Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Rapport från kriget med EDC  (läst 4568 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest168

  • Gäst
Rapport från kriget med EDC
« skrivet: 2007-04-02, 10:08:56 »
Här kommer en rapport från vårt första krig på server 1.

Det hela började med att en allians vid namn EDC anföll en av våra medlemmar, den som anföll oss i EDC var en fähund som heter Steffno. Våra diplomater med Borussia i spetsen tog då kontakt med EDC och krävde skadestånd för detta nesliga anfall, detta tillbakavisades dock av EDC. I detta läge skrev vår Hovpoet Cruentus en helt underbar krigsförklaring:

Mottagare:Steffno

Ämne:Himelen skola bäfva!

Meddelande:
Ack ni av gudarna glömda, må hel ha förbarmande med edra själar, ty =[OK]= skola hava föga med edra kroppar.

Tusen sinom tusen legioner skola förmörka himmelen med sina pilae på det att våra falanxer kan strida i skuggan när deras gladius skär genom edra led och byar likt en auxilarie genom varmt butyrum.

Kyss edra älskade farväl ty i detta livet ser ni dem aldrig mer.

Unitas! Hinc robur et Securitas.


Nu skulle man ju kunna tro att EDC föll till föga och betalade det löjligt lilla skadestånd vi krävt, men icke.

Ace nyss hemkommen från lappland får i uppdrag att dra upp riktlinjer för ett storanfall emot EDC, så jag sätter mig och studerar deras allians, rapporter ifrån scouter och gör en truppinventering av våra styrkor. Jag förkastar den ena anfallsplanen efter den andra när jag plötsigt har allt klart för mig. Jag gör klart för att sända ut min anfallsplan till våra samlade trupper men vad händer då?, jo hälften av våra anfallsmål finns inte längre!.

Anledningen till detta är att flera av EDC's medlemmar här väljer att gå ur alliansen och därmed är vi inte i krig med dom spelarna längre. Under tiden jobbar våra diplomater på högtryck och efter långa förhandlingar lyckas dom få dom två allierade allianserna som EDC hade avtal med att lämna EDC, och inte nog med det dom skriver avtal med vår allians dessutom. Bättre diplomati än så finns bara inte :).

I detta läge får Ace förstärkning av Tahlanos som går in som krigsminister, jag är ju redan från tidigare Uberkriegsminister eller vad Borussia nu kallar det :). Så nu tar jag Tahlanos och Raft ett snack och drar upp nya anfallsplaner, vi kommer fram till att dom med mycket trupp anfaller deras starke man Steffno i anfallsvågor och alla andra anfaller övriga EDC medlemmar efter bästa förmåga.

Raft skickar 4st av sina bästa spejare i ett försök att spana på Steffos by, efter en heroisk insats av dom lyckas en ta sig igenom Steffos försvarslinjer och skicka en rapport till försvarshögkvarteret. Det var en dyrköpt information men ovärderlig.

Nu vet vi lite mer om Steffos trupper och vi beodrar våra samlade trupper att anfalla Steffo. Strax därefter anländer Germanias första arme till slagfältet, det visade sig att Steffos fega styrkor flytt från byn och efterlämnat kvinnor och barn (jag sa ju att han var en fähund). Han hade dessutom feg som han är lagt ut massvis med fällor som mina trupper skulle lemästas i, nu lyckades han inte med detta nesliga försök utan mina trupper kunde enkelt med hjälp av senaste teknologi (fösa fångar från tidigare fältslag före) finna och oskadliggöra dessa fällor.

Under tiden har resten av våra förenade styrkor gått till anfall mot resterande medlemmar av EDC, detta anfall faller så väl ut att ytterligare medlemmar väljer att lämna EDC. Under tiden utvecklar Germania alliansens första murbräckor efter bistånd från andra byar i alliansen. Germania skickar nu sin arme nr 2 till Steffno tillsammans med 2 murbräckor. I detta läge väljer Steffno att lämna EDC.

Kvar i EDC finns nu 3 medlemmar som anfalls tills segern är vår.

Steffno har nu under natten joinat en före detta storallians HT-E i ett försök att undkomma våra styrkor.

Våra diplomater kommer under dagen att ta kontakt med HT-E. Under tiden bygger Germania upp sin arme nr 3. Vi är fortfarande i krig med Steffno och anfallen skall fortsätta tills segern är vår.

/Ace

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #1 skrivet: 2007-04-02, 10:20:24 »
Hohoho! Kul läsning!

Och den där snubben verkar vara en riktig chicken va? :D

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #2 skrivet: 2007-04-02, 10:39:55 »
Men inte önskar vi väl krig med HT-E? Dom verkar läskiga  :blush

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #3 skrivet: 2007-04-02, 11:21:43 »
har börjat snacka med ht-elite och förklarat läget. blir det så att dom inte kan gå med på att vi anfaller steffno så gör vi bäst i att sluta med det, men förhoppningsvis ger dom honom kalla handen :D

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #4 skrivet: 2007-04-02, 11:33:24 »
 :thumb
AVAST CLEARED !

guest168

  • Gäst
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #5 skrivet: 2007-04-02, 11:43:31 »
Under tiden fortsätter Germanias fältslag mot Steffno  :pistols :pistols :pistols-

Här är alla anfall som jag har på väg till honom:

Trupper på väg

Germania Attack mot Downtown

Trupper 0 0 0 0 39 0 0 0 0 0
Ankomst om 10:56:45 h vid 22:32:41 klockan



Germania Attack mot Downtown

Trupper 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ankomst om 15:13:07 h vid 02:49:03 klockan



Germania Attack mot Downtown

Trupper 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ankomst om 15:20:19 h vid 02:56:15 klockan



Germania Attack mot Downtown

Trupper 75 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ankomst om 15:39:12 h vid 03:15:08 klockan



Germania Attack mot Downtown

Trupper 12 17 30 0 10 0 2 0 0 0 1
Ankomst om 15:42:30 h vid 03:18:26 klockan



Germania Attack mot Downtown

Trupper 0 0 52 0 0 0 0 0 0 0
Ankomst om 18:16:17 h vid 05:52:13 klockan

/Ace

guest580

  • Gäst
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #6 skrivet: 2007-04-02, 12:29:10 »
Pfft. Jag skickade 26 nya paladiner mot honom. Darn them to heck!

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #7 skrivet: 2007-04-02, 13:33:42 »
Han kommer inte undan... OK är som en grävling.. har vi fått ett bett släpper vi inte det.
AVAST CLEARED !

guest168

  • Gäst
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #8 skrivet: 2007-04-02, 13:51:23 »
Japp det stämmer och jag vill se fler anfall mot honom.

/Ace

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #9 skrivet: 2007-04-02, 16:31:56 »
Har ni koordinaterna till uslingens hem?
Tror IOFS att han ligger 40 timmar ifrån mig men ändå!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #10 skrivet: 2007-04-02, 16:55:10 »
Hur gör jag för att återkalla mina trupper som är på väg mot fel mål??  :cry

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #11 skrivet: 2007-04-02, 18:17:24 »
Hur gör jag för att återkalla mina trupper som är på väg mot fel mål??  :cry

tror du har 90 sek på dig att avbryta ett anfall, görs genom att klicka på ett rött kryss bakom infon om trupprörelsen.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Rapport från kriget med EDC
« Svar #12 skrivet: 2007-04-02, 18:24:24 »
Hur gör jag för att återkalla mina trupper som är på väg mot fel mål??  :cry

tror du har 90 sek på dig att avbryta ett anfall, görs genom att klicka på ett rött kryss bakom infon om trupprörelsen.

Så då är det rätt så kört med tanke på att jag skickade iväg truppen i morse. Nåja...

 

Senaste inlägg