Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97585 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Varför heter du så ?
« Svar #15 skrivet: 2004-06-17, 22:35:02 »
Som många andra har jag ett förflutet i en poporkester. vi kallade oss prune. (med litet p och punkt - om ni undrar varför får ni forska om THERAPY? och deras namn). Därifrån kommer pruneboy som i oldgentssammanhang passar alldeles ypperligt.
Det finns inte många pruneboys i världen alls, den enda exakta namnen jag vet om är smeknamnet på en av Jabba the hutts livvakter(!) Finns som actionfigur också, men jag tvivlar på att den heter så då.

Andra varianter är:
Franska - le garçon des pruneaux
Tyska - der Pflaumejunge
Ryska - мальчик черносливов
samt favoriten på spanska - el muchacho de pasas

(prune spelar fortfarande, vad jag vet)

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
Varför heter du så ?
« Svar #16 skrivet: 2004-06-17, 23:12:38 »
Mitt nick kommer av att jag i mellanstadiet blev kallad för Moff av någon anledning... vilken jag inte kommer ihåg längre (Har en kompis som kallades för Blaff, efter att en annan kompis daskat handen i ryggen på honom och sagt just blaff) tror att det kan komma av det på nått vis. Men jag har märkt att Moff och Moffen som jag oxå kallades ofta varit upptaget här på nätet. så då böjde jag till det ytterligare...

Moff - Moffen - Moffast  :hm


Å på den vägen är det....  :pistols

Who dares! Wins!

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Varför heter du så ?
« Svar #17 skrivet: 2004-06-17, 23:18:31 »
För övrigt borde vi värva in Blaffen också, eller hur Moffast?
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
Varför heter du så ?
« Svar #18 skrivet: 2004-06-17, 23:20:55 »
Hehe... tycker jag... förutsatt att han använder just det nicket... :banana

 :pistols

Who dares! Wins!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
Varför heter du så ?
« Svar #19 skrivet: 2004-06-18, 07:25:15 »
Formy_C eller Formy_Zee som det numera är, kommer från början av mitt StrikeForce namn Format_C:\Swe.
Hur detta sedan kunde bli Formy...Mjo ser ni En herre vid namn Mcse introducerade detta & kallade mig vitsigt formfranskan i SF.
Vilket sedan blev Formy i talspråk på Ventrilo av ren lathet antar jag ;) & på den vägen är det.

....Men varför Format_C:\Swe då. jo det kommer av att jag är felsökningarnas mästare.
Jag fel söker datorn 5 minuter, hittar jag inte felet, så blåser jag C: utan att tveka (man vill ju hinna leva oxå) :)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest3

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #20 skrivet: 2004-06-18, 08:11:32 »
:lolabove @ Formy.

guest191

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #21 skrivet: 2004-06-18, 09:31:08 »
:lolright Kul att läsa!

Tumba ... har inget med orten att göra.
När jag var sex år vann jag en bok på ett litet kvartersbibliotek (vad jag gjort för att vinna minns jag inte). Boken var den eminenta "Tumbas hockeyskola" och Tumba blev min första idol  :bow
Detta utan att jag visste ett skvatt om honom.

Min andra riktigt stora idol var Tom Trick ... lite tuffare kille. Minns någon veckotidningsserien "Tom Trick på äventyr i rymden"? En cool rymdsnubbe i en rymdluftballong som reste världsrymden runt o räddade universum gång på gång, tillsammans med en professor och en vacker intilligent  :tits

Utloggad Grönis

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
Varför heter du så ?
« Svar #22 skrivet: 2004-06-18, 10:46:30 »
Hur kom jag på detta då....

Jo, under C64 tiden kom jag på nicket json (förkortning av namet) och detta har suttit kvar... har fortfarande folk som kallar mig det... men när man började lira på nätet så var det väldigt offta upptaget  :headbang  annar så hade det nog varit kvar...

Så då gick jag över till MeDiC (sjukvådare i lumpen) , men det var lite trist då alla trodde att jag alltid körde medic så då var det att hitta på något nytt... :hm

Så eftersom att jag var "grön" med aktivt nät spel samt att jag är en gubbe så blev namn valet enkelt :hella

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Varför heter du så ?
« Svar #23 skrivet: 2004-06-18, 11:40:03 »
Oj .. jag har haft en massa olika nic's beroende på vilket spel jag lirat. På Duke Nukem och Quake tiden körde jag ofta med ZenWarrior. Därefter har jag lirat en massa MMOPRG - Merdian59, EverQuest och senast Dark Age of Camelot. Har då hetat bl.a. Jack of Shadows (dem som läst Roger Zelanzny vet varför), Leaning Bull (gubben såg ut som en indian - mohawk-frilla bl.a.), Bolek o Pigge (polaren körde deras tvilling bröder Lolek och Gnidde ;) ). Den med festligast namn och som jag haft roligast med var en ödleman i EQ, som var nekromantiker och hette Hiznogood Fornothing. Namnet var en blanding av träsködlegubben i Fantis Hiss och den elaka och makthungriga lilla seriefiguren Isnogood -"Jag vill vara kalif istället för Kalifen!!!" ... ...  nähe ... ingen fattade ... glöm det då! ;)

Ok varför Johnny Hazard? Ni som läst tidningen Agent X9, känner säkert igen mr Hazard. Han är en tuff agent och pilot som jobbar för W.I.N.G. Serien föddes under WWII kriget av Frank Robbins som ett svar på den populära tecknade serien Terry and the Pirates.

Namnet passar nämligen min spelstil, jag rusar oftast rakt på och hatar att ligga å skava. Det brukar rendera mig en del kills men lika många death och ibland mest av det senare. T.ex. i RvS sparkar jag oftast upp dörrar vilt skjutande med blandat resultat kan man gott säga.

Och att ALLA amerikanska hjältar SKA heta nått typ Johnny eller Jim! ;) Plus att Hazard är ju ett heltufft efternamn!  :thumb



"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest59

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #24 skrivet: 2004-06-18, 15:48:58 »
HHmmmm jaa,,, ..

Brukar ju kallas Cliff av polarna - pga loooser stämpeln.. Sen gillar jag ju ninjor...

så nångång i tiden blev det cliffninja.

easy as that.

Har väl kört amarcord, vanillah, dygital boi, hitek, Sir_Ver (bara som admin..;o) ), sen såklart rätt många varianter på cliff... men cliff har vart huvudalternativet å vi snackar SF här så ni icke sf:are har nog inte sett mig så mycket..


 :cheers

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Varför heter du så ?
« Svar #25 skrivet: 2004-06-18, 16:12:25 »
Citat från: Johnny Hazard
Namnet var en blanding av träsködlegubben i Fantis Hiss och den elaka och makthungriga lilla seriefiguren Isnogood -"Jag vill vara kalif istället för Kalifen!!!" ... ...  nähe ... ingen fattade ... glöm det då! ;)


Klart som fan man fattar. Det var killen med en postorderkatalog från framtiden, som beställde motionscyklar odyl för att ta livet av Kalifen! Höjdaralbum! :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Varför heter du så ?
« Svar #26 skrivet: 2004-06-18, 16:53:58 »
jaha... då kanske man ska skriva nått om MooseMan då...

Hette väl från börjarn Silencer och det har jag hetat sen Amiga tiden. ett spel jag spelade där hjälten kalaldes The Silencer... Urfånigt jag vet men det fastnade. Så fram tills för kanske 1 eller 2 årsen så hade jag det nicket sen tröttnade jag...

Sen satt vi några stycken på fyllan och funderade ut olika superhjältar och ja... MooseMan var väl kansek inte den självklaraste hjälten men namnet fastnade...

guest138

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #27 skrivet: 2004-06-19, 22:49:19 »
eyslarse :så enkelt som mitt "brukernavn" til telenor (min nett leverandør).
Tenkte ikke på å bruke ett kult navn som nick men skulle hatt ett annet ,går det å bytte?
De fleste i klanen kjenner jo til eyslarse den stille norbaggan :quiet
Prater litt for lite men skal skjerpe meg,skjønner dere hva jeg skriver?? :)  :amen

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Varför heter du så ?
« Svar #28 skrivet: 2004-06-19, 23:00:37 »
Citat från: eyslarse
Tenkte ikke på å bruke ett kult navn som nick men skulle hatt ett annet ,går det å bytte?


Skulle inte tro att det är nått större problem att byta nick om man vill det. :hm

Citat från: eyslarse

Prater litt for lite men skal skjerpe meg,skjønner dere hva jeg skriver?? :)  :amen


Men det finns andra som snackar för mycket! :blush :quiet

Och jag fårstår akkurat vad du skriver! ;)  :thumb


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
Varför heter du så ?
« Svar #29 skrivet: 2004-06-20, 03:19:49 »
Citat från: eyslarse
Prater litt for lite men skal skjerpe meg,skjønner dere hva jeg skriver?? :)  :amen


Hehe... men jag tror alla känner till skrattet när dom fått smakat norskt bly... :thumb

 :pistols

Who dares! Wins!

 

Senaste inlägg