Det finns åtminstone ett 40-tal spel till X360 som har 60FPS. Antalet rutor i sekunden är egentligen inget som hårdvaran bestämmer, utan det det är ett designval från utvecklarna. Många Nintendo 64-spel har också 60FPS.
Dom "100Hz" och högre som finns i vissa TV-apparater är till för film och har inget med spel att göra. Det är en del av en teknik där man visar dom egentliga 25 bilderna från källan flera gånger (25Hz*4=100Hz). Och som omEnito säger, 60Hz är fullt tillräckligt.
Vill man ha bästa kvalitet från en konsol är det en monitor som gäller. Det man råkar ut för med en TV är mera input lag/latency, något som TV-tillverkare inte ens bryr sig om att lista. Hur mycket det påverkar är dock väldigt subjektivt. Spelar man solo i långsamma spel är effekten mindre, vill man komma långt upp på rankingen i Halo multiplayer kan man tjäna på en monitor.
Ska man köpa en TV bör man åtminstone kolla att TV'n har "game mode" eller liknande. Dom flesta TV-apparater har det, men kolla för att vara säker.