Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Webhallen... Eller är det Nintendo...  (läst 2727 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5103

  • Gäst
Webhallen... Eller är det Nintendo...
« skrivet: 2013-03-05, 08:37:45 »
Till julklapp fick mina Mariotokiga ungar ett Nintendo Wii i julklapp. En månad senare så går skiten inte ens att starta varpå jag skickar inte den till Webhallen igen för garanti åtgärd. Igår, dryga månaden senare fick jag svar.

Ungefär lät det som att Nintendos service avdelning har hittat att jag chippat och/eller ändrat mjukvaran i konsolen och därför inte får den lagad. Vill jag laga den kostar det 2400:- eller så skickar dom tillbaka den utan reparation vilket kostar 500:-.... Skiten kostar 1400:- ny... Men dom kan såklart tänka sig att skrota den utan kostnad.

Eftersom jag varken har koll på hur man chippar eller hur man mjukvaruändrar en konsol så är jag givetvis oskyldig. Inte heller min 4åring eller min 2,5 åring tror jag skulle klara att ändra konsolen på ett sådant sätt...

Hur fasen gör man nu... Skall man gå till ARN. Hur hävdar man sin oskuld/rätt i ett sådant här fall. Undra om Webhallen verkligen sålde en "ny" konsol...

För helvete...........................

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #1 skrivet: 2013-03-05, 09:28:00 »
Det är de som ska bevisa att du gjort fel så du måste kräva att få ut bilder och prata med teknikern som har tittat på den, skaffa dig så mycket information du kan. I annat fall så ska du vända dig till Webhallen där du köpt den. De har oxå ett ansvar emot dig som kund. ARN tror jag kommer ha svårt att få något vettigt av men som sista försök är det dem som gäller.

guest5103

  • Gäst
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #2 skrivet: 2013-03-05, 09:42:19 »
Pratade precis med Nintendos service och killen som gjorde servicen, kors i taket. Konsolens mjukvara är tveklöst ändrad vilket innebär att Webhallen har sålt en begagnad konsol som ny... Skall bli spännande att höra vad Webhallen har att säga... Ord mot ord, köp ny, skit på dig... game over

 :puke

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #3 skrivet: 2013-03-05, 10:26:01 »
Lycka till, men det verkar helt klart som det är Webhallen som skall bära hundhuvudet så som du skriver det.
AVAST CLEARED !

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #4 skrivet: 2013-03-05, 12:14:58 »
Det är grymt svårt att få till en vettig lösning på ett sådant problem då det kommer bli ord mot ord. Min sattsning är bestämd och sympatisk när du pratar med Webhallen. Hur kan de veta att mjukvaran är modifierad?

Det måste finnas "batch" nummer som visar när den är tillverkad mm. Stå på dig men tappa inte fattningen. Kräv att de ska visa dig hela kedjan som den har gått. I annat fall testa http://www.fairshopping.se/ kanske kan hjälpa.

guest5103

  • Gäst
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #5 skrivet: 2013-03-07, 07:05:53 »
Jag skickade ett mail till Webhallen och uttryckte min åsikt angående den info jag fått av Nintendo. Jag var givetvis saklig och använde varken hot eller nedvärderande ord för att beskriva min sak.

Känslan jag fick av mailet som strax efter poppade in i min inbox var att detta var den laga gången hos Webhallen. I mailet stod ungefär att serviceansvarig på Webhallen pratat med Nintendo och att det var dom som missförstått allt. HUR FAN KAN MAN MISSFÖRSTÅ!!!! aaasaaarhgrhgerhgr. Konsolen var ju fortfarande "chippad" trots att den var ny. Hur som helst så stod det även att Nintendo var ledsna över missförståndet och att Webhallen beklagade hur jag blivit behandlad. En ny konsol skickas omgående från Nintendo.

Känns som om det är bäst att lämna detta "missförstånd" och hoppas att konsolen anländer snart...

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #6 skrivet: 2013-03-07, 08:14:02 »
Grattis, skönt att det löste sig tillslut. Skulle vara kul att veta vad de gjort för att de skulle göra en sådan pudel :). Men det viktigaste är att det löser sig.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #7 skrivet: 2013-03-07, 19:42:20 »
Tänkte på denna tråd när jag passerade webhallen i Täby centrum idag... Skönt att allt löste sig!

Utloggad Optikern

  • Pensionssparar
  • ***
  • Antal inlägg: 195
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #8 skrivet: 2013-03-14, 02:19:15 »
men...
jag vet att tillverkare har speciella versioner som de säljer bara till en del återförsäljare.
innebär detta att jag kan få chippade nintendokonsoller om jag köper dem via webhallen?
verkar ballt att nintendo har ett sånt samarbete med webhallen :)

blir mest putt över att jag som vip-kund hos webhallen inte fått detta erbjudande i mailen...

(ja, detta var på skämt)
JAG:
har inte födelsedagar, jag går upp i level.
är inte envis. Mitt sätt är bara Klart mycket bättre...
skulle vara oövervinnerlig om det inte vore för polisen och fysikens lagar.

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Webhallen... Eller är det Nintendo...
« Svar #9 skrivet: 2013-03-14, 10:28:57 »
 :lolabove

 

Senaste inlägg