Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: MassEffect  (läst 2491 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
MassEffect
« skrivet: 2008-06-29, 14:06:00 »
Vill tipsa om ett skitbra spel, nämligen MassEffect från BioWare!!  :supporter

BioWare har gjort ett kvalitetsspel igen (som jag tyckte Baldur's Gate var också). Väldigt bra spelkänsla, riktigt bra dialoger, snyggt och utan några märkbara buggar. Spelet har tydligen testats så in i helvete att de inte behövt skicka ut någon patch (jag hittade ingen ivarjefall), det är något jag aldrig hört om tidigare...

Tycker om att man ska göra svåra val som känns, ex ska man utrota den sista av rasen X eller släppa den lös? Även om flervals-dialoger begränsar, så tyckte jag att de gjorde ett riktigt bra jobb här. Och slutligen så är det bra ljud i spelet. Hög volym och bra högtalare (eller hörlurar) gör att spelet växer. :)

Vad är då ME? SciFi-spel som kombinerar shoot-them-up och korta dialoger. Det är lite likt Knight of the Old Republic i interfacet, man kör en huvudkaraktär och får ta med sig två till i gruppen. Jag har inte spelat Wing Commander men tror att det har likheter med ME, det finns en hel del filmsekvenser som jag faktiskt uppskattar. Man bygger upp sin karaktär (kan välja en del klasser) och blir bättre genom att lägga ut skill-points samt att man uppgraderar vapen/rustning kontinuerligt.

Så om du känner för ett högkvalitets-spel av denna sort, så är mitt tips att genast köpa det. :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: MassEffect
« Svar #1 skrivet: 2008-06-30, 19:28:36 »
Jag har haft det på min 360 ett tag, men inte spelat det p.g.a att jag knappt kan läsa texten på min gamla CRT-TV. Förra veckan köpte jag dock en HD-TV så nu kommer jag nog lira det igen. Visst, det är ganska coolt. Det bästa RPG´t på 360 just nu (Oblivion är ok det också).
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: MassEffect
« Svar #2 skrivet: 2008-07-09, 16:35:11 »
Har oxo inhandlat liret till PC och jäklar i lådan vad jag torskade dit. Kände att jag behövde en paus från AoC, jag ju bara lirat det över ett halvår nu och inget annat.

Retar mig lite på journalen och att det kan vara lite svårt att veta vad man ska ta vägen i bland. Men då det påminner ganska rejält om Knight of the Old Republic (KTOR) så rer man sig. Men jäklar vad snyggt och buggfritt det är!  :clap Dock tycker jag striderna och kontrollen av sina hjälpredor funkade mkt bättre i KTOR!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg