Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Skall Ancient Knights vara kvar?  (läst 15261 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • Moderator
  • Gubbsjuk
  • *****
  • Antal inlägg: 719
Skall Ancient Knights vara kvar?
« skrivet: 2013-07-17, 21:44:15 »
Hej alla vänner!

Som ni säkert har märkt så är det väldigt svalt i World of Warcraft nu förtiden, och speciellt på Outland och OG:s Alliance Guild.
Nätt och jämt någon som är inne och spelar och för min del har frågan uppstått.

Skall Ancient Knight vara kvar över huvudtaget?
Kommer vi någonsin att börja spela där igen?

Där av har jag startat en omröstning om hur vi skall göra med AK.

Röstningen kommer att vara aktiv i 60 dagar från och med idag den 17/7-13. RÖSTA som ni själva tycker och tänker!

Visar det sig att AK skall finnas kvar, då får vi se vad som händer!

/Rhowdy
GM Ancient Knights

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #1 skrivet: 2013-07-17, 22:06:00 »
Intressant.

Om jag skulle börja spela WoW igen så skulle det bero på många saker men framförallt att de ogare som varit aktiva i AK oxå börjar spela det igen. Med det sagt så tror jag att AK kan lugnt vara kvar med de karaktärer som finns i guilden idag. Förhoppningsvis så purgar de inte våra konton redan. Så när vi loggar in igen så finns guilden kvar. Eller?

Vad är anledningen-arna/argumenten för att avveckla guilden? Vad vinner vi på det?


ps jag hävdar att "oxå" snart blir en godkänd stavning för ordet.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #2 skrivet: 2013-07-17, 23:18:42 »
Döda AK? Suck! Så mycket minnen, så mycket äventyr..

mvh
Mr Mocking blow

Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • Moderator
  • Gubbsjuk
  • *****
  • Antal inlägg: 719
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #3 skrivet: 2013-07-18, 10:56:17 »
Kemo:

Vi tjänar inget på att avveckla det, men vad är det för mening att ha en guild kvar om den inte är aktiv? Jag har inga argument för eller emot, jag är mest nyfiken på vad ni alla andra tycker.
De kommer inte att purga våra konton än på ett tag så visst kan AK leva vidare.
Det enda som egentligen är ett måste, är att någon med ett aktiv konto måste vara GM. Skulle den person som är GM bli inaktiv så kan vem som helst inom Guilden ta över GM-skapet. Dessutom vi som fortfarande är aktiva inom OG, vi spelar inte på Outland alls längre utan kör i OG:s RP-guild.

Raft:

Ingen har sagt att vi skall göra det, utan mest en fråga om vad ni andra tycker, eftersom det är näst intill 0% aktivitet på Outland och AK.

Alla har vi många minnen och äventyr från AK. Men är det rätt att vi har en inaktiv Guild på outland?
Som jag ser det är det lång tid kvar innan någon, om det ens sker att AK blir aktiva igen. Allt är som Kemo säger, många faktorer spelar in, att få de som har slutat med WoW, att börja spela det igen. I min vilda fantasi så var hoppet att det skulle bli som förut, att man slutar att spela WoW och i AK, när ett nytt intressant spel kommer, men efter en stund är man ändå tillbaka.
Kan inte säga exakt hur länge sedan många slutade spela, men det var väl under början av Expansionen Cataclysm som många slutade. Det är ett tag sen, det har till och med kommit en till expansion efter det. Den Expansionen är snart i slutet av sin tid och jag tycker mig ha läst att det är ännu en expansion som kommer att hinna landa, troligen nästa år. Men dessa uppgifter är inte 100 %, kan ha missförstått det som jag tycks mig ha läst och hört. Innan det ev. kanske blir att folk tänker sig att komma tillbaka och vara åtminstånde lite aktiva.

Men troligen så kommer det att avskräcka folk att logga in på just Outland och AK då det visar sig att det är åter igen är minst 3000 i kö. (vid en ny expansion och innan man kan logga in)
Eftersom det redan nu, i dagsläget är köer för att ta sig in på outland. Dock inte 3000, men ändå köer.

/Rhowdy
« Senast ändrad: 2013-07-18, 11:12:18 by Rhowdy »

Utloggad Optikern

  • Pensionssparar
  • ***
  • Antal inlägg: 195
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #4 skrivet: 2013-07-18, 14:03:14 »
som en inte så aktiv spelare på Outland är min röst inte mycket värd, MEN...

det jag observerat under mina år som spelare och självutnämnd diktator, ledare, intressant person...i den ursprungliga måndagsklubben, är att redan i TBC var det Väldigt svårt att komma in på och även att hitta aktiva spelare utanför raidtider.
det sista tror jag beror på att servern i sej är tråkig och alltid har haft ganska tråkiga gillen. testade lira med en polares bra utrustade helare och det var inte många gillen som hade bra stämning eller ledning. när jag körde instanser med andra så dröjde det inte länge innan jag fick slänga iväg en rapport ang. personliga påhopp och fula ord då vissa bara var tvungna att berätta hur värdelösa spelare och människor alla andra var.
jag kan nog påstå att Outland har varit den bästa servern för att hålla reda på vart min mor hållt hus och vad för konstiga sexuella upplevelser och kontakter hon haft. jag har ingen annanstans blivit så utbildad i ämnet min-mor-och-mina-systrar-och-deras-liv.

aja, nog om själva servern...

det senaste året har jag försökt komma tillbaka in och bli aktivare inom AK, men jag har precis som Rhowdy märkt, att AK är väldigt sparsmakat med aktivitét.
jag tror jag såg 2-3 spelare på över en månad.
personligen hade jag tagit gillet och flyttat det till en server det finns aktiva så man kan dra nytta av allt AK gjort(när man flyttar gillet lämnas ett "spökgille" kvar, så ingen blir gilleslös).


jag var inte aktiv under så lång tid, och det var i TBC, men det jag gjort med mitt Horde-gille var att just flytta till en server vi hade aktiva spelare på.
JAG:
har inte födelsedagar, jag går upp i level.
är inte envis. Mitt sätt är bara Klart mycket bättre...
skulle vara oövervinnerlig om det inte vore för polisen och fysikens lagar.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #5 skrivet: 2013-07-19, 13:31:11 »
Inte för att jag spelar WoW, men känns lite onödigt att ta bort ett gille som funnits så otroligt länge, för det har väl funnits sedan start ungefär.
Säger som Kemo, vad finns det att vinna på att ta bort gillet?  :cartman

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #6 skrivet: 2013-07-19, 13:33:53 »
Mig veterligen var det Europas äldsta aktiva gille. Om alternativet är att lägga ner får jag fantamej installera skiten igen och spela lite. Ligger ju 2 expansioner efter ;)

En eloge til Rhowdy (mfl) som hållit liv i oss hittills.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #7 skrivet: 2013-07-19, 19:43:15 »
Behåll det, kanske inte för att det är det mest aktiva och kanske aldrig kommer bli men om inte annat av sentimentala skäl.
Cake or Death?


Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #8 skrivet: 2013-07-19, 19:57:15 »
Ouch.....


Håller med många här inne. Behåll AK. Det är mer än bara ett gille på Outland. Det är så mycket mer än bara ett gille i ett MMO :)

En liten detalj som vi kanske råkat glömma...Rowdy är ju GM...och man måste ha en aktiv spelare som GM. Eller iaf ett aktivt konto...Tänk om Rowdy vill sluta spela WoW :D

Vi kan ju inte hindra honom! Bara en tanke  :lil


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #9 skrivet: 2013-07-19, 20:44:33 »
Absolut. Tycker vi kan norpa från og-kassan för att stöda AK.. lolz


WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #10 skrivet: 2013-07-19, 21:13:33 »
100% sentimentala orsaker, men jag vill inte att vi lägger ner AK. Jag säger som Loppan, i värsta fall får jag aktivera kontot och börja lira igen. Om det kommer en expansion till, så kommer jag säkert att logga in och testa lite :)

:microsoft

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #11 skrivet: 2013-07-19, 21:14:16 »
Edit: Är detta ett lömskt sätt av Rhowdy att försöka locka tillbaka oss till spelet igen? :scared

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #12 skrivet: 2013-07-19, 21:15:20 »
Men för min del får gillet mer än gärna flytta från Outland till en trevlig PvE-server :oggubben

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #13 skrivet: 2013-07-19, 22:22:50 »
Men för min del får gillet mer än gärna flytta från Outland till en trevlig PvE-server :oggubben

Låter bra :thumb

Egentligen skulle man gjort två guilds från början: Ett hardcore-guild på en gankserver, och ett mera casual på en PvE-server. Det hade kanske blivit mindre folk i raiderna, men å andra sidan hade det förmodligen blivit mindre slitningar inom OG i längden.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Skall Ancient Knights vara kvar?
« Svar #14 skrivet: 2013-07-20, 10:12:13 »
Jag återaktiverar WoW då och då för att köra med systersönerna. Håller med att det vore synd att lägga ned AK - och man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Kan inte GM köra F2P?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg