh visst undrar man ibland vasd som händer men KUL som fan är BF4 så jag spelar och är glad  och bortser ifrån Vissa Fel o brister då det är kul som fan.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
Go fredag!
Instämmer helt klart, så många skott du drar iväg, så många skott du blir träffad av och så jäkla många man2man situationer du ställs inför varje runda så gör det inte så jäkla mycket att man blir träffad av "banankulor" lite då och nu. Börjar man gnälla så tappar man glädjen rätt snabbt och då är det inte kul.
Cherio




Skickas från min iPhone via Tapatalk
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
Jag håller med Pickan och tacowrap att kulighetsfaktorn i bf klart uppväger bristerna. Cs, quake och cod har lite bättre nätkod för infspel men där kan duiinte krascha en heli uppe på en skyskrapa för att kniva en moraliskt lågstående sniper, hoppa fallskärm ner och dra iväg en rpg i rumpan på en fegis i plåtlåda för att sen dra iväg på bakhjulet mot solnedgången på en nytjålad crosshoj. Ni vet, sånt som händer varje spawn ;)
« Senast ändrad: 2014-02-14, 13:04:46 by SuperTed »

Utloggad Piraten

  • Old Skepparbrölla
  • Moderator
  • 50-årskris
  • *****
  • Antal inlägg: 479
 :stupid fan jag blev tårögd där ted ;)

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
:stupid fan jag blev tårögd där ted ;)

Något annat började rinna på mig  :banana

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Det är ju fredag! :flirt ;)

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
Vackert...sååå vackert
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Letalis

  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
Jag håller med Pickan och tacowrap att kulighetsfaktorn i bf klart uppväger bristerna. Cs, quake och cod har lite bättre nätkod för infspel men där kan duiinte krascha en heli uppe på en skyskrapa för att kniva en moraliskt lågstående sniper, hoppa fallskärm ner och dra iväg en rpg i rumpan på en fegis i plåtlåda för att sen dra iväg på bakhjulet mot solnedgången på en nytjålad crosshoj. Ni vet, sånt som händer varje spawn ;)


word, sann poesi.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Dann3

  • =[OG]=Medlem
  • Slutar med blöja
  • *
  • Antal inlägg: 44
Men jag säger såhär.......det är bara ett spel, man har motståndare och man kan inte vinna allt...fast man blir lätt irriterad på att reflexerna inte liknar 20 åringar och några andra i Og som uppenbarligen har dåliga närver men snabba synapser ;) tur att man har mobilt bredband så man kanske har lite hjälp av det

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
Men jag säger såhär.......det är bara ett spel, man har motståndare och man kan inte vinna allt...fast man blir lätt irriterad på att reflexerna inte liknar 20 åringar och några andra i Og som uppenbarligen har dåliga närver men snabba synapser ;) tur att man har mobilt bredband så man kanske har lite hjälp av det

Äldre=mer erfarenhet =smartare spel...(vill jag gärna inbilla mig :-D)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
Rav skulle, innan du läser vidare, vilja varna för en något onykter post. Kram  :tired!

Kan inte låta bli att tänka på hur Battlefield har blivit mer och mer fokuserat på infanteri (läs CoD) sedan EA kom in på bilden.

Battlefield/frostbite har aldrig varit gjort för den typen av precision. Och inte heller kan vi kräva det. På tok för mycket information som skall hanteras. Men vi kräver det för att vi förväntar oss just det, att det skall fungera.
Det handlar inte om att fixa nån nätkod eller några servrar.

Tror det är rätt enkelt...
EA vill tjäna pengar.
CoD säljer.
EA köper upp ett varumärke och försoker forma om det.
Allt blir bajs på grund av en konflikt i dina förväntningar och vad du får.
Battlefield är fundamentalt gjort för att vara en sak men tvingas åstadkomma något annat.


Och för att använda DD's fina formula.
Jag har spenderat över 1000kr på BF4.
Jag har spelat i ca 44tim
Det är nästan 23kr/tim
Jag har inte blivit underhållen. Mest irriterad och besviken.

Om jag hade vetat att jag skulle älska spelet, och spela det i 1000+ timmar. Så hade jag betalat MER!.. MEEER!!

Vilket är varför man måste bygga på kvalitet och genomtänkta produkter med klara mål.
Men framför allt skapa en bra relation med sina kunder.
Titta bara på Blizzard och Valve. Vart hade de företagen varit idag utan kvalitetsstämpel och kundrelation.

Som jag ser det så köper vi Battlefield för att DICE har en kvalitetsstämpel och en relation med sin community. Men hur länge kommer den hålla?
 :oldie

Tänk om man sålde spel med mer ärlighet? :)
"Hi, this is EA, and DICE. We have this new awsome Battlefield game comming out!
It has Tanks, Choppers and Jets, and overpowered boats. They are overpowered because it's new. And has to feel extra cool, and you shall... WILL like it. It also has some close quarter combat. Wich might look like Counter-Strike, but its not. We simply can't deliver that. But we do deliver a huge battlefield where you can do crazy fun stuff and have fun with your buddies. Just don't take it too seriously, becuase we don't! And just so you know, it will be filled with bugs and server problems because thats just how these things tend to end up! I mean who can control everything riiight? :D"
« Senast ändrad: 2014-02-16, 03:03:15 by rav »

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
För mig fungerar spelet hyfsat bra när det är högst (ca) 16 st personer inne på servern. Så fort det närmar sig 32 pers som är inne märker jag av problemen/buggarna i videon. Jag kräver verkligen inte den precision som CS eller CoD erbjuder. Men det är lite tragiskt när man för 74:e gången under en runda dör bakom ett hörn pga nätkoden.

Sen är det ju skumt att det för varje patch som släpps uppstår 10 nya buggar. Det blir tröttsamt i längden och jag känner själv att jag ibland kan bli gnällig, sur och negativ på TS. Har funderat ett tag på om jag ska skippa BF4 en tid framöver just pga detta.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
Rav skulle, innan du läser vidare, vilja varna för en något onykter post. Kram  :tired!

Kan inte låta bli att tänka på hur Battlefield har blivit mer och mer fokuserat på infanteri (läs CoD) sedan EA kom in på bilden.

Battlefield/frostbite har aldrig varit gjort för den typen av precision. Och inte heller kan vi kräva det. På tok för mycket information som skall hanteras. Men vi kräver det för att vi förväntar oss just det, att det skall fungera.
Det handlar inte om att fixa nån nätkod eller några servrar.

Tror det är rätt enkelt...
EA vill tjäna pengar.
CoD säljer.
EA köper upp ett varumärke och försoker forma om det.
Allt blir bajs på grund av en konflikt i dina förväntningar och vad du får.
Battlefield är fundamentalt gjort för att vara en sak men tvingas åstadkomma något annat.


Och för att använda DD's fina formula.
Jag har spenderat över 1000kr på BF4.
Jag har spelat i ca 44tim
Det är nästan 23kr/tim
Jag har inte blivit underhållen. Mest irriterad och besviken.

Om jag hade vetat att jag skulle älska spelet, och spela det i 1000+ timmar. Så hade jag betalat MER!.. MEEER!!

Vilket är varför man måste bygga på kvalitet och genomtänkta produkter med klara mål.
Men framför allt skapa en bra relation med sina kunder.
Titta bara på Blizzard och Valve. Vart hade de företagen varit idag utan kvalitetsstämpel och kundrelation.

Som jag ser det så köper vi Battlefield för att DICE har en kvalitetsstämpel och en relation med sin community. Men hur länge kommer den hålla?
 :oldie

Tänk om man sålde spel med mer ärlighet? :)
"Hi, this is EA, and DICE. We have this new awsome Battlefield game comming out!
It has Tanks, Choppers and Jets, and overpowered boats. They are overpowered because it's new. And has to feel extra cool, and you shall... WILL like it. It also has some close quarter combat. Wich might look like Counter-Strike, but its not. We simply can't deliver that. But we do deliver a huge battlefield where you can do crazy fun stuff and have fun with your buddies. Just don't take it too seriously, becuase we don't! And just so you know, it will be filled with bugs and server problems because thats just how these things tend to end up! I mean who can control everything riiight? :D"


Om du är onykter när du skriver en sådan här post vill jag också vara onykter när jag skriver :thumb :goodposting
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg