Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: BF2/ Mod Project Reality V0.85, någon "på"? (testa något nytt?)  (läst 2859 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2209

  • Gäst
Jag har inte av någon outgrundlig anledning inte spelat denna briljanta mod på ett tag.
Det mest realistiska krigsspel jag kört där samarbete är nyckeln för att överhuvudtaget kunna åstadkomma något alls.

Håller på och laddar ner v0.85 just nu, men låt er inte luras av versions nummer detta har varit en väl fungerande mod sedan flera versioner tillbaka.
http://www.realitymod.com/downloads.html

Om någon har en gammal BF2 (nästan "gratis" idag) och känner sig sugen att testa så guidar jag er gärna igenom startsträckan som det har någon kväll/kvällar, jag blev själv en gång i tiden guidad och det är inte ett måste men det underlättar enormt. (och spelar givetvis mera)

Modden ser bättre ut än man kan tro, och själv är jag mest förtjust i skogs banorna som i många fall känns hemtama och liknar våra egna skogar.

Ska nedan försöka berätta en del av vad det handlar om,
För att kunna spela effektivt krävs att man är minst tre i en squad, och tålamod är ett måste, springa och ”ramboa” är uteslutet, men klarar man av att dra ner tempot och dras med så är det en riktigt häftig spelupplevelse.

I korthet så arbetar man på att ta strongholds, och vad som går att attackera ändras dynamiskt med vad man har/eller förlorat dvs man slipper backcap på strongholds.

Allt handlar om din squad, som behöver bestå av en mix av soldattyper för att vara framgångsrik, en medic för att håller vid liv, en ammo kille för att kunna göra reload på ammo.

Fordon i spelet som tanks körs av två personer, och kan bara framföras om du har förarkit, likadant med lastbilar som endast kan köras av en squad leadare eller någon med förarkit.
Bara personer från samma squad kan köra fordon medan folk från andra squader kan åka i typ APC fordon.

Man kan bygga baser dynamiskt i spelet (som kan förstöras) vilket kräver arbetsinsatser och allokerade resurser, en squad leadare kan sätta upp en mindre spawn point för den egna squaden om 3 medlemmar är vid liv och inom 30m, dessa kan förstöras av fienden med 2 knivhugg så placering är av vikt samt försiktighet om man inte ska behöva färdas långa sträckor för att komma till strid.

Begränsning av AT kit, sniper mm. Som om du dör först finns tillgängligt efter så lång tid som 5min ibland, detsamma gäller för fordon och flyg, dvs man får vara ”rädd om” det man har och man ”dumpar” inte utrustning..

Tappar du mer än 50% hälsa och du inte får hälsopack av medic eller av medspelare (begränsat) förblöder du till döds med gradvis förlorad syn på köpet.

Inget hopp mellan skytt/förare position för det tar 30 sekunder på plats innan tornet går att röra, AT vapen har lång räckvidd men tar tid innan de stabiliserat sig och man kan skjuta.
En hel massa saker helt enkelt och jag är ingen expert själv, men jag har kört en del både i och som squadleader. Förvirrande kan vara att många servrar kickar efter 90sek om man inte ansluter sig till en squad eftersom det hela modden är ”teamplay only”. Poängsättning är lite kul i sig för du kan bli bäst bara genom att köra en tanks och klara dig och ha en bra skytt, dvs utan att avlossa ett enda skott, och vissa servrar har inte poäng påslagen för det är insatsen totalt som är grejen jobba tillsammans mot att vinna.

Jag är ingen vidare på ökenbanorna eftersom jag ”hoppade” över dom när jag spelade och spelade endast banor med skog eller djungel vilket jag föredrog.





Tips,
http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-help-hardware-support/10631-project-reality-installation-guide.html

Manual PDF på 0.85, kräver gamespy konto för download, (hittar någon den som download utan konto så posta den länken)
http://planetbattlefield.gamespy.com/View.php?view=BF2Mods.Detail&id=249

Det var attans vad tiden flyger, dags att  :sleep

-cb99

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
vi spelade det ganska flitigt tills Cod4 släpptes...

nån kväll spelar jag gärna en stund... säkert fler som hakar på.  :thumb

guest2209

  • Gäst
Kul, det ser jag fram emot  :thumb
Jag borde givetvis ha skrivit att alla intresserade gamla som ny PR intressenter, men är man trött så blir det lätt inte rätt :)

-cb99

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Vi e alla gamla rävar  :thumb

Posta i på Gång tråden o se vad du får för respons... sätt ett datum o en tid... :thumb

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
 :cartman behöver man både core och levels ?  :pistols

guest2209

  • Gäst
@MooseMan,
Jag ska prova så får vi se (sätta en tid), tyvärr gick hela helgen till en oförutsedd mindre trevlig sak.

@u.f.o,
Man behöver både och.

BF2’s VOIP användes flitigt/nästan krav så konfigurera detta också även om vi kör TS här så kan det vara av godo och kunna prata med någon extra gubbe som hoppar in för att fylla ut om man nu inte är tok optimist och vi fyller upp en squad :)

När man installerat modden så var faktiskt manualen med (kanske var det även tidigare, glömt) och förutom lite intressant läsning så har den en bit om vad som behövs och i vilken ordning det ska på/installeras.

Jag lade upp manualen (pdf i zip) till senaste versionen om man vill titta lite på den här länken,
http://hem.bredband.net/cb99_2/PR_Manual.zip

-cb99

 

Senaste inlägg