Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hattrick.org - allmänt babbel  (läst 120956 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #75 skrivet: 2004-05-19, 22:57:53 »
Det var min första match som går till förlängning idag!
Lärdomar:
- Trots bättre målis och troligen bättre straffsparksläggare så torskade jag. Detta beror nog på att de var förvirrade i sina positioner då jag körde 5-3-2 idag för första gången.
- Det lag jag mötte hade elaka spelare som var rena boxarna. Vill inte möta det gänget igen.
- HAM rapporterar när något händer i förlängning och straffsparksläggare, men tiden rullar inte på. En bugg, antar jag.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #76 skrivet: 2004-05-20, 13:08:06 »
Citera
Stjärnor påverkas tydligen inte av TDL. Bara "lag-dels-betyget" på mittfältet påverkas.


Det var konstigt. Jag får i genomsnitt 3-4* mindre totalt när jag kör TDL jämfört med Normalt. Har aldrig använt mig av SVM ännu. Mitt mål är 30* på en match, men det tvivlar jag starkt på att jag uppnår denna säsong.

Cartis: Går det att få fram väderleksrapport tidigare än matchdagen? Och var hittar man den? Jag har helt klart för mig att jag sett en väderleksrapport någonstans, men finner den ej på hemsidan.

För övrigt vill jag bara säga att det är synd om mig: Alla andra är lediga idag på Kristi Flygare, men jag jobbar hela dygnet. *Buhuuu* :cry
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #77 skrivet: 2004-05-20, 15:04:14 »
Citat från: Loophole

Cartis: Går det att få fram väderleksrapport tidigare än matchdagen? Och var hittar man den? Jag har helt klart för mig att jag sett en väderleksrapport någonstans, men finner den ej på hemsidan.


iofs är jag inte Cartis men vågar nog svara ändå :)
du hittar vädret under region, och region hittar du på förstasidan för ditt lag
där kan du se dagens väder och en prognos för morrondagen, vet inte hur väl prognosen stämmer menmen

har haft lite tråkigt och gjort ett exceldokument som beräknar kontringsförmågan för ett lag, finns att ladda ner här => Kontring.xls
kort instruktion finns i filen men bara fråga mig om ni undrar nått!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #78 skrivet: 2004-05-20, 16:30:17 »
Ah.... Hittade den. Jag visste att den fanns där någonstans. Tackar mjukast för snabbt svar.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #79 skrivet: 2004-05-20, 18:43:20 »
Kanonbra jobbat med Excelarket, davs! :thumb

Väderleksrapporten sägs vara väldigt osäker. Men det kan ju vara en bra fingervisning. Bättre än inget. ;)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #80 skrivet: 2004-05-21, 10:29:37 »
Snyggt jobbat davs. Hur fan räknade du ut allt det där???

Jag tackar och bockar iallafall.

Förresten: Gäller detta endast när man har feno Tactical?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #81 skrivet: 2004-05-21, 10:57:46 »
Citat från: Loophole
Förresten: Gäller detta endast när man har feno Tactical?


hmm förstår inte vad du menar med feno Tactical, det som ränkas ut med den är ju din taktiknivå för just kontringar.

men om du menar om taktikvanan för dom olika uppställningarna spelar in så vågar jag inte svara på det, men dom borde inte påverka..ska undersöka

in och kolla på min första fenomenala spelare nu :)

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #82 skrivet: 2004-05-25, 10:11:47 »
fortsättning från transfer-tråden...

Citat från: davs
Citat från: Cartman
Härligt. :thumb
Vad ska du göra med stålarna? Köpa nytt träningsämne?


jag är på jakt efter en mittfältsförstärkning (tittat på tex 8825500), räknar med att lägga max 2 mille på en liknande.
sen ska dom andra pengarna, tråkigt men sant, se till att hålla mig flytande under uppehållet

Notera att Rolf Gunnarsson (8825500) har hyfsad kondition. Det tar lång tid, och sänker formen mycket på dina gubbar för att få upp konditionen till enastående, vilket nästan är en förutsättning för att han ska vara något att ha på mittfältet.
Senaste matchen hade han ju bara två stjärnor. Och med sina 26 år är han ju nästan en OG. ;)

Jag skulle nog rekommendera någon som Jörgen Jansson (15500008), även om han kan bli lite för dyr med sina 19 år. Hans låga värde beror på att hans form bara är bra. Den kan du ju höja utan att träna mittfältet.

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #83 skrivet: 2004-05-25, 10:18:51 »
...för att inte tala om denna:

Henke Persson (30588343)
28 år, bra form, frisk
Kondition: enastående
Spelupplägg: ypperlig  
Framspel:    ypperlig  
Försvar:    ypperlig  

En bra mittfältare, skulle jag vilja säga.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #84 skrivet: 2004-05-25, 10:29:28 »
nja det där med kondition är redan ett problem som jag har med alla andra mittfältare så måste i vilket fall som helst dunka på med 2-3 veckor kondition i uppehållet..jag vet att det kommer göra ont men det får jag ta.
tanken med att då köpa en med kass kondition är att dels blir han billigare att köpa in och så kommer han ändå få sin träning snart

o lite realistisk får man va :) din Henke Persson (30588343) har på tok för många biförmågor och kommer gå för långt över min budget på 2 mille. dessutom bara ypperlig SU och minst 2 år för gammal.. 26 e gränsen för mig ;)

19 åringen lider av motsatt dilemma, ung katastrofal rutin och kommer bli överbud på stackaren

aja, jag letar vidare så får vi se..hade en hel drös intressanta imorn eftermidda men då man ska jobba då e det kört :(

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #85 skrivet: 2004-05-25, 10:51:49 »
Stefan Håkansson (26993026)
28 år, ypperlig form, frisk
Kondition: ypperlig
Spelupplägg: ypperlig
Framspel: bra  
Försvar:    bra  
Högsta bud: 260 000 kr av RealTayphoon

Sägs om den?

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #86 skrivet: 2004-05-25, 11:07:25 »
jodå, 500k skulle jag kunnat gett.

men anledningen till att köpa gamla lirare är att dom har rutin, se bara på din blivande tränare som väll får höjt stjärnbetyg enbart av sin rutin?!

ja e inne på att minst ha dålig rutin på den nyinköpte

Ser trevlig ut:
Wouter Brons (7434299)  
25 år, ypperlig form, frisk
Beräknat värde:  2 160 000  kr  

Kondition:    fenomenal  
Spelupplägg:    enastående  
Ytter:    ypperlig  
1 500 000 kr av Terees
 
edit: putta in kille

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #87 skrivet: 2004-05-25, 12:09:41 »
Nja. En bra kille, men han lär inte gå billigt.
Och vad är du ute efter, egentligen?
Han är bra ytter och bra innermitt. För att maximera honom måste du nog köra honom som ytter (in i mitten).
Bättre då att ha en bättre ytter som passar för offensivt eller defensivt spel.

Han är en sån där spelare som har dumma kombinationer i sina förmågor IMHO.

guest3

  • Gäst
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #88 skrivet: 2004-05-25, 12:15:35 »
Förslag till kanonbra ytter:

Tony Torsson (10363493)  
29 år, bra form, frisk
Har bra rutin och bra ledarskapsförmåga.
Kondition:    ypperlig
Spelupplägg:    usel  
Framspel:    enastående  
Ytter:    ypperlig  
Försvar:    bra  

Utropspris: 799 000 kr

Tränar du upp hans kondition ett eller två steg, och höjer hans form med många hjälptränare, så kommer han vara din vassaste spelare, och till ett drägligt pris.
Han har dessutom betydligt lägre lön.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Hattrick.org - allmänt babbel
« Svar #89 skrivet: 2004-05-25, 12:36:39 »
Citat från: Cartman
Och vad är du ute efter, egentligen?


hehe, nä egentligen skiter jag fullständigt i ytter.
ute efter en så ren IM som möjligt, som har kapacitet att göra 2,5-3* i ypperlig form (och ena kondis), gör inget om han har "dålig" kondis då jag ska träna det snart, plus om han har något framspel.

därför håller jag fast vid att Rolf Gunnarsson (8825500) är killen hela dan för mig!

 

Senaste inlägg