Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Guild Wars 2 - extremt lagg  (läst 2538 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Guild Wars 2 - extremt lagg
« skrivet: 2012-12-20, 09:49:12 »
Hej på er!

Sedan ett par veckor så har jag periodvis haft extremt lagg i detta spel. Det går oftast bra under dagtid, eller väldigt sent (efter kl 12 på natten).
Har provat det mesta och haft kontakt med både min ISP och GW2 support. Lagget började i samband med introduktionen av Lost Shores eller möjligtvis Halloween eventet.
Det känns hopplöst att reda ut om det är något i min dator (inte troligt, då borde det lagga jämt), något hos min ISP, något med deras servrar eller någonting på vägen.

Jag undrar lite allmänt om hur det ser ut för er övriga, och om någon skulle kunna tänka sig att köra lite tester med pingplotter, så vi kan jämföra lite vilka vägar datapaketen tar till deras server.

IP adressen till servern får man fram genom att skriva /ip i chatrutan i spelet.

Pingplotter hittar ni på www.pingplotter.com

Jag har fiberanslutning på 100/10 (100/100 just nu), och min ISP är Ljusnet (lokal leverantör här i kommunen).

Alla övriga online spel vi spelar här hemma fungerar klockrent, och även GW2 har ju fungerat helt perfekt tidigare.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars 2 - extremt lagg
« Svar #1 skrivet: 2012-12-20, 21:33:42 »
Jag kan testa med dig i mellandagarna.
Har dock inga problem med lagg. Enda jag upplevt av performance-problem är att fiender och till viss del spelare blir osynliga under slutevent. Fiender under slutet på Lost Shores och spelare under Mad King Says och CostumeBrawl.

Har 8/1 lina. Riktigt kass uppkoppling alltså. Och datorn använder numera legacy-drivare till grafik-kortet, så vet du ungefär hur modern den är. ;)
Men som sagt, jag har nog tid en del i mellandagarna.

 

Senaste inlägg