Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo Nere på Inferno!!!  (läst 7318 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
Diablo Nere på Inferno!!!
« skrivet: 2012-07-03, 10:23:43 »
Yes its true! Its show off time  :banana

Skämtosido! Har läst era andra poster och många som är missnöjda om att D3 har brister och man måste köpa all sin gear på AH och att man inte kommer nån vart på inferno och att det inte ger någon utmaning/tankeövning alls...

Detta är min alldeles egna åsikt och jag måste tyvärr säga att jag inte håller med!
Iof kan jag hålla med i att D3 har brister..jag menar, vilket spel har inte det??

Jag har lirat D3 sen release och kört som fan. Massa farmande har det blivit men det är detta typ av spel D3 är. Absolut vill Blizzard på ett eller annat sätt "tvinga" in spelare på AH och sen RMAH för att de ska tjäna pengar. Jag menar...de är ett bolag och är vinstdrivande som vilket företag som helst. Inget att gnälla över utan bara inse att de vill tjäna pengar även om greedy-varningen på dom finns där.

Men iaf, vad jag vill säga är att man INTE ALLS måste köpa sin gear på AH eller RMAH.
Jag har ALDRIG köpt en enda sak till min main på AH och aldrig ens tittat på RMAH. Och anledningen har varit enkel....jag vill klara D3 på mitt sätt och det är att farma och nöta tills rädblöjan är full!

Tricket om man nu kan kalla det är att jag kör med mina syskon. Vi är antingen 3 eller 4 stycken(vet att snittet för svenne-syskon är lägre men polare går lika bra ;) ) och spelar ihop. Självklart sitter vi på Skype och snackar så kommunikationen är ett måste. Vi kör ihop, hjälps åt OCH det bästa här är att OM man hittar bra gear som inte passar ens gubbe men gynnar någon annan så delar vi på den! Samarbete ftw!
Vi i OG borde kunna göra likadant :)

För att kunna få gear som är en upgrade/bra så måste man förstå mekaniken bakom. Självklart måste man stacka upp Nephalem Valor ( 5 stacks max som ger 75% mer i magic find) och dessa stacks får man när man dödar elit pack och när man själv är lvl 60! Det ger en bra boost i gear som droppar.
Kom ihåg att epic bossar (bossar med lila namn) har skitkass chans att droppa rare items. Så inte lönt att farma dessa. Detta är ett medevetet val från blizz för att undvika farmning av en specifik boss som det blev i D2.
Så mitt tips är att köra 2-3 pers, hitta en bra rutt där ni dödar elits och får fem stack av Nephalem valor och sedan bara fortsätta nöta elitpacks.  Har ni bra gear som också har MF som stats så är det skitbra. Annars kan tricket ”Byt om till din MF-gear precis innan sista elit-fienden dör” vara grymt bra ;) Detta av anledning att vad som droppas räknas ut sekunden där elitpacken dör och är beroende på din MF i den stunden.  Se bara upp att inte dö då MF gear har en tendens att vara rätt kass så man tappar dps och protection.

Long story short. Jo Diablo 3 ÄR ett spel med massa farmning! Och det är ett spel som är repetativt! Det är ingen som säger annerlunda och är detta speltyp inget man gillar så är Diblo 3 bara ett sjysst lir man kör igenom och sen lägger på hyllan. Annars farmar man på  :D

Vi lyckades döda Diablo på Inferno igår efter att ha nött och farmat som fan! Det var självklart kul som fan att nå ”slutet” men det är fan elitpacks som är svårare även om Diablo kickade vår ass som fan hehe.
Se bara till att ha massa pengar för repair-cost är störd just nu och man dör en del ggr! Iaf om man är lika kass som jag är hehe.

Iaf, Fap fap som fan!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #1 skrivet: 2012-07-03, 11:33:49 »
Gött! Grattis till dig kompis!

Ska vi köpa TSW nu?
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #2 skrivet: 2012-07-03, 11:35:38 »
Grattis!!   :banana

Bra post också  :thumb
 :pistols

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #3 skrivet: 2012-07-03, 12:02:04 »
Grats!

Själv orkar jag nog inte släpa mig upp till Dibbe i Inferno. Har nästan tröttnat på D3 redan och att jag spenderar mer och mer tid i AH är inte speciellt kul.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest21

  • Gäst
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #4 skrivet: 2012-07-03, 13:47:34 »
Gött! Grattis till dig kompis!

Ska vi köpa TSW nu?

Klart ni ska, TSW är awesome!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #5 skrivet: 2012-07-03, 18:30:52 »
Gz till er och gz till hela OG som därmed klarat av end game i ännu ett spel!

Nu får vi som är Blizzardtrogna börja längta efter "Titan".

/

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #6 skrivet: 2012-07-03, 18:36:11 »
GZ som f-n.....

Själv harvar jag fortfarande i Act 1 Inferno.
AVAST CLEARED !

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #7 skrivet: 2012-07-03, 20:18:36 »
Grattis och grymt jobbat B!  :supporter

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #8 skrivet: 2012-07-03, 20:43:21 »
:clap :thumb

guest1464

  • Gäst
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #9 skrivet: 2012-07-03, 22:32:02 »
Grattis bryschan! =)

Hur funkar RMAH förresten? Kan man tjäna några stålar där utan att kinesa sönder sig helt?

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #10 skrivet: 2012-07-04, 12:02:46 »
@Dafaar: Verkar inte så. Alla som sätter sin fot på AH verkar ju ge upp livet :D

Btw, massa GZ Bahaaaaaaaa! ;)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #11 skrivet: 2012-07-05, 13:58:04 »
Yes its true! Its show off time  :banana

Skämtosido! Har läst era andra poster och många som är missnöjda om att D3 har brister och man måste köpa all sin gear på AH och att man inte kommer nån vart på inferno och att det inte ger någon utmaning/tankeövning alls...

Detta är min alldeles egna åsikt och jag måste tyvärr säga att jag inte håller med!
Iof kan jag hålla med i att D3 har brister..jag menar, vilket spel har inte det??

Jag har lirat D3 sen release och kört som fan. Massa farmande har det blivit men det är detta typ av spel D3 är. Absolut vill Blizzard på ett eller annat sätt "tvinga" in spelare på AH och sen RMAH för att de ska tjäna pengar. Jag menar...de är ett bolag och är vinstdrivande som vilket företag som helst. Inget att gnälla över utan bara inse att de vill tjäna pengar även om greedy-varningen på dom finns där.

Men iaf, vad jag vill säga är att man INTE ALLS måste köpa sin gear på AH eller RMAH.
Jag har ALDRIG köpt en enda sak till min main på AH och aldrig ens tittat på RMAH. Och anledningen har varit enkel....jag vill klara D3 på mitt sätt och det är att farma och nöta tills rädblöjan är full!

Tricket om man nu kan kalla det är att jag kör med mina syskon. Vi är antingen 3 eller 4 stycken(vet att snittet för svenne-syskon är lägre men polare går lika bra ;) ) och spelar ihop. Självklart sitter vi på Skype och snackar så kommunikationen är ett måste. Vi kör ihop, hjälps åt OCH det bästa här är att OM man hittar bra gear som inte passar ens gubbe men gynnar någon annan så delar vi på den! Samarbete ftw!
Vi i OG borde kunna göra likadant :)

För att kunna få gear som är en upgrade/bra så måste man förstå mekaniken bakom. Självklart måste man stacka upp Nephalem Valor ( 5 stacks max som ger 75% mer i magic find) och dessa stacks får man när man dödar elit pack och när man själv är lvl 60! Det ger en bra boost i gear som droppar.
Kom ihåg att epic bossar (bossar med lila namn) har skitkass chans att droppa rare items. Så inte lönt att farma dessa. Detta är ett medevetet val från blizz för att undvika farmning av en specifik boss som det blev i D2.
Så mitt tips är att köra 2-3 pers, hitta en bra rutt där ni dödar elits och får fem stack av Nephalem valor och sedan bara fortsätta nöta elitpacks.  Har ni bra gear som också har MF som stats så är det skitbra. Annars kan tricket ”Byt om till din MF-gear precis innan sista elit-fienden dör” vara grymt bra ;) Detta av anledning att vad som droppas räknas ut sekunden där elitpacken dör och är beroende på din MF i den stunden.  Se bara upp att inte dö då MF gear har en tendens att vara rätt kass så man tappar dps och protection.

Long story short. Jo Diablo 3 ÄR ett spel med massa farmning! Och det är ett spel som är repetativt! Det är ingen som säger annerlunda och är detta speltyp inget man gillar så är Diblo 3 bara ett sjysst lir man kör igenom och sen lägger på hyllan. Annars farmar man på  :D

Vi lyckades döda Diablo på Inferno igår efter att ha nött och farmat som fan! Det var självklart kul som fan att nå ”slutet” men det är fan elitpacks som är svårare även om Diablo kickade vår ass som fan hehe.
Se bara till att ha massa pengar för repair-cost är störd just nu och man dör en del ggr! Iaf om man är lika kass som jag är hehe.

Iaf, Fap fap som fan!


Gratz till dibbe på inferno Strongt, jag hade aldrig orkat mig igenom dem här rare packsen. Jag  hörde hade dem nerfat inferno , var de något du märkte av? eller var Inferno brutalt svårt fortfarande?

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #12 skrivet: 2012-07-05, 14:28:43 »
Tackar som grattar  :supporter

Kul var det absolut så jag rekommenderar det! Alltid lika skönt att ta ner något man nött på hehe. Och såklart en utmaning för mig då Diablo är väääldigt speciellt för denna arab!  :bow

Ang RMAH/AH så tycker jag den är rätt så förstörd. ALLA försöker bli rika på AH/RMAH. Om det inte är att sälja saker för löjliga överpriser ihop om att bli rik för in-game guld ellr för EUR så tycker jag den fallerat. Ska kanske inte uttala mig så värst då jag ogillar iden och knappt hänger där. Sen har Blizz satt en max-gräns för priser på RMAH till 250 EUR! Jo tjena lixom. Vem fan vill köpa nåt för så mycket!

Sen vet jag att de har rejäla problem med den då den ofta är nere för att "fixas". De har ju inte fått rätt på Icke-gearbaserad handel som Gems, recept och craftingmaterial. Det har med hur servern hjälper dig att köpa dessa varor. Du skriver i att du tex vill ha 10 stycken av [valfri färg] Gem. Servern scannar hela och hittar ett snittpris. Sedan köper servern 10 stycken åt dig av alla dessa auktioner som ligger ute utan att du ser och debiterar dig. Brukar sluta på ett pris på +-2%. Tanken är bra men uppenbarligen får de inte rätt på det.

Angående "nerfen" för inferno så var det inte riktigt nerf i vanlig ordning! I samband med den senaste patchen så nerfade de en del klassers dps. Eller egentligen attribute som attackspeed och crit som bla dps älskade att stacka! Sedan gjorde de så att gear som bara kunde droppas i Act 4 inferno innan numera kan droppa i Act1 Inferno men nu med väldigt låg chans. Så har man tur får man imbasaker redan i act 1. Dock har jag märkt när jag farmat att den chansen inte stämmer med de siffror de angivit. En känsla jaghar men har inga siffror.

Sen minskade de mobsen skada och hur den scale:ar när man får från 1 spelare till ett fullt game. Dom gör mindre ont men har fått en rejäl HP boost. Så fighten tar längre tid och i mina ögon är det mer dmg överlag hehe.

Så jag har ärligt inte alls känt av denna såkallade nerfen mer än att man tappat rejält med dps och fick tänka om/leta annan gear med stats.

Avslutar med en härlig Prunis/Daddlongleg kommentar!

"WE at blizzard found out that players was actually having fun playing our game so we nerfed them and now the problem is fixed!"  :lil :rotflmao


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Babsan

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 246
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #13 skrivet: 2012-07-08, 21:02:03 »
Get a life mate... ;)
Never get angry at the stuiped people...

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #14 skrivet: 2012-07-09, 07:47:45 »
Get a life mate... ;)
I have a life...its just not in use right now  :D :lil


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #15 skrivet: 2012-07-17, 20:18:50 »
Nu har även Rav tagit ner Diablo och övriga bossar på Inferno, dock gjorde jag detta Solo. ;)

Får tacka Blizzard för ett helt ok spel. Hoppas dom bättrar på det rejält.

Så vitt inte spelet lyckas hålla mig beroende, blir det förhoppningsvis mer Starcraft och BF3 för min del :)


GG

/cheers

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #16 skrivet: 2012-07-17, 20:23:06 »
Nu har även Rav tagit ner Diablo och övriga bossar på Inferno, dock gjorde jag detta Solo. ;)

Får tacka Blizzard för ett helt ok spel. Hoppas dom bättrar på det rejält.

Så vitt inte spelet lyckas hålla mig beroende, blir det förhoppningsvis mer Starcraft och BF3 för min del :)


GG

/cheers

:wave
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #17 skrivet: 2012-07-17, 21:52:04 »
Nu har även Rav tagit ner Diablo och övriga bossar på Inferno, dock gjorde jag detta Solo. ;)

Får tacka Blizzard för ett helt ok spel. Hoppas dom bättrar på det rejält.

Så vitt inte spelet lyckas hålla mig beroende, blir det förhoppningsvis mer Starcraft och BF3 för min del :)


GG

/cheers

:supporter :supporter

Grymt jobbat Rav!! En skön känsla och tagit han huh? ;)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo Nere på Inferno!!!
« Svar #18 skrivet: 2012-07-17, 22:11:11 »
Jo det känns bra :)
Hoppas Diablo kan släppa sina klor om mig. Ska försöka ta en paus från spelet nu.

Kommer givetvis spela ihop med folk, men något mer farmande på egen hand blir det nog inte.

 

Senaste inlägg