Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: SLUTSPELET LÄS!  (läst 8794 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest124

  • Gäst
SLUTSPELET LÄS!
« skrivet: 2007-08-30, 00:22:29 »
Okay.
Med viss missnöjdhet kan jag konstatera att enast ett fåtal har brytt sig om att läsa/svara på de alternativ till slutallians som vi fått.

Detta ger mig ingen bra grund att genomföra en större förändring så här i slutet.

Därför KRÄVER jag svar.
 
1. Forsätta det tämligen meningslösa stödjandet av VI eller:
2. Ta en chans på att starta ett nytt allians samarbete med 30+ och omrikta alla resurser som finns hos VI till detta?

Klargör detta för mig tack!
/W

guest580

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #1 skrivet: 2007-08-30, 01:36:33 »
*röstar för allians med 30+ om inte VI har några uttalade planer på att utöka samarbetet med oss*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #2 skrivet: 2007-08-30, 05:52:13 »
Ja, jag har suttit och funderat på vad en inofficiell allians egentligen innebär. Vi ställer upp med trupper och råvaror i omgångar och sen händer inget mer. På det sättet tycker jag det är bättre att gå över till några andra som verkar mer intresserade av våra tjänster.

Men å andra sidan... om vi startar nytt alliansarbete med 30+, innebär det att vi får problem av de vi tidigare stöttade? Kommer det att ses som att OK vänder kappan efter vinden? Eller kommer det att ses som att vi sätter ner foten och går iväg rakryggade men fetlurade ifrån det tidigare samarbetet?

Frågan är kanske, finns det något för oss att vinna på att fortsätta det påbörjade samarbetet? Eller har vi mer på att förlora att fortsätta respektive att lämna och gå vidare?

Jag har tyvärr ingen aning. Jag skulle gärna vilja gå vidare (för det känns som att OK har blivit rejält utnyttjade) men inte om det innebär att vi får en käftsmäll vi inte har förutsett.

guest1475

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #3 skrivet: 2007-08-30, 06:54:20 »
Jag håller nog med föregående talare en hel del.

I det samarbete som vi befinner oss i nu, känns det inte som vi får tillräckligt med cred för det arbete vi lägger ner.

Ett samarbete med 30+ kontra det vi har idag ?

Det låter rätt intressant tycker jag, och man måste nog pröva nya väger för det ser inte ut som om vi kommer att ingå i VI-alliansen...utan snarare vara en källa där man kan hämta resurser och soldater.....

Jag röstar nog på att se vad ett samarbete med 30+ kan ge, snarare än att fortsätta skicka trupper och resurser till några som inte verkar tacksamma för det....... :)

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #4 skrivet: 2007-08-30, 07:11:07 »
Hej,

För mig personligen så har samarbetet vi vid 100,100 haft med 30+, i första hand Die Trying fungerat bra. Vi har hjälpt honom med tex försvar då det har behövts och för en vecka sedan hjälpte han Cartan med övertagande av en by genom att skicka stamledare och trupp och jag räknar själv med likadan hjälp inom en inte alltför avlägsen framtid.

Tycker det är riktigt tråkigt det som VI håller på med nu och skapar en elitallians med de mest aktiva och största spelarna.

OK har väl aldrig direkt varit en allians med ambition att vinna det här utan mer en kompisallians där man tar in kompisar och släktingar oavsett storlek. Går vi med 30+ så har vi nog chans att få en liten del av kakan i alla fall.

Det innebär ju inte att vi avslutar IAP med VI utan att vi startar en allians med 30+ så jag tror inte VI blir sura. Dessutom så blev vi lovade en allians med VI när vi startade samarbetet vid första anfallet mot Omen. Vad hände med den allliansen???

Jag tror också att en omorganisering av OK/OK2 är på sin plats. De som är riktigt aktiva bör finnas i OK. Om inte annat så kommer OK stiga på rankingen och vi kanske får lite mer respekt inför slutspelet. Att samarbetet mellan ok/ok2 fungerar ändå tror jag vi har kommit fram till den senaste tiden. Alla som anfaller OK2 ska naturligtvis inte göra det ostraffat.

guest3

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #5 skrivet: 2007-08-30, 08:12:16 »
Hojta om ni vill att jag ska prata med Die Trying om detta. Han har uttryckligen bett att all diplomati med dem ska gå via mig. Jag har även fått igång ett varningssystem med SMS åt bägge håll.

Samarbetet med 30+ går klockrent.

guest677

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #6 skrivet: 2007-08-30, 08:35:30 »
Röstar för att prova allians med 30+ om inte mer information kommer om hur vårt samarbete med VI skulle kunna se ut i framtiden(och att det förändras från dagens situation).

Att liera sig med VI och supporta dem bara för att de inte ska bli arga på oss / mig känns för mig fel. Jag hoppas få både förlora och vinna några byar i slutspelet, att kunna ventilera strategier, kanske tom dö så mycket att man deletar kontot i förtid. Att passivt bidra med resurser och trupper och inte vara del av strategitänkandet .... tja  :cry

När WW når nivå 100 så avslutas kontot iaf, varför vara rädd om det?

Gillar inte heller det inbitna gynnandet internt ala Matteus i I.A.E där de "paxar" ex-medlemmars byar, att stödja VI är väl att stödja detta eller ? Skulle vara schysst att vi skulle kunna ta byar fritt för att vi har varit hjälpsamma förut...

guest612

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #7 skrivet: 2007-08-30, 08:38:15 »
Jag tror på ett närmre samarbete med 30+..
Och som Goricki sa en allians mellan oss och 30+ innebär ju inte att våran IAP med VI försvinner.
Snarare blir det svårare att bortse från 30+/OK när slutet av spelet närmar sig.

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #8 skrivet: 2007-08-30, 08:42:53 »
Gillar inte heller det inbitna gynnandet internt ala Matteus i I.A.E där de "paxar" ex-medlemmars byar, att stödja VI är väl att stödja detta eller ? Skulle vara schysst att vi skulle kunna ta byar fritt för att vi har varit hjälpsamma förut...

Paxa byar och oaser är ju bara löjligt. Tyvärr så har du ju nu frågat dom så nu är det lite mera känsligt att ta över en eller flera av byarna...

guest677

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #9 skrivet: 2007-08-30, 09:03:28 »
Tyvärr så har du ju nu frågat dom så nu är det lite mera känsligt att ta över en eller flera av byarna...

Frågade IAE på rythm/borussias inrådan. Skulle själv gärna bara tagit över om det varit ok in om OK :D

guest124

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #10 skrivet: 2007-08-30, 09:06:03 »
Jag konfronterade nucce i Vi med en enkel fråga. Läs själva och begrunda:
MIn fråga längst ned.
///

Tja. Vi strular å möblerar om :) I.A.E är dom sista vi väntar på att fatta något beslut någon gång om att vara med i flyttandet.

Angående iaps så har vi en omröstning just nu om vilka som ska gälla för hela VI, då vi ska ha exakt samma för att visa vår struktur. Just nu finns OK med på den lista som har fått enkel majoritet av rösterna.
____________
Weekendworker skrev:

Vad händer?
/W
///

M.a.o RÖSTAR de om vi är tillräckligt lojala för att få ha kvar en IAP!!

INGA tecken på allians!
/W

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #11 skrivet: 2007-08-30, 09:33:06 »
Jag tycker 30+ verkar vara ett trevligt gäng med raka besked som man kan lite på.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #12 skrivet: 2007-08-30, 09:55:49 »
VI har helt klart tagit tillbaka sitt löfte om allians med oss och kommer troligen andrig att införliva det.

Jag kan inte komma på en enda anledning till varför vi inte skulle ingå allians med 30+.

IAP med VI bör vi såklart ha kvar.

guest168

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #13 skrivet: 2007-08-30, 10:15:33 »
Hej mina vänner, jag kan bara säga att människan glömmer fort :). Att vi från början sökte ett samarbete med MM och VI var för att OK överhuvudtaget skulle överleva då vi var hårt farmade av dom.

Genom att hjälpa till med försvar så fick vi dom att sluta farma oss och vi kunde växa oss större och starkare, utan det kan jag garantera att OK inte hade stått där vi är i dag.

Att nu komma och säga att VI inte gjort något för OK är rent skitsnack !, sen att OK inte fått till en allians med VI är jag också besviken på. Personligen tycker jag inte att det skulle vara någon skillnad om OK allierade sig med 30+, då dom också ingår i VI.

Om ni vill så kan jag ta ett personligt snack med Svedin om detta och kolla om det finns möjligheter för OK att ingå i VI ?.

För övrigt kan ni vara säkra på att det jag läser här också stannar här.

Mvh
/Ace

guest1490

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #14 skrivet: 2007-08-30, 10:17:34 »
Ser ingen anledning varför VI skulle ha något emot att vi går in i en allians med 30+

Vore kul att vara allierad med någon som är aktiv och det är ju inte så att vi överger VI helt, vi har fortfarande kvar vår IAP och när våra mål är gemensamma kan vi säkert hjälpa varandra i både anfall och försvar.

Bara att vi lägger tyngdpunkten på samarbete med 30+ slutar vi inte att samarbeta med andra allianser när det gynnar oss.

Sen tycker jag att OK ändå ska ha som mål att bygga ett eget WW och stategiplaner för det bör kanske sättas upp/diskuteras. Men inte i den här tråden ;)


guest168

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #15 skrivet: 2007-08-30, 10:25:23 »
Hej,

För mig personligen så har samarbetet vi vid 100,100 haft med 30+, i första hand Die Trying fungerat bra. Vi har hjälpt honom med tex försvar då det har behövts och för en vecka sedan hjälpte han Cartan med övertagande av en by genom att skicka stamledare och trupp och jag räknar själv med likadan hjälp inom en inte alltför avlägsen framtid.

Tycker det är riktigt tråkigt det som VI håller på med nu och skapar en elitallians med de mest aktiva och största spelarna.

OK har väl aldrig direkt varit en allians med ambition att vinna det här utan mer en kompisallians där man tar in kompisar och släktingar oavsett storlek. Går vi med 30+ så har vi nog chans att få en liten del av kakan i alla fall.

Det innebär ju inte att vi avslutar IAP med VI utan att vi startar en allians med 30+ så jag tror inte VI blir sura. Dessutom så blev vi lovade en allians med VI när vi startade samarbetet vid första anfallet mot Omen. Vad hände med den allliansen???

Jag tror också att en omorganisering av OK/OK2 är på sin plats. De som är riktigt aktiva bör finnas i OK. Om inte annat så kommer OK stiga på rankingen och vi kanske får lite mer respekt inför slutspelet. Att samarbetet mellan ok/ok2 fungerar ändå tror jag vi har kommit fram till den senaste tiden. Alla som anfaller OK2 ska naturligtvis inte göra det ostraffat.



Men snälla först säger du att VI skapar en elitallians (vilket är helt fel) sen vill du att OK ska göra samma sak ?  :tease.

/Ace

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #16 skrivet: 2007-08-30, 10:29:16 »
Att nu komma och säga att VI inte gjort något för OK är rent skitsnack !, sen att OK inte fått till en allians med VI är jag också besviken på.

Kan inte läsa ovan att någon skrivit att VI inte gjort något för OK, däremot kan jag väl ärligt påstå att jag inte kan nämna en enda grej som VI har gjort för OK om man inte räknar att dom låter bli att farma oss...
Jag tillhör å andra sidan den glömska skara du nämner i ditt inlägg...

guest1507

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #17 skrivet: 2007-08-30, 10:40:53 »
Klart för ett närmare samarbete med 30+

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #18 skrivet: 2007-08-30, 10:46:47 »
Är det öht ett problem med att ha IAP/samarbete med VI och har en riktig allians med 30+?

Finns det en motsats i detta?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #19 skrivet: 2007-08-30, 10:49:40 »
Men snälla först säger du att VI skapar en elitallians (vilket är helt fel) sen vill du att OK ska göra samma sak ?  :tease.

/Ace

Det här med elitallians där de största och mest aktiva handplockades fick jag från en i nuvarande VI Fire och jag hade såklart missuppfattat honom, det var inför omstarten av s1.
Däremot så tycker jag fortfarande att VI Fire är en elitallians...

guest677

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #20 skrivet: 2007-08-30, 10:54:26 »
Ace, mísstolka mig inte som anti-VI, jag vill bara att Travian skall kännas roligt att spela.

Att undivka farmning genom att samarbeta med VI var smart, de har säkert hjälpt till en del för OK, personligen har jag aldrig haft nytta av någon inom VI (förutom du som hjälpt otroligt mycket  :thumb), andra känner kanske denna hjälp mera, jag var lite liten i början  :cry.

Genom att hjälpa till med försvar så fick vi dom att sluta farma oss och vi kunde växa oss större och starkare, utan det kan jag garantera att OK inte hade stått där vi är i dag.

Att vara stolt över att bidra med resurser och trupp för att slippa bli farmad ... är inte det som att en butiksägare skall vara nöjd med att betala Hells Angels för att slippa få butiken sönderslagen, så att iaf han kan gå lite plus ?

Känns lite så för mig iaf, jag skulle bara vilja ha lite mera diskussion om vad vi får ut av samarbetet förutom detta, är inte det rimligt? Jag lyssnar gärna på andra argument över vad VI har gjort för oss (så kommer det att kännas roligare för mig).

Däremot så ser väl det ut som den lugnaste vägen mot slutspelet om det är det vi vill ha som uttalat casual / semi-casual.

Kanske är det bästa att splitta OK och de som vill vara med på riktigt i endgame letar upp valfri allians som passar ? Tar vi tydligt sida så kommer byar att ryka.

@Enos och alla andra vad skillnaden i IAP/Allians anbelangar är så skulle JAG spela som så att om/när man har fått tag i en Natarby så avslutas alla IAPer med andra Natarbyägare, iaf den som verkar störst, hur ska man annars kunna vinna ? Tror ni att någon annan tänker annorlunda ?

Är man inte allierad med någon som har en Natarby så bryr man sig säkert inte lika mycket....

guest168

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #21 skrivet: 2007-08-30, 11:11:54 »
Kom ihåg att Travian är ett krigsspel och inte något Sim City :).

Vi som var med från början förstår nog varför vi började samarbeta med VI, detta är inget vi behöver skämmas för tvärs om så har OK lyckats väldigt bra för att vara ett gäng Casualspelare. Jag är fortfarande en OK spelare trots att jag är medlem i en annan allians nu. Några vet varför jag är det och jag kommer inte att gå in på det just nu.

Sen om OK kan få till ett nära samarbete med 30+ så är det enbart positivt anser jag, självklart ska OK utnyttja Cartis fina samarbete med Die Trying. Fast jag tror OK gör ett misstag om dom skulle helt släppa kontakten med resten av VI.

När det gäller slutspelet så vore det bästa om OK själva satsade på att ta över en Natarby, jag anser att man bara syns i slutspelet med ett eget VU oavsett om man inte kan vinna. Jag var ju med i Norröner på S1 som hade ett eget VU och trots att vi inte vann (vi kom 3'a) så kändes det väldigt kul att vi hade ett eget VU att bygga på.

/Ace


guest1501

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #22 skrivet: 2007-08-30, 11:38:06 »
Jag tycker det verkar alldeles uppenbart att det ena inte utesluter det andra, som Enos påpekade. Varför inte ingå/försöka ingå allians med 30+ och ha kvar IAP-arbetet med VI och låta det fungera - tills motsatsen är bevisad. Först då får vi ta ställning!

guest677

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #23 skrivet: 2007-08-30, 12:01:11 »
Vi som var med från början förstår nog varför vi började samarbeta med VI, detta är inget vi behöver skämmas för tvärs om så har OK lyckats väldigt bra för att vara ett gäng Casualspelare.

Har inte sagt att vi ska skämmas över det, har bara inte själv fattat vad vi vinner långsiktigt på det, vilket är det enda jag begärt. Typ

1 Vi får vara ifred hela spelet från VI allianser
  a) om vi inte skaffar egen Natarby
  b) så länge vi bidrar med resurser och trupp till VIs projekt
2 OK är en FC till VI där det är tänkt att man lättare kan komma in om man vill vara med "på riktigt"
3 Bra vid omstart att visa extrem pålitlighet som casual / semicasual
 .... ngt annat....

Vill bara ha klart för mig vad som gäller inom alliansen inför endgame OCH om det blir en allians med 30+ så tycker jag att det är viktigt att veta hur de har tänkt spela endgame. Simcity varianten eller inte... Är allians med 30+ på villkor att de får ta Natarby och vi supportar,eller ?

Allians med 30+ men IAP med VI allianserna kan leda till krig mot Ace i slutändan ELLER är VI - I.A.E - 30+ mm så snälla mot varandra att de tillåter simcity seger internt ??

guest580

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #24 skrivet: 2007-08-30, 12:09:11 »
Lite försvar för VI.
Jag tycker absaolut inte att VI på något sätt skött sig dåligt eller svikit oss. Sant att dom inte hjälpt oss så mycket i kriget, men vi får inte glömma att att vi inte frågat efter och kanske viktigare behövt någon hjälp. Vi har som jag ser det glidit runt lite på en räkmacka i det här kriget Då vi får anfalla Omen fritt och dom anfaller andra allianser i sin tur.

Så mitt stöd för 30+ är inte alls på grund av någon missnöjdhet mot VI utan det käns helt enkelt som ett bra alternativ. 30+ liknar oss som allians, det är lite äldre spelare vilket känns stabilare, dom är ganska gämnbördiga så vi kan få något att säga till om, och framförallt detta är ett reellt erbjudande från en toppallians.

Att alliera oss med 30+ försvagar inte vår ställning eller deltagande i kriget utan stärker det snarare då dom är precis lika om inte mer involverade än vad ok är.

Och ja jag har ju redan förespråkat att vi flyttar ner de som inte vill slutspurta eller kriga i OK2 där de kan få lite lugn och ro att bygga ifred.
Nåväl nu ska jag till skolan ha det!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #25 skrivet: 2007-08-30, 13:39:47 »
Eftersom min huvudby är helt omringad av 30+ så är jag för en allians med dom.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest124

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #26 skrivet: 2007-08-30, 13:43:47 »
Då så ätligen lite diskution.

Jag inleder med att be om ursäkt om jag trampat någon på tårna, det var inte meningen.
Syftet med denna tråd var att kasta in en brandfackla då S2 i morgon inleder slutspelet.

Jag har fått följande från nucce idag:
///
Vi pratade om det tidigare och vi kan tänka oss en allians där ni går in med medlemmar in i VI. Vi kommer inte ha några fler allierade än VI:s vingar + MM N och MM NV, t.ex. alliansen med 30+ kommer hädanefter endast vara iap. Däremot har vi nu valt våra iap med omsorg, endast allianser som faktiskt hjälper oss får bilda iap.

Så som jag fått det förklarat så är OK ett gäng som alltid spelar tillsammans på olika servrar vilket gör att ni vill fortsätta under OK flagget, men jag kan ha fel?

I vilket fall så finns nu en förfrågan om iap från VI Fire.
///

Så som jag ser det finns det lite olika vägar att gå och vi behöver bestämma oss för en väg.

Jag dristar mig härmed att lägga ett förslag på hur vår taktik under slutspelet skall ske.
1. Vi accepterar en Allians med 30+. Detaljer får utarbetas om vem som gör vad i denna.
2. Vi behåller visst stöd för VI, d.v.s de engagemang vi har åtagit oss sedan tidigare. Men åtar oss inget nytt, detta för att inte svika  och tappa Iapn.
3. Vi toppar OK. Alla som vill satsa går över till OK, resten som vill casual spelet ut över till OK2. Utan den åtg är hela talet om slutspel meningslöst, då vi inte kan ha en 50% satsning.

För emot nadra förslag?
/W
Förste debattskapare och irritations moment.


Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #27 skrivet: 2007-08-30, 13:47:21 »
Låter bra
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest677

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #28 skrivet: 2007-08-30, 14:04:11 »
Är inte ett alternativ till också (om jag fattat nucce rätt)

 Att de som vill lägga engagemeng i slutspelet kan göra så genom att gå in i någon VI allians (earth fire air MMN MMNV ?)

Dvs OK är då en typ av farmarklubb till VI - konstellationen. OK kan då i fortsättningen vara en huvudsakligen casual / semicasual klubb för de som vill, men utan egentlig ambition att ta Natarby eller liknande.

Är detta korrekt uppfattat så tycker jag det är ett erbjudande väl jämförbart med en allians med 30+ där vi inte riktigt vet hur det blir... Jag har en stor respekt för VI:s agerande hittils.

Nucces påstående att endast allianser som hjälper till får vara IAPer låter farligt i längden (men strategiskt riktigt för dem). Att inte bidra till deras WW är ju att inte hjälpa till också. Dvs om vi + 30+ mot förmodan får en egen WW  att bygga på så borde IAPn vara rökt, för det är väl ändå lite dumt att bygga på ett eget men samtidigt bidra till någon annans. Spelar vi bra (för egen del) så kommer alltså IAPn att försvinna till slut...

edit: Visst är det väl speed som startar slutspel imorgon inte S2, eller ?

guest1524

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #29 skrivet: 2007-08-30, 14:38:27 »


Jag dristar mig härmed att lägga ett förslag på hur vår taktik under slutspelet skall ske.
1. Vi accepterar en Allians med 30+. Detaljer får utarbetas om vem som gör vad i denna.
2. Vi behåller visst stöd för VI, d.v.s de engagemang vi har åtagit oss sedan tidigare. Men åtar oss inget nytt, detta för att inte svika  och tappa Iapn.
3. Vi toppar OK. Alla som vill satsa går över till OK, resten som vill casual spelet ut över till OK2. Utan den åtg är hela talet om slutspel meningslöst, då vi inte kan ha en 50% satsning.

För emot nadra förslag?
/W
Förste debattskapare och irritations moment.

Tycker ovanstående ser bra ut.

Som Herken skriver så är ett alternativ för de som verkligen vill satsa att gå med i en VI-allians. Detta förutsätter såklart att VI tycker att man kommer att tillföra något och detta gäller nog bara några enstaka OK-medlemmar.

För övrigt så är det väl som Herken skriver speedservern som börjar slutspel imorgon och inte s2?

guest124

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #30 skrivet: 2007-08-30, 14:54:11 »
Sant!
 :headbang
I stand corrected.

Läste nyhetsruta 2 varvid jag trodde att den tillhörde server 2. Fel av mig.

Svar till Herken:
Jo, för visso, vi kan överge OK och försöka ingå i olika VI konstellationer. Jag tog inte upp det som allternativ då jag hellre kvarhåller OK- Old Gents spelandet. Att vinna spelet är inte det viktigaste utan att visa att OK/Old Gents även håller en toppstandard när så krävs. Jag förespråkar en toppning av Ok helt enkelt därför att det är lättare att samordna försvar och anfall om alla aktiva är i samma allians. Utan en toppning kommer vi inte kuna leva upp till vår del av en allians oavsett vilken väg vi väljer.

Som tidigare nämts ha vi haft lite räkmacka när det gäller motanfall. Jag tror inte att vi kan räkna med det i fortsättningen.

/W
 

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #31 skrivet: 2007-08-30, 17:13:46 »
Jag tycker att det sammanfattningsvis låter riktigt bra alltsammans. Att samarbete med 30+ inte innebär att vi inte kan ha en IAP med VI.  :thumb

Jag går som sagt gärna med på en allians med 30+ men skulle det inte vara kul att OK åtminstone försökte sig på en egen natarby (jag antar att det är ett wonder eller dylikt som avses)? Det vore kanske dumt att förhandla bort den biten. Eller är vi såpass "dåliga" så att det är helt out of question för oss att ens tänka tanken?

Däremot vill jag ifrågasätta att toppa OK. OG har ju aldrig varit ute efter att toppa något lag oavsett vilket spel man har spelat. Därför känns det alternativet lite skevt. Isåfall tycker jag det är bättre att vi gör så som vi brukar göra i andra spel, vill man spela mera hardcore så får man gå över till ett gille som spelar mera som man själv vill spela. Och när stunden kommer att man vill återgå till mera casual så står vi där med öppna armar. Eller vad säger ni andra?

guest580

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #32 skrivet: 2007-08-30, 18:03:22 »
Jag ser inte att vi skulle ha nån chans att ensamma bygga ett under så som vi är organiserade nu.
Underbyggandet sker ju i direkt konkurens med de andra allianserna så vi måste räkna med att kunna mota direkta anfall från de andra stor-allianserna på Servern (VI UA Valhall med mera).

Ett toppat OK kommer antagligen inte kunna ha ett wonder själva heller. Kanske skulle det gå med lite tur, skicklig diplomati och förutsatt att vi inte ligger för långt fram i byggandet.

Med 30+ har vi åtminstonde grunden till en sammanslagning som faktiskt skulle kunna vinna.

Att ändra om i OK handlar för min del mer om överlevnad under slutspelet. Som det är nu har vi väldigt dålig överblick svårt att samla information om attackerna krångliga informationsvägar och ingen bra krigsorganisation.
När kriget sen är över kommer vi antingen behöva fixa allt det där, hitta en storebror som vill skydda oss eller acceptera att bli farmade igen..

Och det vi behöver är inte egentligen att "toppa laget" på så vis utan det vi behöver är att kunna ställa krav.
Nåt som OG har gjort i World of Warcraft och andra spel sedan länge.
Enkla krav att uppfylla som: Var inloggad dagligen, läs forumet dagligen, se till att ha extra trupper redo att använda för alliansens skull och var med i den mirc,skype eller annan realtidschatt som vi nu väljer att använda för att planera våra ageranden i och se till att vara med i de anfall/försvarsoperationer som är i närheten av dig.

Så ingen OK-medlem skulle bli nertvingad i OK2 som inte vill och ingen i OK2 kommer bli utestängd från Oks ageranden, men i ok2 kommer man inte behöva vara med och agera utan gör det helt efter hurvida man har lust. De som nu inte får plats i den allians de vill höra hemma i får helt enkelt vänta lite i "kö" tills det finns platser kvar i den alliansen de vill gå med i..

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #33 skrivet: 2007-08-30, 19:07:57 »
Skojig diskussion detta! Några punkter som jag vill ta upp:

1) Endast jag får hacka av tår på någon annan i OK. Så för diskussionen på ett värdigt och vänligt sätt. Jag säger inte att så inte skett, jag bara påpekar i förebyggande syfte.

2) Även jag lutar åt att vi a) fortsätter IAP med VI, b) skapar en allians med 30+ om det sker på våra villkor.

3) vad gäller bygget av ett underverk så ska vi självklart ge oss på ett sådant projekt! Från första stund har vi sagt att denna omgång på server 2 blir en test-omgång utan krav på något alls. Om vårt bygge sedan sker i samarbete med 30+, gud eller fan och hans moster spelar ingen roll. Men vi ska leda ett sådant bygge. och jag hoppas innerligt att en passande natar-by dyker upp på sydpolen eller mitt i vår försvarszon!

4) En toppning av laget är uteslutet. Detta är inte ens uppe för diskussion. Två anlednignar: Vi är OG. Och vi sa från första stund att vi inte kommer hårdsatsa på något sätt, jag tänker inte ändra premiserna halvvägs. En toppning kan bli aktuell vid serveromstart. Men inte denna gång.

/Borussia

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #34 skrivet: 2007-08-30, 19:14:09 »
 :kiss
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest124

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #35 skrivet: 2007-08-30, 20:53:23 »
Taget.
Kan jag överlåta till Rythm att sköta kontakten med 30+ för att finna acceptabla villkor?
/W

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #36 skrivet: 2007-08-30, 21:12:28 »
Gisse e Kungen :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest3

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #37 skrivet: 2007-08-30, 23:53:50 »
För att kasta in en pinne i den utdöende brasan har nu VI riktigt trampat i klaveret IMHO.

Jag vill inte namnge någon, men en inom OK fick följande mess:
Citera
Tjena vad skulle du säga om att bli medlem i VI fire? Vi är en mycket seriös allians som kommer göra allt för att vinna, alla som spelar i VI fire är mycket aktiva och seriösa och vi har en mycket god kommunikation mellan varandra och hjälper varandra i vått och torrt. Om du har lust att gå med oss och hjälpa oss med att besegra UA och stå som vinnare på S2, kontakta mig.

MVH
//Piffilo

Det strider mot all etik och moral inom vänligt sinnade grupperingar. Han får gärna rekrytera bland fienden, men inte bland oss. Jag är FLY FÖRBANNAD!
:rythm :rythm :rythm

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #38 skrivet: 2007-08-31, 00:01:24 »
Har messat Svedin och bett honom se till att sådant upphör.

 

Senaste inlägg