Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Dagens lista.  (läst 3614 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Dagens lista.
« skrivet: 2009-06-10, 17:37:47 »
Jag har tidigare hittat en massa trevlig musik genom de spotifylänkar som slängts upp här. Nu går vi ett steg längre och inför "Dagens lista".

Reglerna är enkla:
1) Länka en egen spellista från Spotify.
2) Spellistan skall vara mellan 20 och 30 minuter för att man skall hinna lyssna medan man kollar sin mail och går igenom nya poster på oldgents.se
3) Du får skriva hur mycket eller lite du vill om din lista - Se det som en möjlighet för den som tycker det är skoj. Själv tycker jag att det är roligare att få läsa lite om musiken man lyssnar till.

Kör på!
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Dagens lista.
« Svar #1 skrivet: 2009-06-10, 17:40:40 »
http://open.spotify.com/user/loophole/playlist/2Wu4F2PIDEja6gy0juom8z

Trots den övervägande delen metal-troll på forumet vågar jag outa mitt intresse för allt som är Country. Följdaktligen: Häll upp en rejäl Makers Mark, knäck en Bud och börja tillagningen av en North Texas Red!

Jace Everett - Bad Things: Låten är intro till HBO-serien True Blood och fångar verkligen känslan av ett skitigt Louisiana (tror jag, jag har fasen inte varit där). Underbar TV-serie och en riktigt bra låt.

Todd Snider - Whats Wrong With You?: Handlar om mäns relation till kvinnor. Oväntat tema för en countrylåt, eller hur? Todd Snider ute med nytt album nu :thumb

Crooked Still - Aint No Grave: För mig en ny bekantskap. Tack Bishonen som pekade mig i rätt riktning!

The Charlie Daniels Band - Simple man: Från gruppen som är mest känd för "The Devil went down to Georgia" (finns som finfin cover med Primus på Rhinoplasty-skivan). Redneck Country at its best.

C.W: McCall - Convoy: Ledmotivet från och inspirationen till filmen med samma namn. Kris Kristofferson i huvudrollen som Rubberduck. Refrängen låter extremt fjollig i denna version av sången, men annars missar man ju radiokommunikationen mellan Rubberduck och Love Machine.

Tom Waits - I hope that I dont fall in love with you: OK, inte country, men det skiter jag i för detta är Waits absoluta högvattenmärke i min bok. Perfekt för fyllekontemplation framåt halv fyra en söndagmorgon om hösten.

Blues Traveler - Maybe Im Wrong: Blues Travelers bidrag till (den mediokra) uppföljaren Blues Brothers 2000. Klassisk Blues Traveler med lite Elwood Blues som bonus i slutet.

Thats all, folks!
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Dagens lista.
« Svar #2 skrivet: 2009-06-10, 18:27:00 »

Trots den övervägande delen metal-troll på forumet vågar jag outa mitt intresse för allt som är Country.

Kan ju då slå ett slag för att sammanföra metaltrollen och eventuella mysfarbröder med lite "loungemetal".

"Hellsongs" heter ett fantastiskt band från Göt-la-borg som har loungeifierat gammal 80-tals metal.

http://open.spotify.com/user/bishonen/playlist/55wACwcsimSLQjd0U8kVUg

Finns två hela skivor av dom på spotify om man vill ha mera.

Rock on!       \,,/ 0.o \,,/


-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

guest1342

  • Gäst
SV: Dagens lista.
« Svar #3 skrivet: 2009-06-13, 16:02:47 »

Trots den övervägande delen metal-troll på forumet vågar jag outa mitt intresse för allt som är Country.

Kan ju då slå ett slag för att sammanföra metaltrollen och eventuella mysfarbröder med lite "loungemetal".

"Hellsongs" heter ett fantastiskt band från Göt-la-borg som har loungeifierat gammal 80-tals metal.

http://open.spotify.com/user/bishonen/playlist/55wACwcsimSLQjd0U8kVUg

Finns två hela skivor av dom på spotify om man vill ha mera.

Rock on!       \,,/ 0.o \,,/




Underbart!! Love it!
Bra tips... jag vill minnas att jag hört om dessa på P3 nån gång.

guest253

  • Gäst
SV: Dagens lista.
« Svar #4 skrivet: 2009-06-15, 11:47:55 »
Vill man ha en utmärkt spellista som man verkligen blir GLAD av så gör man så här:

1: Ställ in Spotify på "Shuffle".
2: Sök på "Monty Python".
3: Välj ARTIST - Monty Pyhton.
4:Njut.

Jag har aldrig sett så mycket inspelat Python-material förut! Inte bara sånger, utan det är sketcher och allt möjligt!  :winner :hella :clap


..."IIIIIII'-m a lumb-er-jack, and I'm o-k..."  :respect

guest1342

  • Gäst
SV: Dagens lista.
« Svar #5 skrivet: 2009-06-20, 01:42:31 »
Som Bishonen vill jag ge er möjligheten att njuta av ännu en artist som gjort om kända låtar i en swing version.... Det är en legend vid namn Paul Anka :) albumet heter "Rock Swings".

Lyssna och njut!

http://open.spotify.com/user/king999/playlist/0JFuIUtvaCRc80p6lHOafe

guest1342

  • Gäst
SV: Dagens lista.
« Svar #6 skrivet: 2009-06-26, 22:11:36 »
Ja då var de dax igen för en liten lista....

The Dukes of Dixieland :)
http://open.spotify.com/user/king999/playlist/0ETP2XZh2an456NbWC5nRN

 

Senaste inlägg