Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Presentationer  (läst 10847 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1692

  • Gäst
Presentationer
« skrivet: 2008-09-30, 19:53:12 »
Tjo!

Tänkte det kunde vara lite kul med lite presentationer om vilka vi är som faktiskt spelar ihop!
Så fyll på tråden med lite kul info!:D

------------
Jag heter Magnus är 34 år ung, bor i huvudstaden i den härliga stadsdelen södermalm, är egentligen Uppsalabo från start. Fru och en liten dotter på 5 månader. Gillar Single Malt i alla dess former, men favoriter är Highland Park, Scapa och Bunnahabain (muuummma).. När det gäller Travian så har jag lirat ett par speed rundor, lurade med mig min kusin Tomas (Vino) som co-spelar med mig denna runda. Har vunnit med F|unionen när jag spelade i MAD (var ledare tillsammans med Eyeball), som även ARKO gjorde. Pipan som även är Co spelare var oxå med där.. var VU hållare som ledde stort ett bra tag.

Tar detta spelet inte så jättehårt, men det är sjukt vanebildande och man träffar på riktigt härliga människor (även riktiga rövhål så klart)..

Rock on!

guest1690

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #1 skrivet: 2008-09-30, 21:42:37 »
Jo vars

Daniel 25år "Yngre":thumb Bor i den sanna huvudstaden, fram sidan "Göteborg" bor själv men har flickvän från södertälje. Kommer från en stad 3 mil söder om Göteborg, Mina intressen är Dator "eve-online,mm",Klättring,Airsoft och i dryck väg funkar det mesta men singel malt har en särskild plats i "levern" mina favoriter är Bushmills, Highland Park och Mac Allan. Va gäller travian så är detta min första runda har dock en co-spelare (Landohr) som lirat innan, spelar relativt seriöst för när jag gör något gör jag det till 110% ett tag i vart fall.

Bara träffat trevlig änså länge !

//Galtor

guest1585

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #2 skrivet: 2008-09-30, 21:47:02 »
Tjena vänner
Jag heter Richard och är 29 år (ung).
Bor i Vallentuna norr om Sthlm. Har en son på 11 månader
Har spelat travian i lite mer än ett år, var med i ronin på server två för ett tag sen och vi slutade trea efter en hård kamp.
Första gången på speed
Spelar mest på hobby nivå eftersom det är mycket annat som tar tid.
Spelar innebandy i SIL med lag SE Skoter.
Det var lite om mig! :thumb

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Presentationer
« Svar #3 skrivet: 2008-09-30, 23:06:00 »
Giselher (Ja, man kan heta så. Ja, det kommer från Preußen).
36 år och bor även jag i Vallentuna i villa med Fästmö och två katter. Tredje rundan travian varav andra på speed, alltid hobbymässigt.
Hobby: Klättring, dataspel (rFactor, Championship Manager, Warcraft, CoD mfl) och "livsnjutning".
Livsnjutning: Santa Clara och El Rey del Mundo-cigarrer, Bushmills och Gordon Highlanders Regimental Whisky (Japp, föredrar Blended) samt Porsche i alla dess former.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Presentationer
« Svar #4 skrivet: 2008-09-30, 23:11:00 »
3dje gångne gillt. Raft, inflyttad Vallentunabo sen 6 månader tillbaka. Travian som tidsfördriv. Inget seriöst här inte. Har kört några omgångar innan med samma driv. Jobbar Arlanda, fritid=husbygge vilket jag räknar med skall ta slut någon gång så man har råd att köpa sig en riktig dator så man kan spela riktiga spel..  :)

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Presentationer
« Svar #5 skrivet: 2008-10-01, 08:58:07 »
Peje 49 år från Vallentuna. Fru och 2 barn varav den ena spelar travian speed. Dock inte med oss utan tillsammans med hans flickvän. Spelar inte seriöst och det är första gången jag har överlevt första veckan på speed.

Datorspel, god mat och öl är saker som jag inte kan klara mig utan.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Presentationer
« Svar #6 skrivet: 2008-10-01, 12:35:26 »
Sofia, 34 (jo, det är sant... :cry), bor i Sandviken med maken i ett hus som vi håller på att rusta och inreda för fullt. Det här är andra gången jag spelar travian (tror jag) men första på en speed server. Är nog första gången jag har överlevt så här länge. :)

När jag inte spelar Travian så anstränger jag mig med att få upp min lilla gnome warlock i World of Warcraft lagom till expansionen. Ser ut som att jag kanske ska hinna. :) Jag har även fått upp ögonen för CoD. (Än så länge är jag "a sitting duck", men kul är det.)

Gillar cigarrer och försöker inse tjusningen med whiskey (annars funkar päronkonjak lika bra :)). Älskar hundar.

Tror detta är mig i ett nötskal. Jo, förresten... är "språk/ordfascist" så kom inte med några apostrofer eller felstavningar.  :nono ;)

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Presentationer
« Svar #7 skrivet: 2008-10-01, 12:47:47 »
Sofia, 34 (jo, det är sant... :cry),

Nu skrev du väl fel Sofia, det ska väl vara 24 och inte 34...
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Presentationer
« Svar #8 skrivet: 2008-10-01, 13:10:54 »
Sofia, 34 (jo, det är sant... :cry),

Nu skrev du väl fel Sofia, det ska väl vara 24 och inte 34...

Ja men titta. Som det kan bli ibland. :)

:kiss

guest1701

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #9 skrivet: 2008-10-01, 23:45:16 »
Halloj Martin var namnet 33år bor i Västerås med Fru och 2grabbar på 2 och 4 år i villa.
Har provat på Travian förut både speed och slö men aldrig fått nån sån här bra start ändå var det tugnt försts månaden.
Det blir väl lite för många timmar enligt familjen så man får passa på när dom sover. :)
Det finns ju en del annat att pyssla med än spel när man har hus och familj. "Eller hur Knacke??"
Gillar bilar med fler hästar än 250hk, mörk rom, rött vin samt god mat.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Presentationer
« Svar #10 skrivet: 2008-10-02, 00:03:54 »
bilar med fler hästar än 250hk

*host* 190hk och bra kurvtagning slår 250 amerikanska hk *host* :D

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Presentationer
« Svar #11 skrivet: 2008-10-02, 00:19:18 »
Och definitvt fler än mina 50 men jag tar mig fram ändå  :supporter
http://www.smart.com/

guest1703

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #12 skrivet: 2008-10-02, 19:02:54 »
... är "språk/ordfascist" så kom inte med några apostrofer eller felstavningar.  :nono ;)
Även jag får väl krypa till korset och skriva något här  ;) 
Dock får jag hoppa över mitt IRL namn då de innehåller apostrof, vill ju inte ha språkpolisen på mej    :hella

Bor i villa i V-ås med några monster ;)
hmm är väl typ fjärde svenska speedrundan för mej, har liksom några fler här vandrat samma väg (NW, WM, MAD, MAD MAX). Dock är de för tillfället mängder att göra på alla håll och kanter så spelandet denna vända blir nog lite sundare? hehe

Gillar god mat och gärna gott rött vin till, sedan är de gött att boa in framför brasan med en god whiskey.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Presentationer
« Svar #13 skrivet: 2008-10-02, 21:36:31 »
Jag kan titta bort medans du skriver ditt namn. ;)

guest1703

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #14 skrivet: 2008-10-02, 21:55:35 »
Jag kan titta bort medans du skriver ditt namn. ;)
HAHAHA den enkla går jag inte på, uppviglare där ;)

guest1701

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #15 skrivet: 2008-10-03, 00:03:17 »
bilar med fler hästar än 250hk

*host* 190hk och bra kurvtagning slår 250 amerikanska hk *host* :D

315hk om jag får be. men du har helt rätt i svängarna med en yenkee är det inte så lätt.
Fast nya Corvetten Z06 är ett monster i kurvorna med.
 
men kanske tar dig rakt på med min TA.  :winner

guest1689

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #16 skrivet: 2008-10-03, 21:03:36 »
Borjar med att meddela Airam att åäö saknas nedan ;)

Jag heter Thomas och ar 32 ar. Bor i Uppsala med fru och en liten grabb pa 7 manader.
Det har ar min 3:e runda pa speed, har lirat i POTS & MAD tidigare. Hoppade over forra omgangen
da min son foddes i samband med starten.
Tycker om elektronik i alla dess former, ar HD inblandat sa blir det annu mer intressant  :thumb
Dricker allra helst en Laphroaig i gott sallskap och i vissa fall nagon 30-aring hemma hos Maggino.

Edit: 1/3 av Maggino

guest1713

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #17 skrivet: 2008-10-05, 13:35:43 »
Ja men man ska kanske presentera sig lite.

Jag heter Erik är 23år bor i den stora metropolen Örkelljunga (i Skåne) tillsammans med min flickvän.
Jobbar som bagare på kakföretaget GilleBagaren vilket ni säkert hört talas om.
Min andra runda på speed har lirat på server 1 ett tag oxå o var med i slutstriden o deffade Solis världsunder.

Spelar förövrigt Nukezone, Lineage2, Teamfortress2, BF 2142 kommer antagligen att införskaffa Starcraft2 och Diablo3 så fort dom kommer.
Brukar mestadels hålla mig till Öl vad gäller drickandet för annars spårar jag bara ur fast en god whiskey är alldrig fel.
Dock är jag inte direkt duktig på whiskey sorter men jag vill ha dom rökiga.

Ja de var ju lite om mig e de något mer ni vill veta så e de ju bara o fråga.


///Papewaio


guest1526

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #18 skrivet: 2008-10-06, 23:23:10 »
hej
är en ung grabb på 30 år :banana . jobbar och sliter för sitt levebröd.bor i karlskrona
lirat travian i snart 2år.
har förflutet från servrana 2 OK/ronin+ ,3 ALF ,5  och speeden(mad max) för något år sedan.




guest1730

  • Gäst
SV: Presentationer
« Svar #19 skrivet: 2008-10-15, 03:56:36 »
Hej!

Är 37 år och bor i Luleå. Fritiden ägnar jag åt att tävla i roadracing. Anledningen till varför jag valde roadracing är att jag tycker bilar är så feminina  :D

Utloggad Magnesyl

  • =[OG]=Medlem
  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 31
SV: Presentationer
« Svar #20 skrivet: 2011-05-11, 22:24:21 »
Hej!
Jag heter Magnus är 40 år och har en dotter på 7 år. Jag  bor i villa i Åkersberga och jobbar med undervattenskameror till visuel inspektion i kärnkraftsindustrin på ett företag som heter Ahlberg Electronics. Där jag Designar i Solidworks och kläcker nya ider till kameror och monterar lite vid behov.
Har jobbat som finmekaniker i ca 20 år.

just nu  spelar jag mest BC2 och Project reality.(BF2 Mod)
http://i26.tinypic.com/2yk1dw1.jpg
Magnesyl räddar liv – men kan ändå vara farligt. Ökad blödningstendens då man tar Magnesyl!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Presentationer
« Svar #21 skrivet: 2011-05-12, 08:20:35 »
Intressant ställe att posta detta på  :D
Hur i hela friden hittade du denna gamla tråd  :oggubben :lol

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

 

Senaste inlägg