Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Problem/lösningar/tips tråden.  (läst 18327 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #15 skrivet: 2010-03-09, 20:03:42 »
Så lösningen på den långa laddningstiden är att byta ut det sprillans nya ATIkortet mot ett nytt Nvidia?   :cry

Nejdå, det kommer garanterat en patch som fixar det förr eller senare :)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #16 skrivet: 2010-03-09, 21:58:28 »
DxVersion=auto
till
DxVersion=9
Citera
Mounted MG w/shield

There is a critical graphics glitch that prevents DX9 WinXP users from using the mounted MG with the shield - the glass is black or the glass windows is too small for you to see what you are shooting at.

Kan bara bekräfta. var rejält snopen igår när det hände...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #17 skrivet: 2010-03-10, 10:48:29 »
Jag testkörde betadrivisarna igår, och när jag drog igång BFBC2 var det faktiskt lite av en :eek upplevelse.

En tydligt märkbar prestandaförbättring! Det har rapporterats om en del problem med stabilitet, framför allt på äldre kort än 5XXX-serien. Jag har själv ett 4870-kort, men har hittills inte märkt några problem, men då har jag iofs bara spelat i ca 3 timmar med de nya drivisarna.

Med FRAPS-mätning uppskattar jag att prestandaökningen är någonstans runt 20%


Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #18 skrivet: 2010-03-10, 10:54:25 »
Jag installerade också i går, inga problem alls och känns som det blev bättre.
 :thumb

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #19 skrivet: 2010-03-10, 11:33:01 »
Installerade igår jag med... trodde jag. Den ville inte avsluta installationen och rullade tillbaka  :cry

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #20 skrivet: 2010-03-10, 11:39:17 »
Installerade igår jag med... trodde jag. Den ville inte avsluta installationen och rullade tillbaka  :cry

Lästa att man skulle välja Engelska som språk annars kunde det bli så!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #21 skrivet: 2010-03-10, 12:11:06 »
Får väl prova det.. tack för tipset  :thumb

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #22 skrivet: 2010-03-10, 13:52:30 »

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #24 skrivet: 2010-03-10, 16:16:48 »
Vapen i BFBC2 http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

:hm

Det verkar ju som att många av de vapen man låser upp har lägre skada och är sämre, än start-vapnen?


Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #25 skrivet: 2010-03-10, 17:11:53 »
Dom har ju alla olika stats, inget vapen blir ju sämre eller bättre. Bara olika. Det gäller att hitta det som passar kartan eller dig bäst.
Det är väl själva filosofin iaf.
Så hade jag resonerat, om jag hade gjort ett FPS spel med ett ranking system. Det ska ju handla om skill, och inte Rank.

Men när det kommer till tillbehören så ser det ju lite annorlunda ut. Body armor, extra skada på kulor, extra granater etc. Sånt gör ju viss skillnad.
Men i grund och botten ska en person på Rank 1 ha lika stor chans att vinna som en Rank 30. Så antar (hoppas) jag att det är uppbyggt, till större delen :)
« Senast ändrad: 2010-03-10, 17:14:35 by rav. »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #26 skrivet: 2010-03-13, 21:43:22 »
Var default fov verkligen så lågt som 55? Kändes inte så när jag spelade betan. 90+ vill i alla fall jag gärna ha i fps spel, men som sagt, det kändes inte så "smalt" under betan. Får se hur det känns när man väl får spelet...
Vet inte hur det var under betan, men är satt till 55 nu som default, testar just nu själv lite olika för stunden gäller 75.

Fördelar/nackdelar med olika värden, får se vilken kompromiss man stannar vid till slut.

-cb99


Nu har jag ännu så länge bara kört singleplayer (gott nog så!), och det man kan säga är att portningar från konsoll med den snäva fov det allt som oftast innebär suger nåt förfärligt.

Tyvärr återställs fov i singleplayer efter varje filmsekvens, så då är det bara att starta om som gäller, ifall man nu inte gillar att spela med skygglappar förstås.

Att spela med original fov är dock i det närmaste otänkbart för mig, jag blir fasen illamående när periferiseendet i det närmaste är obefintligt...

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #27 skrivet: 2010-03-13, 22:13:44 »
Var default fov verkligen så lågt som 55? Kändes inte så när jag spelade betan. 90+ vill i alla fall jag gärna ha i fps spel, men som sagt, det kändes inte så "smalt" under betan. Får se hur det känns när man väl får spelet...
Vet inte hur det var under betan, men är satt till 55 nu som default, testar just nu själv lite olika för stunden gäller 75.

Fördelar/nackdelar med olika värden, får se vilken kompromiss man stannar vid till slut.

-cb99


Nu har jag ännu så länge bara kört singleplayer (gott nog så!), och det man kan säga är att portningar från konsoll med den snäva fov det allt som oftast innebär suger nåt förfärligt.

Tyvärr återställs fov i singleplayer efter varje filmsekvens, så då är det bara att starta om som gäller, ifall man nu inte gillar att spela med skygglappar förstås.

Att spela med original fov är dock i det närmaste otänkbart för mig, jag blir fasen illamående när periferiseendet i det närmaste är obefintligt...

Jag tror du kan skrivskydda settings.ini så slipper du kräkas.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #28 skrivet: 2010-03-13, 22:19:46 »
Nej, settings ändras inte i ini filen, den behåller det jag skrivit in. Men inne i spelet så hoppar det ändå tillbaka till standard fov efter en filmsekvens.

Edit: Det räcker med att ta exit game och sedan direkt resume, så blir återigen fov det man har skrivit in i ini filen.
« Senast ändrad: 2010-03-13, 23:56:15 by DeadHead »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Problem/lösningar/tips tråden.
« Svar #29 skrivet: 2010-03-14, 00:05:41 »
Samt lagt till +fullproc  på start länken.

Det där gör absolut ingenting på min burk, då jag kan kolla processorbelastningen (se bild) på den andra skärmen när jag spelar, och det ser lika ut oavsett om jag lägger till +fullproc på genvägen eller inte; en kärna går på max, och de andra på några få procent.

Gör jag nåt fel, eller är det som vissa skriver, ett kommando som inte har någon som helst effekt?

Edit: Bilden nedan är inte tagen från då spelet är igång!
« Senast ändrad: 2010-03-14, 22:26:20 by DeadHead »

 

Senaste inlägg