Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: SLUTSPELET LÄS!  (läst 8791 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest124

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #30 skrivet: 2007-08-30, 14:54:11 »
Sant!
 :headbang
I stand corrected.

Läste nyhetsruta 2 varvid jag trodde att den tillhörde server 2. Fel av mig.

Svar till Herken:
Jo, för visso, vi kan överge OK och försöka ingå i olika VI konstellationer. Jag tog inte upp det som allternativ då jag hellre kvarhåller OK- Old Gents spelandet. Att vinna spelet är inte det viktigaste utan att visa att OK/Old Gents även håller en toppstandard när så krävs. Jag förespråkar en toppning av Ok helt enkelt därför att det är lättare att samordna försvar och anfall om alla aktiva är i samma allians. Utan en toppning kommer vi inte kuna leva upp till vår del av en allians oavsett vilken väg vi väljer.

Som tidigare nämts ha vi haft lite räkmacka när det gäller motanfall. Jag tror inte att vi kan räkna med det i fortsättningen.

/W
 

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #31 skrivet: 2007-08-30, 17:13:46 »
Jag tycker att det sammanfattningsvis låter riktigt bra alltsammans. Att samarbete med 30+ inte innebär att vi inte kan ha en IAP med VI.  :thumb

Jag går som sagt gärna med på en allians med 30+ men skulle det inte vara kul att OK åtminstone försökte sig på en egen natarby (jag antar att det är ett wonder eller dylikt som avses)? Det vore kanske dumt att förhandla bort den biten. Eller är vi såpass "dåliga" så att det är helt out of question för oss att ens tänka tanken?

Däremot vill jag ifrågasätta att toppa OK. OG har ju aldrig varit ute efter att toppa något lag oavsett vilket spel man har spelat. Därför känns det alternativet lite skevt. Isåfall tycker jag det är bättre att vi gör så som vi brukar göra i andra spel, vill man spela mera hardcore så får man gå över till ett gille som spelar mera som man själv vill spela. Och när stunden kommer att man vill återgå till mera casual så står vi där med öppna armar. Eller vad säger ni andra?

guest580

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #32 skrivet: 2007-08-30, 18:03:22 »
Jag ser inte att vi skulle ha nån chans att ensamma bygga ett under så som vi är organiserade nu.
Underbyggandet sker ju i direkt konkurens med de andra allianserna så vi måste räkna med att kunna mota direkta anfall från de andra stor-allianserna på Servern (VI UA Valhall med mera).

Ett toppat OK kommer antagligen inte kunna ha ett wonder själva heller. Kanske skulle det gå med lite tur, skicklig diplomati och förutsatt att vi inte ligger för långt fram i byggandet.

Med 30+ har vi åtminstonde grunden till en sammanslagning som faktiskt skulle kunna vinna.

Att ändra om i OK handlar för min del mer om överlevnad under slutspelet. Som det är nu har vi väldigt dålig överblick svårt att samla information om attackerna krångliga informationsvägar och ingen bra krigsorganisation.
När kriget sen är över kommer vi antingen behöva fixa allt det där, hitta en storebror som vill skydda oss eller acceptera att bli farmade igen..

Och det vi behöver är inte egentligen att "toppa laget" på så vis utan det vi behöver är att kunna ställa krav.
Nåt som OG har gjort i World of Warcraft och andra spel sedan länge.
Enkla krav att uppfylla som: Var inloggad dagligen, läs forumet dagligen, se till att ha extra trupper redo att använda för alliansens skull och var med i den mirc,skype eller annan realtidschatt som vi nu väljer att använda för att planera våra ageranden i och se till att vara med i de anfall/försvarsoperationer som är i närheten av dig.

Så ingen OK-medlem skulle bli nertvingad i OK2 som inte vill och ingen i OK2 kommer bli utestängd från Oks ageranden, men i ok2 kommer man inte behöva vara med och agera utan gör det helt efter hurvida man har lust. De som nu inte får plats i den allians de vill höra hemma i får helt enkelt vänta lite i "kö" tills det finns platser kvar i den alliansen de vill gå med i..

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #33 skrivet: 2007-08-30, 19:07:57 »
Skojig diskussion detta! Några punkter som jag vill ta upp:

1) Endast jag får hacka av tår på någon annan i OK. Så för diskussionen på ett värdigt och vänligt sätt. Jag säger inte att så inte skett, jag bara påpekar i förebyggande syfte.

2) Även jag lutar åt att vi a) fortsätter IAP med VI, b) skapar en allians med 30+ om det sker på våra villkor.

3) vad gäller bygget av ett underverk så ska vi självklart ge oss på ett sådant projekt! Från första stund har vi sagt att denna omgång på server 2 blir en test-omgång utan krav på något alls. Om vårt bygge sedan sker i samarbete med 30+, gud eller fan och hans moster spelar ingen roll. Men vi ska leda ett sådant bygge. och jag hoppas innerligt att en passande natar-by dyker upp på sydpolen eller mitt i vår försvarszon!

4) En toppning av laget är uteslutet. Detta är inte ens uppe för diskussion. Två anlednignar: Vi är OG. Och vi sa från första stund att vi inte kommer hårdsatsa på något sätt, jag tänker inte ändra premiserna halvvägs. En toppning kan bli aktuell vid serveromstart. Men inte denna gång.

/Borussia

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #34 skrivet: 2007-08-30, 19:14:09 »
 :kiss
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest124

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #35 skrivet: 2007-08-30, 20:53:23 »
Taget.
Kan jag överlåta till Rythm att sköta kontakten med 30+ för att finna acceptabla villkor?
/W

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #36 skrivet: 2007-08-30, 21:12:28 »
Gisse e Kungen :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest3

  • Gäst
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #37 skrivet: 2007-08-30, 23:53:50 »
För att kasta in en pinne i den utdöende brasan har nu VI riktigt trampat i klaveret IMHO.

Jag vill inte namnge någon, men en inom OK fick följande mess:
Citera
Tjena vad skulle du säga om att bli medlem i VI fire? Vi är en mycket seriös allians som kommer göra allt för att vinna, alla som spelar i VI fire är mycket aktiva och seriösa och vi har en mycket god kommunikation mellan varandra och hjälper varandra i vått och torrt. Om du har lust att gå med oss och hjälpa oss med att besegra UA och stå som vinnare på S2, kontakta mig.

MVH
//Piffilo

Det strider mot all etik och moral inom vänligt sinnade grupperingar. Han får gärna rekrytera bland fienden, men inte bland oss. Jag är FLY FÖRBANNAD!
:rythm :rythm :rythm

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: SLUTSPELET LÄS!
« Svar #38 skrivet: 2007-08-31, 00:01:24 »
Har messat Svedin och bett honom se till att sådant upphör.

 

Senaste inlägg