Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277339 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #630 skrivet: 2012-03-13, 18:29:06 »
Vi kan väl säga att prissättningen gjort folk lite irriterade...
http://bitly.com/bundles/karasuni/8

I kort, amerikanarna betalar 150 dollar för "collectors edition", européer betalar 196 dollar för den och britter (jag trodde de var en del av Europa?) betalar 204 dollar.
Det ger en skillnad på över 300 kronor för oss svenskar, så det är alltså billigare att köpa den i USA och själv betala frakten och momsen...



"Pre-purchase" genom NCSoft öppnar den 10e april för alla tre varianterna av lådor. Jag har inte sett vad de två rena digitala seten kostar i Europa, men alla tre set ger access till beta-helger och ett tre dagar försprång inne i spelet.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #631 skrivet: 2012-03-13, 19:03:14 »
Även de - som utlovat - tämligen modesta systemkraven är nu också angivna på ArenaNets GW2-sida. :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #632 skrivet: 2012-03-13, 19:58:10 »
Om jag fick önska något från alla dessa collectors editions som ges ut, så är det att de åtminstone kunde innehålla mer än ett spel/licens, det borde de liksom kunna kosta på sig med tanke på priset! :)

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: GW2-tråden!
« Svar #633 skrivet: 2012-03-13, 21:54:40 »
Så mycket betalar i alla fall inte jag för en Collectors Edition. Blir att avboka och köpa en vanlig isället.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #634 skrivet: 2012-03-14, 08:45:41 »
Även de - som utlovat - tämligen modesta systemkraven är nu också angivna på ArenaNets GW2-sida. :)
Detta var rent underskönt! Kollade man runt lite bland de som körde betan så hintades det att man inte behövde en monstermaskin, men att få faktiska stats var riktigt skönt. Och min dator klarar dem! :D :D :D

Om jag fick önska något från alla dessa collectors editions som ges ut, så är det att de åtminstone kunde innehålla mer än ett spel/licens, det borde de liksom kunna kosta på sig med tanke på priset! :)
Någon kommenterade CE priset med att ja, det är högt, men det är ingen sub på spelet. Köp ett annat triple-A MMO och du har betalt samma summa efter bara några få månader.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #635 skrivet: 2012-03-14, 17:46:56 »
Absolut, det var mer generellt tänk faktiskt. För min del så är det ju aktuellt med minst två licenser (mig & junior), och hade de slängt med en till i CE så hade det varit kanon, ser ärligt talat inte att de skulle förlora så mycket på det, snarare skulle det göra CE mer attraktivt. :)

Fast jag köper nog de vanliga utgåvorna; i ett hus där det råder allmänt kaos och med tre ungar som springer och river överallt, så finns det liksom inte riktigt plats för någon fin liten datorhörna där man kan ställa upp sina finaste nördprylar. För sjutton, jag har ju slängt X antal originalkartonger till spel då de tar för mycket plats till ingen egentlig nytta! ;)

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: GW2-tråden!
« Svar #636 skrivet: 2012-03-14, 19:06:16 »
Någon kommenterade CE priset med att ja, det är högt, men det är ingen sub på spelet. Köp ett annat triple-A MMO och du har betalt samma summa efter bara några få månader.

Väldigt bra poäng! Gjorde mig på bättre humör. :)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #637 skrivet: 2012-03-14, 19:24:04 »
Absolut, det var mer generellt tänk faktiskt. För min del så är det ju aktuellt med minst två licenser (mig & junior), och hade de slängt med en till i CE så hade det varit kanon, ser ärligt talat inte att de skulle förlora så mycket på det, snarare skulle det göra CE mer attraktivt. :)
Hade varit guld med en typ "paket-låda", få två licenser för priset av en och en halv eller något, eller som du sa, en del av CE. I alla fall inga dubbla subs. ;)
Här kommer bli i alla fall två licenser, en till mig och en till "minsta" grabben (han är 19, inte så minsta längre). Han får en digital CE, själv blir det nog en stor låda beroende på vem som kommer saluföra dem häromkring. Bör ju vara en kedja där jag vet att de inte kommer strula med leveransen av access-koden, eftersom man bara har 5 dagar på sig efter launch att fixa den "riktiga" koden.
Ska sen bara försöka omvända min WoW-spelande syster också... :flirt

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #638 skrivet: 2012-03-15, 22:03:28 »
ArenaNet har lagt ut en blog om deras community-filosofi. Inget nytt mer än att man kommer ha officiella forum denna gången och även inrikta sig mot sociala medier:
http://www.arena.net/blog/building-community


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #639 skrivet: 2012-03-19, 19:05:27 »
Ingen jättenyhet, men Guild Wars 2 wikin har fått en make-over.
Den har väl inte varit jättepiffig ett tag, med tanke på att väldigt lite riktig info har kommit som passar wikin så var den mest en samlingsplats för korta info-snuttar, men nu har den alltså blivit putsad:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page

Och för den som inte spelat GW tidigare, wikin "is the place to be". ;)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #640 skrivet: 2012-03-20, 18:36:20 »
Det troligtvis mest kontroversiella inlägget har nu kommit upp på bloggen och det handlar om "microtransactions". Men jag tror inte det faktum att man har en item-shop är det allvarliga och det som kommer debateras, utan det faktum att man kommer kunna handla in-game guld för riktiga pengar på ett väldigt direkt vis...

http://www.arena.net/blog/mike-obrien-on-microtransactions-in-guild-wars-2

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GW2-tråden!
« Svar #641 skrivet: 2012-03-20, 19:48:46 »
gaaah... jag är HELT emot microtransactions.. detta är en make or break deal för mig tyvärr...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #642 skrivet: 2012-03-20, 20:23:20 »
gaaah... jag är HELT emot microtransactions.. detta är en make or break deal för mig tyvärr...

Vi får väl se hur det blir i praktiken. Då ANet själva säger att detta inte ska kunna leda till spelmässiga övertag för den som väljer att pytsa in riktiga pengar i spelet så bryr jag mig ärligt talat inte ett smack, lika lite som jag någonsin brydde mig om pengar i GW1.
Vissa gillar olika statusprylar i spel och är beredda att betala för detta, andra väljer att visa sin e-peen genom att helt enkelt vara duktiga spelare! :)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #643 skrivet: 2012-03-20, 20:31:17 »
Det var ju ingen direkt nyhet. :)
De har varit ärliga från första början att det ska komma en shop, och de flesta har väl sett till hur de hanterat den för GW1 och därför inte pratat så mycket om det. Men i.o.m att man kommer kunna köpa "store-valuta" som är bytbar in-game så blev det lite mer snack.

Men håller de sig bara i samma stil som shoppen till ettan har jag inga problem med det, den är verkligen bara fluff, de ändrade t.o.m på karaktärsupplägget för att verkligen poängtera att kläderna bara är fluff.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #644 skrivet: 2012-03-20, 21:56:44 »
Jag är också emot micro transactions, men efter att ha läst artikeln känner jag mig ganska lugnad.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

 

Senaste inlägg