Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Real money in-game auctionhouse  (läst 15018 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #15 skrivet: 2011-08-08, 11:19:01 »
Vad kommer hända med lootuppdelningen i wow? Inte insatt i exakt hur det funkar men det verkar redan lätt komplicerat redan nu. Ska pengaspekten räknas in?
Tänkbara scenarion?
"Den är ju värd x antal kronor så jag vill ha den *hostharkel* jag menar min main behöver den för att jag ska kunna spela mitt favoritbygge."
eller
"Jag har faktiskt inte råd med hyran så ge mig den!"
eller
"Noooooooobbbbbbs!!!!!! Trodde ni verkligen att ni skulle få den prylen som är värd x antal kronor?"

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #16 skrivet: 2011-08-08, 14:20:36 »
Vad jag har sett gäller bara riktiga pengar i Diablo 3 (om man nu vill ha det), och inte i WoW. Någon som har sett något annat?
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #17 skrivet: 2011-08-08, 18:04:32 »
Vad jag har sett gäller bara riktiga pengar i Diablo 3 (om man nu vill ha det), och inte i WoW. Någon som har sett något annat?


  Första  auktionshus där all handel kommer att ske med guld
 
   andra auktionshuset där all handel kommer att ske med riktiga pengar



Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #18 skrivet: 2011-08-08, 23:12:26 »

  Första  auktionshus där all handel kommer att ske med guld
 
   andra auktionshuset där all handel kommer att ske med riktiga pengar


Jo det vet jag redan :) (om det är Diablo 3 du menar)

Jag tänkte om det var någon som visste om Blizzy har några planer på att göra det möjligt att ha riktiga pengar även i WoW´s AH.


TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #19 skrivet: 2011-08-08, 23:20:01 »

  Första  auktionshus där all handel kommer att ske med guld
 
   andra auktionshuset där all handel kommer att ske med riktiga pengar


Jo det vet jag redan :) (om det är Diablo 3 du menar)

Jag tänkte om det var någon som visste om Blizzy har några planer på att göra det möjligt att ha riktiga pengar även i WoW´s AH.




Jaså okej, jag missförstod hehe sorry.. i wow vet jag inte.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #20 skrivet: 2011-08-15, 19:27:04 »
Rent idiotiskt system imo, är så fallet kommer jag knappast att köpa D3,,spelet är dött innan launch... Ni Hao Blizzard

Tror knappast Blizz gett upp kampen mot farmers,,det finns ju gott om MMO som effektivt utrotat dessa, det är inte så svårt,,tror snarare att vampyren Blizz sett möjligheten för mer inkomst och följer den linjen de alltid gjort..vinst först gamers sist.
« Senast ändrad: 2011-08-15, 19:32:06 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #21 skrivet: 2011-08-15, 21:09:51 »
Men som sagt... man måste inte använda RL-pengar-AH. Det gamla systemet med guld finns fortfarande kvar. Kan Blizzy bara hålla spam borta från chatter/whisper så är ingen större skada skedd. Om inte spammen fixas är min gissning att många kommer att köra HC bara för att slippa guldfarmare (RL-pengar-AH finns inte i HC).
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #22 skrivet: 2011-08-19, 11:32:13 »
Rent idiotiskt system imo, är så fallet kommer jag knappast att köpa D3,,spelet är dött innan launch... Ni Hao Blizzard

Tror knappast Blizz gett upp kampen mot farmers,,det finns ju gott om MMO som effektivt utrotat dessa, det är inte så svårt,,tror snarare att vampyren Blizz sett möjligheten för mer inkomst och följer den linjen de alltid gjort..vinst först gamers sist.

Förställ dig att de här systemet finns varenda spel  om cirka 2-3 år =). Du kommer bli miljonär formy  :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #23 skrivet: 2011-08-21, 21:01:52 »
Nah,,blir det så får man väl ta upp knyppling eller nått annat elände istället för spel =P
Så snart riktiga pengar äntrar ett spel tappar iaf jag sugen, play 4 fun not for profit eller annan skit

 :oldie
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #24 skrivet: 2011-08-21, 23:32:29 »
Dessa har en intressant bild av det hela. Om man tittar på det Blizzard gör med Diablo 3


http://penny-arcade.com/patv/episode/blizzard-of-cash  
(Ni kan hoppa fram till ca 01:20)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #25 skrivet: 2011-08-22, 13:05:11 »
De har plagierat mitt påstående att Blizzard tänker "If you can't beat them, join them!". :)

Även om de överdrev lite så hade de en mycket slående poäng, nämligen "Blizzard har gjort alla till goldfarmers" (eller åtminstone potentiella goldfarmers).  Träffsäkert sätt att beskriva förändringen ur ett perspektiv!  :thumb

Jag håller med tidigare påståenden att Blizzard gör detta för sin egen vinning - men det är nästan oundvikligt att företag försöker öka sin vinst. Fördelen ur spelarperspektivet är dock att spelföretag får mer pengar att göra bättre spel. Bättre och buggfria spel = mer spelglädje.

Några individer kommer vara glada över att kunna sälja equipment för dollar, andra kommer gilla att köpa equipment. Men några spelare kommer att ogilla eller hata fenomenet också.
« Senast ändrad: 2011-08-22, 13:08:22 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #26 skrivet: 2011-08-22, 13:23:16 »
Mer pengar innebär inte nödvändigtvis bättre spel, tycker trenden många gånger går mot motsatt håll faktiskt! :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #27 skrivet: 2011-08-22, 13:49:00 »
 :stupid
Ökade massiva inkomster leder mer ofta till arrogans tror jag hos speltillverkarna,,då de kör under flaggan "vi är så stora att vi kan köra över xx % spelare utan att det stör ekonomin" (läs Sony med flera) till skillnad från små tillverkare som (oftast) med näbbar och klor försöker hålla en bra kvalitet både i spel och support för att det skall funka,,vilket även uppskattas av spelare.

F2P fenomenet är ju också en oundviklig utveckling framåt i vad jag anser en negativ trend, där riktiga pengar avgör huruvida just DU skall vinna i en pvp fight,,är du oljebaron från Texas eller prins Abu mambu jamba från nån östprovins då köper du din skicklighet.
Det är detta som stör mig mest,,gamebreaking items.
Cosmetic och annat frivilligt bjäffs är ok,,men tjäna pengar i ett spel eller köpa gameitems för riktiga pengar...nej tack.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #28 skrivet: 2011-08-22, 15:19:18 »


De ända oroliga jag över detta är att spelet inte bli ett data spel, utan ett provison baserat jobb där folk skiter fullständigt i varandra och bryr sig bara om att hitta bästa föremålen för de ger mer kling i plånboken =((...

Jag hoppas att RMAH blir sån liten del i spelet som möjligt så att man spelar med trevliga spelare som vill ha avslappning och framför att ha skoj. Jag minns själv hur blev i wow när folk blev som förbytta när  hela ens gubbe var  fylld med epic.. När väl hade gubben fylld av epic så betydde de socila umgänget ingenting utan bara den lila färgen, så drog vidare till en annan guild för lära känna men samtidgt ha kikaren att hitta ännu bättre gear. Då sa man på skämt att de här bara virtuella items för god sick take it easy liksom. Nu kommer just dem föremålen ha ännu större betydelse då man faktiskt kommer kunna sälja dem för real money.

De ska bli intressant hur blir på sikt med de här systemet. Om de får vara kvar eller om de skrotas fullständigt.. 

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Real money in-game auctionhouse
« Svar #29 skrivet: 2011-08-22, 15:24:20 »
 :stupid again... ^^

Jag tycker vi bojkottar hela mmo industrin och installerar BF1942 & Raven Shield igen och har kul  :flirt
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg