Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Världens sämsta iPhone-spel?  (läst 1765 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Världens sämsta iPhone-spel?
« skrivet: 2013-04-29, 15:41:03 »
Detta är nog världens sämsta iPhone-spel. Det visar även vad som är fel med många iPhone-spel (och andra "gratis"-spel med cash-shop).
http://youtu.be/vtHgTOjSyWE

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Världens sämsta iPhone-spel?
« Svar #1 skrivet: 2013-04-29, 18:33:26 »
Med tanke på färgskalan så är spelet gjort för barn. Och det är väl meningen att barn ska sitta och trycka på buy-knappen och göra sina föräldrar väldigt olyckliga. Jag har läst om folk som har gjort av med typ 2500 dollar på såna här spel. Om Apple ska ta bort något från appstore borde dom rensa den från sånt här skit.

Bättre att köpa ett spel som driver med hela F2P-grejen istället:
http://store.steampowered.com/app/230050/?snr=1_7_7_151_150_1
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Världens sämsta iPhone-spel?
« Svar #2 skrivet: 2013-04-30, 15:48:20 »
Även om jag håller med er så tycker jag också att föräldrarna är väldigt oansvariga som inte sätter sig in i hur tekniken, i detta fall mjukvaran, fungerar innan de ger ett vuxet verktyg till sina barn.

Det finns enkla knep att komma runt automatiska "in-app" köp genom att kräva lösenord på varje köp. Man kan begränsa iPhone ganska restriktivt vad gäller andra saker under begränsningar.

Återigen, det är helt fel och motivet som dessa utvecklare har är utan tvekan mörkt och oärligt.

Men jag tycker faktiskt inte synd om de som av oaktsamhet ger sina barn en enhet som dessutom inte, i första hand, är utvecklad för barn och sedan struntar i att kolla vad som barnen faktiskt "leker med" vad gäller mjukvara. Det skulle lika gärna vara innehåll som är helt opassande för barn - som våld, erotik och annat.

Min iPhone kräver alltid lösenord vid köp, har inaktiverat in-app köp, funktionen för att radera appar är avaktiverad och material som icke är barnvänligt är bannat när jag ger mina barn min iPhone. Är det svårt och knepigt? Svar ja. Är det mer knepigt än att ge bort 1000 kr av oaktsamhet och sen gå till domstol med krav på återbetalning? Nej inte det minsta krångligt i jämförelse.
« Senast ändrad: 2013-04-30, 15:50:19 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg