Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vykort från London  (läst 2840 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest319

  • Gäst
Vykort från London
« skrivet: 2005-06-22, 17:14:32 »


Detta vykort kommer kanske en aning sent eftersom jag nyligen har kommit hem till stockholm igen.

Jag och min flickvän har varit en vecka i London, främst för att vi skulle se U2s konsert på Twickenham arenan, vilket var otroligt bra.

Förutom detta har vi gjort massor av kul grejer, man kan säga att vi avverkat dom flesta turistfällorna.
Vi har besökt Madame Tusauds vaxkabinett, vilket var mycket kul att se och ger valuta för pengarna.


Vi besökte också London Zoo, ett i allra högsta grad viktorianskt zoo som med svenska mått kan anses föråldrat, det var dock kul att för första gången se lejon och tigrar :) .

London akvarium kan jag avråda eventuella besökare från, Universeum i Göteborg är långt mycket bättre.


Tower of London, (den gamla fängelseborgen) var dock mycket intressant om man går alla guidade turer och kollar på skådespelen som arrangeras.


Vi hann dessutom med att se musikalen "Lejonkungen". Den var kanonbra och jag har sett mycket musikaler och teater i mina dar men inget slår musikalerna i London. Vi funderar faktist på att åka tillbaka enbart för att se musikaler :)

Eftersom tanten envist ville shoppa och lämnade mig sittandes vid picadeli så är jag nu röd som en kräfta på armar och ansikte, (kanske bättre utryckt röd som en britt), ty vädret var kanon med 29 graders hetta och stekande sol hela tiden.
Trots svidande hud så är London super och dit vill jag igen.....mycket snart :)

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Vykort från London
« Svar #1 skrivet: 2005-06-22, 17:21:21 »
Jag avundas dig...

Har varit i London & England 6 ggr men senaste gången var 5 år sedan och jag vill gärna åka dit fler gånger i framtiden, speciellt till södra England. Bournemouth är ett superbt ställe, har varit där 2 ggr och kan verkligen rekommendera det. Tyvärr så finns det inga "charters" dit från Sverige så man får fixa resan själv vilket blir dyrt... :(

Dock så känner jag just nu att skulle jag resa någonstans i sommar så blir det nog Tyskland eller Holland, om det blir något resande alls vill säga...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Vykort från London
« Svar #2 skrivet: 2005-06-22, 17:58:57 »
@Epicenter Trevlig post :cheers
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Vykort från London
« Svar #3 skrivet: 2005-06-22, 22:22:13 »
Ifall ni vill se tigrar och lejon så kan ni komma till Parken Zoo i Eskilstuna. Här har vi de flesta stora kattdjuren!

Men England är helt klart sevärt! :thumb
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Vykort från London
« Svar #4 skrivet: 2005-06-22, 23:15:30 »
Jag är en riktig anglofil. Jag älskar london med dess pubar, god öl och så mycket att se. Så fort man kliver bort från dom stora gatorna så kan man hitta rätt udda affärer och resturanger. :thumb
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest253

  • Gäst
Vykort från London
« Svar #5 skrivet: 2005-06-22, 23:23:09 »
Citat från: Looser
Jag är en riktig anglofil. Jag älskar london med dess pubar, god öl och så mycket att se. Så fort man kliver bort från dom stora gatorna så kan man hitta rätt udda affärer och resturanger. :thumb


Ha ha ha, tror inte att du är ensam! Vi är ju trots allt "Old Gentlemen" hela bunten... ;)

Har också varit i England, dock var det alldeles för länge sedan nu (10 år) så det lockar ganska ordentligt! Har åkt runt en hel del på landsbygden runt Derbyshire, då vi (läs: Mina föräldrar var scouter) har vänner där. Alton Towers är en enorm nöjespark där som jag varmt rekomenderar.

guest319

  • Gäst
Vykort från London
« Svar #6 skrivet: 2005-06-23, 00:37:44 »
Jorå britterna vet hur bärs ska hävas, tror dom ligger tvåa på världstoppen då det gäller bärshävande.
Tyvärr han jag inte med några pubar då vårat shema var ganska pressat. Vi var tvugna att prioritera attraktioner framför festande.
Jag kan däremot tänka mig att återvända enbart för bärs och teater/musikal.

Det finns dock en baksida med att bärsa i London och det är att dom har i stort sätt samma utbud som går att finna i stockholm. Jag skulle inte förvåna mig om det finns mer exotiska pubar i sverige än vad som finns i London.
Det enda som jag inte har stött på i sverige är "bitter", jag kan inte påminna mig att jag druckit detta.

guest3

  • Gäst
Vykort från London
« Svar #7 skrivet: 2005-06-23, 08:19:22 »
Enda problemet med England och Irland är just det faktum att ölen smakar skräp. :puke
Annars är det ju charmen man är ute efter. Senast jag var över där så bodde jag på ett hotell som var nästan på pricken lika "charmigt" som Fawlty towers. Föreståndaren var precis lika trevlig mot oss som Basil är mot tyskar. :cartman

guest221

  • Gäst
Vykort från London
« Svar #8 skrivet: 2005-06-23, 08:29:14 »
Citat från: Braxen
Ifall ni vill se tigrar och lejon så kan ni komma till Parken Zoo i Eskilstuna. Här har vi de flesta stora kattdjuren!

Men England är helt klart sevärt! :thumb



Kommer till Eskilstuna 1-3 juli på spelmanstämma, tjooo

 

Senaste inlägg