Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97578 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest381

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #90 skrivet: 2006-09-29, 16:13:49 »
Jaha, denna tråden har jag missat helt!

Heazeel kom till när jag började köra WOW. Man satt där och skulle skapa sin gubbe och alla namn man kört med tidigare var upptagna, som vanligt. Efter en massa bläddrande i en Tolkien uppslagsbok utan att hittat något namn som passade min rogue fick man börja tänka själv. Det tog tid, men till sist fastnade jag för Heazeel. Precis som Loophole skrev i denna tråden för många år sedan är det hur tufft som helst med dubbla vokaler.  :hella

Tidigare har jag kallat mig Locktite, Vanyar, TheSwedE på olika online-spel och muddar. Vanyar var iofs ledigt när jag skulle skapa min rogue, men det låter lite mesigt på en smygande, blodtörstig backstabbare, så det gick bort!

//Heaz

guest1371

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #91 skrivet: 2006-10-07, 21:45:10 »
Mordheim är.. ja, något jag tyckte lät som ett ypperligt namn på en warlock.
Eftersom det är med Mordheim jag blev inbjuden i gillet så ansåg jag väl helt
enkelt att det kunde vara passande.

guest1376

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #92 skrivet: 2006-10-23, 15:03:30 »
Jag snodde namnet ifrån Eon. Där hette en gammal dvärg krigare Nekhem.
Och ja min karaktär heter ju det sen länge. Men jag tog det där ifrån.
Och jag har redan tagit flera bra dvärg namn där ifrån så försökt inte :nono ;)

guest1375

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #93 skrivet: 2006-10-30, 21:40:05 »
Marcus- Macke- Mac- Super_smac,,,,,Enkelt va....

guest628

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #94 skrivet: 2006-11-20, 21:28:14 »
Räkan hmm hur kom det till...tror det var nån gång i 6:an då jag var allmänt dryg mot en kompis  :supporter ja ni vet hur man var på det stadiet, inte så mycket annorlundare än nu!  :D :D :D
Iaf så drog jag undan stolen för han och han föll pladaskt ner på golvet, reste sig upp och drog till med "Jävla Räka". Därefter har jag kallat mig de för jag tycker det ganska tufft ändå :)

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Varför heter du så ?
« Svar #95 skrivet: 2006-11-21, 09:41:51 »
 :offtopic - min svåger heter Räkan, han är lite, tunn och rosa, och liten tunn och rosa!!!
Mina barn sjunger om morbror räka, och ...liksom tja.......han fick en tub räkost (tömmt) som sovsäck av mig på sin 30årsdag, och så hade jag trätt upp ett gäng frysta räkor på ett snöre, och plockade med mig dessa "polare" till honom om ifall att festen skulle vara tråkig, så kanske hans kompisar kunde få fart på den... :fu

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #96 skrivet: 2006-11-21, 10:48:25 »
Räkan, om du ska till en tjej så behöver du bara en flarra vitt vin med dig. ;)



"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Varför heter du så ?
« Svar #97 skrivet: 2006-11-21, 12:35:48 »
 :lolabove :tits :rotflmao


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest622

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #98 skrivet: 2006-11-22, 09:54:06 »
Saffran för att det är så kryddigt

guest1379

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #99 skrivet: 2006-12-04, 10:30:50 »
född stockholmare men uppväxt i småland flyttade tillbaka för 25år sedan o träffade ett par infödda "08". fick namnet småland. det har allså fölt med i 25 år. :drink

guest1325

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #100 skrivet: 2006-12-26, 23:03:49 »
Alvhild, tja vad kan man säga. Från rollspelet Viking. Tyckte namnet passade bra på en "wow-krigare" och Well, lika bara att ha samma här så folk inte tar fel lr nått. :P

Men ibland saknar man det namn man brukar ha på forum. ;)

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Varför heter du så ?
« Svar #101 skrivet: 2006-12-28, 19:19:29 »
Jag tog bort MASSOR med OT = Off Topic = Fel ämne.
« Senast ändrad: 2006-12-29, 13:19:31 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest1416

  • Gäst
SV: Varför heter du så ?
« Svar #102 skrivet: 2007-01-04, 09:59:46 »
Citera
VOTAN: God of Warfare and Death. Married to IXCHEL, VOTAN is the Old Black God.

And my goodness, he is old. He's so old that no-one quite remembers who he is. He was very very old with no teeth even when he was first worshipped, which was so long ago it may have been before time began.

We don't know how black he is either. His face may be painted black, or he might just have been cleaning the chimney or living in a cave for too long. But perhaps it's the fumes from the potent black cigars he smokes. If you like the good old days and haven't yet given up smoking, VOTAN could be the God for you.

He's also known as God L. L is for Live Percussion! Yes, VOTAN is the God of Drums! He invented the art of drum solos in his skin-tight and drumboogie days.

Namnet Votan tog jag medan jag gamade SOF2, då bokstaverat Vo']['aN ^^

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Varför heter du så ?
« Svar #103 skrivet: 2007-01-04, 14:05:09 »
Mitt vanliga handle NeoNick var inte tillräckligt fantasymässigt för att benämna en karaktär i WoW. (Det handlet skapades för övrigt ÅR före det förbannade Matrix kom och förstörde det, där Neo är huvudpersonens namn.) Jag valde NeoNick när jag tvingades hitta på ett handle för första gången för att det betyder Ny, i benämningen att jag var noob angående nedladdning från BBS:en. Nick kommer från mitt irl-namn Niclas.)

Men tillbaka till mitt handle här. Eftersom jag gillar fåniga saker, eller saker med en "twist", så döptes min långa nattälva (de är ca 2 meter långa i WoW) till Tiny. (Folk förväntar sig ofta en liten gnom med det namnet.)  Tiny var både lätt att komma ihåg och kort att skriva i chatten - vilket jag gillade. När jag senare sökte mig till OG så var det enklast att behålla Tiny som alla kände mig som.  Och jag har faktiskt aldrig ångrat mig, varken namnval eller att jag sökte mig till OG.  ;)


 
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Varför heter du så ?
« Svar #104 skrivet: 2007-01-12, 02:43:07 »
Påminner om mitt troll i Dark Age of Camelot, där mitt Midgårdstroll fick namnet Little och senare efternamet Fear. Troll är väl den största spelarrasen i hela spelet så det var ju en kul grej, ända tills nån fåne anmälde mitt namn till Mythic och dem bytte namn på honom mo Larmar eller nått annat gejigt! Efter mycket tjaffsande fick jag det ut ändrat till Sighurd Ormöga - inte särskilt kul men bättre än det jag blev tilldelat iaf.

Sigge "lever" då jag tagit upp DAoC igen!  :banana


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg