Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmm jag tycker du lagt dig lite i överkant där DD. Skulle nog hellre se 5, 10 och kanske 12k som de olika stegen. Vet inte vad andra tycker men 15k+ skulle jag nog aldrig lägga ut för en dator
Jag kan vara ute och resa, men flertalet av de so byggt maskiner i OG, har legat mellan 12-15?!?!!?Men kör i vind, jag kan köpa att en burk kan starta på 5.000:-Fråga är väl vad den ska kunna drifta? - Vad är nedre gränsen (spel)?DD
Med 8Gb kan man stänga av Windows-cashen.
Off topic, men angående växlingsfilens vara eller ickevara - läs gärna denna (långa) artikel:...Man bör vara medveten om att vissa program kräver växlingsfil oavsett mängden installerat ram-minne.
IMHO så är det en gissning när man sätter ihop en egen dator. Även om min vän lusläste varenda specifikation/manual innan vi beställde, så var det ändå först när vi körde olika testprogram som vi fick beviset hur de olika delarna funkade ihop. En fingervisning till balansen kan vara Windows 7-klassningen av dators olika komponenter. Vi lyckades få varenda del att hamna på 7,4 (på ren tur). Slutliga beviset kom när jag kunde köra mina favoritspel (Civ V och då rådande MMO) på högsta upplösning utan att det hackar.
1. Kommer vi att se möjlighet att överklocka systemen eller är det enbart grundkonfiguration som gäller?
Vore det inte en ide att sätta ihop uppgraderingspaket istället. De flest bör väl redan ha chassi, skärm, tgb, mus och PSU som de är nöjda med.Eller?
[...]@Bråthen - Nej överklockning är ett helt eget kapitel. Sen om du måste överklocka för att få en spelbar rigg då har du köpt för klent från början.Skulle gärna se att vi hade en diskussion runt varje prisklass. t.ex. om budgetmodellen kanske ska byggas runt en AMD CPU då det verkar (i.a.f. i teorin) ger mest b4b (bang for the buck). Sen är ju frågan om man ska bygga runt en CPU eller grafikkort, eller mobo?Jag är mer för att hitta ett bra mobo och sen välja grejorna efter den.Kanske vi skulle använda oss av TS en kväll o spåna runt lite?Är ju ute och cyklar eller verkar det vettigt?[...]
7,4 vad? Vilket program?
Citat från: Elunyx skrivet 2012-07-15, 10:28:357,4 vad? Vilket program?Windows eget prestandaklassningsverktyg (som finns i Windows 7). Det går från 1 till 7,9 där det senare är det bästa. Kommer banne mig inte ihåg vart man hittar det på rak arm, säg till om du vill att jag letar fram det?
Citat från: Ceder skrivet 2012-07-13, 14:40:49Hmm jag tycker du lagt dig lite i överkant där DD. Skulle nog hellre se 5, 10 och kanske 12k som de olika stegen. Vet inte vad andra tycker men 15k+ skulle jag nog aldrig lägga ut för en dator Indeed!Men nu ska man ju komma ihåg att DD byter burkar som vi andra byter kallingar!
Jag håller fortfarande på att 10.000 är en gräns många inte vill överskrida, och det går att sätta ihop en burk för det priset med en GTX 670. Håller även fast vid om andra gränserna på 7.000 respektive 15.000.Den som har hand om OG-datorerna (DD?) får väl bestämma en gräns så får vi försöka trycka in något bra för dom pengarna.