Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Airsoft och paintball  (läst 5441 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
Airsoft och paintball
« skrivet: 2014-08-01, 09:17:22 »
Jag har bestämt mig för att lägga ner mitt RC hobby och hittat ett nytt jag är väldigt intresserad av. Nämligen Airsoft och kanske paintball.

Varför först och främst airsoft är pga att det ser ut att vara mer ekonomiskt, tror inte man kan köra paintball på vintern och pga airsoft vapen som ser ut som riktiga vapen.

Håller på att göra lite research om lag och platser där man kan spela i Stockholm. Verkar vara jäkligt kul samt ett bra sätt att bränna lite kalorier :D

Är det någon här som är erfaren inom detta?

Redan hittat vapnet jag vill ha - GK5C :D
https://www.youtube.com/watch?v=Aa82xffM5dk

Om någon är intresserad så har jag nu en hel del RC att sälja.
BLA en Kyosho MP9e TKI3 (Kyoshos senaste och bästa eldrivna el buggy) komplett med motor, esc, batterier, mottagare, servos och radio.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Airsoft och paintball
« Svar #1 skrivet: 2014-08-01, 09:45:02 »
Lestoff har en 249:a, M4 (el motsv) glock och lite annat tjafs, jag har för mig att han snackade om att sälja, vad jag förstod så är det bra märke på prylarna.
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Airsoft och paintball
« Svar #2 skrivet: 2014-08-01, 10:11:36 »
Låter intressant,

ska först göra lite mer research och se hur communityt ser ut.
Kanske några sokkisar här som vill skapa ett lag och panga :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Airsoft och paintball
« Svar #3 skrivet: 2014-08-01, 10:38:13 »
Vänta på Rythm =), han spelar mycket Airsoft vad jag vet, han brukade anordna inom OG för olika helger för just  Airsoft =).

Själv  skulle roligt få testa på en helg,   "Paintball verkar riktigt tufft också men som du nämnde så är väl paintball mer  en sommar aktivitet.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest5222

  • Gäst
SV:
« Svar #4 skrivet: 2014-08-02, 10:41:29 »
Jag har lite airsoft prylar en ics m4 (som för tillfället inte funkar), en classicarmy m249 med 130 m/s fjäder och en gas driven glock 18c vet dock inte om jag vill skiljas från dom 😆
Jag ÄLSKAR min 249 😈

guest5213

  • Gäst
SV: Airsoft och paintball
« Svar #5 skrivet: 2014-08-02, 10:59:28 »
jag spelar airsoft med banor i stockholm  klacken barkarby uthomhus bana på lördagar  den är gratis och skeppartorp mellan märsta och upplandsvasby den kostar pengar sedan finns det några andra banor men dom har jag inte så mycket info om men här har du en bra sida att leta info på eller så haffar du mig på ts  http://www.airsoftsverige.com/forum/ glömde säga laget som gisse driver  heter beret verts kör franska marinen

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: Airsoft och paintball
« Svar #6 skrivet: 2014-08-02, 12:07:34 »
Ett tips omEnito. Läste lite om vapnet du var intresserad av och flera verkade ha problem med det. Främst att inmatningen av bb-kulor inte fungerade korrekt och att spridningen vid avfyrning var rätt stor. Tror du gör bäst i att leta vidare istället.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Airsoft och paintball
« Svar #7 skrivet: 2015-08-02, 20:14:45 »
Dags för en fet necro.  :thumb
Jag och Deadhead har lirat en del paintball och bestämt oss för att starta ett gubblag (vi försöker dra med Rofffo i träsket). Baal och Moffast har också varit med en del. Vi kör inte militärsimulerings-stuket, utan spelar mest speedball.



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Airsoft och paintball
« Svar #8 skrivet: 2015-08-03, 11:49:25 »
Kan tillägga att polarna som kör PB använder vanlig luft och fyller på direkt från dykartub ute på fältet. Det gör att de även kan köra mitt i vintern, vilket de även har gjort.
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Airsoft och paintball
« Svar #9 skrivet: 2015-09-09, 22:05:47 »
Då var tävlingssäsongen över för den här gången!

Vi (PSL) har under sommaren tävlat i Norrlandsserien. Fyra deltävlingar, starten gick i Östersund, därefter i tur och ordning Piteå, Uppsala (!) och slutligen Tallåsen (vår hemmaplan). Vi lyckades knipa en femte plats totalt i turneringen vilket vi är väldigt nöjda med (en klar förbättring mot fjolåret).

Slänger med ett litet bildkollage från säsongen! :)

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Airsoft och paintball
« Svar #10 skrivet: 2015-09-09, 22:32:01 »
Då var tävlingssäsongen över för den här gången!

Vi (PSL) har under sommaren tävlat i Norrlandsserien. Fyra deltävlingar, starten gick i Östersund, därefter i tur och ordning Piteå, Uppsala (!) och slutligen Tallåsen (vår hemmaplan). Vi lyckades knipa en femte plats totalt i turneringen vilket vi är väldigt nöjda med (en klar förbättring mot fjolåret).

Slänger med ett litet bildkollage från säsongen! :)
Bra jobbat, grattis  :thumb
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

 

Senaste inlägg