Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Immersit kickstarter  (läst 3618 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
Immersit kickstarter
« skrivet: 2016-02-16, 20:18:47 »
Immersit kickstarter pågår just nu och det ger din soffa/fåtölj inte bara vibrations utan också motion ride.

Dags för en liten uppgradering i min hemmabio så en enhet pledgad, leverans om allt går väl till årsskiftet :-)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Immersit kickstarter
« Svar #1 skrivet: 2016-02-16, 21:04:59 »
De var väldigt coolt =))  skall ha sponsra på en gång  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Immersit kickstarter
« Svar #2 skrivet: 2016-02-16, 21:20:26 »
Suck... :doh

Ser ut som om dom använder en iPhone som VR-skärm. Var är spelen som stöder den där grunkan? Satsar hellre på Oculus Rift. Eller Playstation VR.
« Senast ändrad: 2016-02-16, 21:25:05 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Immersit kickstarter
« Svar #3 skrivet: 2016-02-16, 22:23:45 »
Immersit har inget direkt med VR biten att göra utan är enheten som skakar och tiltar soffan helt synkat till antingen spel (PC, PS3, XBox) eller helt synkat till filmer.
Den har med att få kroppen att känna sig som man är "där" att göra.

Vill man använda den tillsammans med ett VR headset i så går det alldeles utmärkt att ta på sig ett Oculus rift, HTC vive eller Playstation VR och få "perfekt" 3D i ett flyspel med stolens rörelser synkat med hur flygplanet beter sig t.ex.

För min del blir det för film.  T.ex se "gone in 60 seconds" och soffan tiltar bakåt när bilen axar, framåt när den bromsar osv. Ser du t.ex "Finding Nemo" så svajar den som om du vore i en båt när du är i  båten. Om motion kodningen görs välgjort så blir det synkar med vågors inverkan på båten m.m Allt för att ge mer inlevelse av att man är där.

Den stödjer dels att man laddar ner deras motion codes för filmer och dels att man själv utvecklar dessa och publicerar dem.

Hur exakt den tolkar spel och får till rörelsena vet jag inte men de har en lista på vilka filmer/spel som de hittills gjor tsupport för.

Sen som med kickstarter projket så kan det hela sluta med fiasko, det är lite av en chansning :-)






« Senast ändrad: 2016-02-16, 22:26:07 by Scarecrow »

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Immersit kickstarter
« Svar #4 skrivet: 2016-02-16, 22:46:10 »
Ah, ok :)

Jag kollade på en youtube-snutt där det såg ut som att VR-prylen var en del av produkten. Nu har jag kollat på lite fler videos där dom visar själva Immersit-mojen och då hajar jag grejen. Synd att dom inte sätter ut nått sorts ungefärligt pris på KS-sidan.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Immersit kickstarter
« Svar #5 skrivet: 2016-02-17, 00:57:04 »
Pledgar man nu så får man den för €649+VAT och där nämns att det är 46% rabatt så runt 1400 euro kan den hamna på när den släpps. Men de säger också att slutgilitga priset inte är bestämt så det kan komma att gå upp/ner.

Så mycket pengar men jämför man med existerande D-Box (ursprungligen Odyssee) som gör samma sak och funnits i 10-12 år så är den klart mer överkomlig. Sist jag kollade för ett par år sen så låg en D-Box installation på runt 50-100kkr.



"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV:
« Svar #6 skrivet: 2016-02-17, 18:19:37 »
Schysst Kråkan. Om det blir av och den kommer så hoppas jag man får komma på studiebesök.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Immersit kickstarter
« Svar #7 skrivet: 2016-02-17, 20:11:02 »
Absolut, det ordnar vi :)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

 

Senaste inlägg