Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: The secret world MMO  (läst 80856 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest21

  • Gäst
SV: The secret world MMO
« Svar #90 skrivet: 2012-07-04, 18:23:12 »
En kort recension:
TSW börjar med att man får välja en faktion
Dragons
Illuminati eller
Templars

Dragons är en semi religös orden som "tillber" Gaia (moder jord).
Illuminati är en kapitalistisk, vetenskaplig orden
Templars är inte tempelriddare, de är dock en semi kristen orden som kämpar mot ondska.

I spelet finns det inte klasser och levels, utan man tjänar in exp och får för dessa köpa färdigheter och talanger. Du kan köpa alla färdigheter i spelet på samma karaktär, dock så kan du enbart använda sju stycken passiva och sju stycken som kräver aktivering samtidigt. Så det gäller att man väljer rätt. Talangerna är uppdelade efter vapenslag eller liknande t.ex. pistoler, chaosmagi eller svärd.

Detta gör att man kan välja att avancera väldigt snabbt genom att välja en specifik färdighet eller ta längre tid på sig, göra alla quest och därmed intjäna mer exp.
Värt att notera är att man tjänar relativt lite exp på att döda mobs samt att dessa inte släpper så bra rewards. Grinding lönar sig inte.

Det finns flera typer av quests.
Storyquest, det är det som för storyn i spelet frammåt. Det är dock inte meningen att man skall följa detta och strunta i annat, det går inte.
Mainquest, lite större quest med flera steg som ger relativt bra bonus.
Side quest, små korta quests man hittar efter vägen. Ger bra med exp men sällan annan belöning.
Dungeonquest eller instansquest. Man skall klara en instans och sedan lämna in questen. Ger mycket bra exp och belöning men kräver minst 4-5 personer.

Dessa quests kan sedan delas in i två delar, vanliga quests och investigative quests.
Vanliga är vad ni är vana vid ex. gå dit, gör det och kom hit sedan.
Investigative quests är lite detektivarbete, till ens hjälp så finns det en inbyggd browser kopplad mot internet, tanken är att man då skall googla efter vissa saker. Funcom har skapat hemsidor som finns ute där man kan leta upp de svar man söker, dessa går att leta rätt på även utan spelet.

Crafting, alla items går att demontera ned till sina beståndsdelar, dessa går sedan att använda för att skapa egna föremål med helt andra attribut.
Alla föremål styr ens egen attribut, så som hälsa och dyl.

Som en slutkläm skulle jag vilja tillägga att spelet är mörkt, vuxet och kräver lite hjärna. Jag hoppas att fler av er kan tänka er att pröva det framöver.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: The secret world MMO
« Svar #91 skrivet: 2012-07-04, 20:25:55 »
Har testat och gillar det skarpt. Har fortfarande inte fattat hur man kombinerar skills eller hittar nya vapen, så jag kör fullt ut på Assaultrifles tills vidare. Finns en massa annat jag inte fattat heller. Det regnar inte precis ner npc:er som vill köpa dina grejer och det tar en stund att vänja sig om man är van vid WoW, Rift eller Swtor. Men det är kul och lite pussel och liknande. Köpte det igår, skall på långsemester i övermorgon, men kommer helt klart att fortsätta spela. :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
SV: The secret world MMO
« Svar #92 skrivet: 2012-07-04, 22:11:59 »
Har testat och gillar det skarpt. Har fortfarande inte fattat hur man kombinerar skills eller hittar nya vapen, så jag kör fullt ut på Assaultrifles tills vidare. Finns en massa annat jag inte fattat heller. Det regnar inte precis ner npc:er som vill köpa dina grejer och det tar en stund att vänja sig om man är van vid WoW, Rift eller Swtor. Men det är kul och lite pussel och liknande. Köpte det igår, skall på långsemester i övermorgon, men kommer helt klart att fortsätta spela. :thumb

Sååå, vad heter du i spelet då? :-)

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
SV: The secret world MMO
« Svar #93 skrivet: 2012-07-04, 22:19:02 »
Är det nicket man skall söka på? Trepanaq isåfall.

Glöm det, jag kan uppenbart inte läsa mer än en post bakåt... :-)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: The secret world MMO
« Svar #94 skrivet: 2012-07-05, 09:09:43 »
Ja, alltså, jag har haft ögonen på SW i flera år, och är verkligen sugen, men tajmingen är ju kass. Semester, husrenovering + GW2 som jag också väntat på i några år. Jag kommer med stor sannolikeht att köpa och spela SW och GW2, men inte förrän i augusti/september, tror jag :)

SW lär ju inte bli sämre med tiden, utan snarare bättre, hoppas jag.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: The secret world MMO
« Svar #95 skrivet: 2012-07-05, 09:43:45 »
@DDL vad är det för spel du pratar om SW??? Det vi andra pratar om heter ju TSW



;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: The secret world MMO
« Svar #96 skrivet: 2012-07-06, 09:59:11 »
@DDL vad är det för spel du pratar om SW??? Det vi andra pratar om heter ju TSW



;)

Egentligen borde det vara tSW eller enbart SW och Star Wars the Old Republic således SWtOR eller SWOR. Eller har jag fel? :p
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: The secret world MMO
« Svar #97 skrivet: 2012-07-06, 19:02:07 »
Jag har inte hittat någon Free trial till detta spel. Inte så konstigt då det precis har släppts.

Finns det något annat sätt att få prova på spelet innan man investerar i det?

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: The secret world MMO
« Svar #98 skrivet: 2012-07-06, 22:55:31 »
Jag har inte fått någon invites att ge bort än :(
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: The secret world MMO
« Svar #99 skrivet: 2012-07-07, 19:15:49 »
Fick ett trevligt PM från Xentric.  :cheers

guest566

  • Gäst
SV: The secret world MMO
« Svar #100 skrivet: 2012-07-07, 20:16:43 »
Skickat   :cheers

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: The secret world MMO
« Svar #101 skrivet: 2012-07-08, 00:32:26 »
Har en känsla att Funcom kan det här med f2p spel och kommer snabbt kunna implementera detta på TSW om försäljningen inte blir som förväntat.

Hehehe.  Funcom kommer helt säkert sopa marknaden med F2P-affärsidén! Jag har hatat Funcom sedan vad de gjorde med spelarna i AO, så jag tycker de borde satsa stenhårt på den strategin direkt.  :D  

 :training
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: The secret world MMO
« Svar #102 skrivet: 2012-07-17, 11:09:16 »
Nu finns det en sida där man kan titta på statsen på ens karatärer
http://chronicle.thesecretworld.com/

Och man kan kolla sina vänners karaktärer.
« Senast ändrad: 2012-07-17, 11:16:34 by Braxen »
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: The secret world MMO
« Svar #103 skrivet: 2012-08-01, 08:54:11 »

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: The secret world MMO
« Svar #104 skrivet: 2012-08-03, 12:03:21 »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg