Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277659 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #795 skrivet: 2012-06-18, 12:48:42 »
Ingen nyhet, men nu bekräftat och färdigt (?). Färger kommer vara karaktärsbundna och inte kontobundna.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #796 skrivet: 2012-06-18, 16:07:01 »
Taugrim förklarar hur man vinner i PvP. ;)
Eller i alla fall, Taugrim spenderar 8 minuter att förklara vad man gör fel när man misslyckas i PvP som warrior:
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/run-and-gun/

Taugrim är känd från http://taugrim.com/ och älskar Excel-PvP...

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #797 skrivet: 2012-06-18, 18:33:27 »
Ingen nyhet, men nu bekräftat och färdigt (?). Färger kommer vara karaktärsbundna och inte kontobundna.

Färger???  :hm


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #798 skrivet: 2012-06-18, 21:11:50 »
Såna där saker man använder för att göra kläderna lite mer stiliga. ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #799 skrivet: 2012-06-18, 21:44:04 »
 :ripped



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #800 skrivet: 2012-06-18, 22:36:10 »
Måste ju bara fråga - finns där någon Pre Searing :love känsla någonstans i GW2, av det ni hunnit testa hittills?

Någon underbarare startvärld än så har knappast skapats, varken förr eller senare... om nu inte GW2 har någonting åt det hållet, någonstans... ;)

guest590

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #801 skrivet: 2012-06-18, 23:03:09 »
Såna där saker man använder för att göra kläderna lite mer stiliga. ;)


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #802 skrivet: 2012-06-19, 06:28:02 »
Måste ju bara fråga - finns där någon Pre Searing :love känsla någonstans i GW2, av det ni hunnit testa hittills?

Någon underbarare startvärld än så har knappast skapats, varken förr eller senare... om nu inte GW2 har någonting åt det hållet, någonstans... ;)

Jo, jag tycker faktiskt det. Man kutar runt i idyllisk miljö och bär kaniner, spöar maskar, springer i grottor och försöker lära sig spelmekaniken. Ibland gästspelar t.o.m. Pre-Searingmusiken! :) Dock så är ju Pre-Searing lite extra speciell, eftersom den är instansierad, och att det aldrig går att ta en karaktär tillbaks dit efter att man väl lämnat den.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #803 skrivet: 2012-06-19, 07:35:21 »
Måste ju bara fråga - finns där någon Pre Searing :love känsla någonstans i GW2, av det ni hunnit testa hittills?

Någon underbarare startvärld än så har knappast skapats, varken förr eller senare... om nu inte GW2 har någonting åt det hållet, någonstans... ;)

Jo, jag tycker faktiskt det. Man kutar runt i idyllisk miljö och bär kaniner, spöar maskar, springer i grottor och försöker lära sig spelmekaniken. Ibland gästspelar t.o.m. Pre-Searingmusiken! :) Dock så är ju Pre-Searing lite extra speciell, eftersom den är instansierad, och att det aldrig går att ta en karaktär tillbaks dit efter att man väl lämnat den.

Och Pre är PURRTY!!! Kan inte säga att jag sett något område som är lika stämningsfullt som när man första gången tar vägen från Ascalon till Ashford Abbey, även om området utanför Divinitys är väldans vackert.
Hoppas de öppnar till Ebonhawke nästa beta.

:lolabove
Tycker dock att 400 färger är tillräckligt för att göra konto-wide och ändå ge en utmaning som räcker ett tag. Men de sa ngt om att de ville ha mer variation... Vilket din bild visar tydligt. ;)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #804 skrivet: 2012-06-21, 23:51:38 »
Stresstest på onsdag, 27e, mellan 18:00 och 22:00 eller 19:00 och 23:00. Beror på om vi är +1 eller +2 GMT just nu, jag kommer aldrig ihåg.
Och vi får behålla våra karaktärer.

Så, känns som det är :pistols på onsdag!

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #805 skrivet: 2012-06-22, 00:04:43 »
Tasha har även fått klart undersökningen av servrarna nu:
http://www.tashadarke.co.uk/2012/06/experiences-beta-2/

Så, stresstest på onsdag och server-undersökningen klar. Så ingen missar några nyheter.
Och jag har spammat screens-tråden med bilder så till den grad att jag nog får öka mitt bidrag till OG för att de ska kunna hålla med serverutrymme. :p
Annars får det bli såna här om ett tag: :redx

För övrigt, här är kommentaren från ArenaNets community managers när amerikanarna lackade ur för att det är mitt på dagen för dem som testet kommer hållas:
Citera
For those of you wondering about the time of the stress test: Keep in mind that we have a huge playerbase outside of the US. ^MK

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #806 skrivet: 2012-06-22, 10:30:10 »
Hmm, i flera andra MMO så kördes stresstest som ett av de sista testerna innan lansering. Det kan vara annorlunda med GW2 om de vill testa någon risk till flaskhals som de ser. Jag hoppas ändå på lansering inom rimlig tid.

Lite synd att färgerna är karaktärsbundna. Jag gillar personalisering/customisering så IMHO hade bundet-till-kontot varit att föredra.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #807 skrivet: 2012-06-22, 14:09:27 »
Vi hade ett stresstest efter BWE1, och nu kommer alltså ett efter BWE2. Har dock ingen aning om varför de har valt att göra så.

Under första halvan av BWE1 var det skitsvårt att logga in ö.h.t, medan jag inte upplevde några problem under det följande stresstestet. Under BWE2 laggade det lite emellanåt, fast vi är osäkra på om det berodde på spelservrarna eller vår lina.



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #808 skrivet: 2012-06-23, 19:44:25 »
Hmm, i flera andra MMO så kördes stresstest som ett av de sista testerna innan lansering. Det kan vara annorlunda med GW2 om de vill testa någon risk till flaskhals som de ser. Jag hoppas ändå på lansering inom rimlig tid.

Lite synd att färgerna är karaktärsbundna. Jag gillar personalisering/customisering så IMHO hade bundet-till-kontot varit att föredra.
:stupid

Men som de sa på GuildCast, det finns 400 färger, och  de droppar väldigt frekvent, tror jag fick en färg varannan timme eller så.
Det är även ett sätt för ArenaNet att få sälja lite grejer ur sin itemshop.
Och det kommer komma upp recept vartefter om hur man får specifika färger i Mystic Forge.
Och sist men inte minst, det är inte som i GW1 engångs-färg. Har man öppnat en färg så kan man leka med den hur mycket man vill.

Men jag hade gärna sett dem hålla vad de lovade för två år sedan. ;)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #809 skrivet: 2012-06-24, 00:05:46 »

Det är även ett sätt för ArenaNet att få sälja lite grejer ur sin itemshop.
Och det kommer komma upp recept vartefter om hur man får specifika färger i Mystic Forge.
Och sist men inte minst, det är inte som i GW1 engångs-färg. Har man öppnat en

Med tanke på ovan så verkar det fullt möjligt att få tag på fäger till customisering.  :supporter Och jag gillar att färgerna går att använda många gånger, det borde ha införts i spel för länge sedan.
« Senast ändrad: 2012-06-24, 00:07:48 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg