Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Baserape och annat!  (läst 4207 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Baserape och annat!
« skrivet: 2010-04-01, 08:08:03 »
Tänkte bara informera om att det pågår en bra debatt om detta med baserape på SG´s forum.
Vill bara påpeka en liten sak som vi i OG kanske inte tänker på, och det är att SG har andra antagningskrav än OG, och alla so spelar med SG-tagg inte har samma krav/uppfattning/sätt att se på saken som vi har....vilket kommer lösa sig med klara regler och information....

Sen en sak om "gnäll" på TS och andra ställen!
Ibland hör man hur hopplöst det verkar vara för att vi möter motstånd, om hur dåliga vi är eller hur oorganiserat vi spelar, vilket är synd och tråkigt för det drar ner stämningen.
Jag har själv inga problem med att vi möter motstånd, för NÄR vi lirar och håller ihop, går det hur sjukt bra som helst, och det är inte svårare än så....

Ska vi alltid vara på topp, krävs det att vi kör taktiskt, och gör man det vinner VI alltid....

Igår startade kvällen med att det "nääää...detta går inte, inte roligt....funderar på att byta server..." eller liknande, MEN vad händer när vi börjar teama upp? VI DOMINERAR!!!

Älskade Daddys utrop - "Men va FAN gör alla andra på vår sida....??"
Vi fetrockade, och hade skitskoj, men åter igen, VEM har sagt att det ska vara lätt?
Motståndarna måhända har taktiker inlästa, men är man inte dynamisk i sitt spelande, så blir man lätt offer.... Det spelar ingen roll att man har ett spelmönster som mankör på om och om igen, OM inte motståndaren gör samma sak om och om igen....

Så, teama upp, och så kör vi, för vi tar vad som, bara vi håller ihop....

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Baserape och annat!
« Svar #1 skrivet: 2010-04-01, 08:33:05 »
 :goodposting

Mitt största problem är två saker:

1. Lyckas pricka motståndarna och...

2. Försöka komma underfund med varför motståndarna 9 gånger av 10 ser mig innan jag ser dem!

:D

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Baserape och annat!
« Svar #2 skrivet: 2010-04-01, 11:31:14 »
hehe, ja det var en hjälteinsats vi gjorde där på kartan. Det var en OG-grupp mot hela andra sidan. Jag kollade efter kartan, och vi var 8 mot 14 på den rundan. :) En OG-grupp som anföll, och 3 snajpers som inte gjorde ett skit på vår sida, men visst gick vi under med flaggan i topp :pistols  :camper

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Baserape och annat!
« Svar #3 skrivet: 2010-04-01, 11:32:20 »
:goodposting

Mitt största problem är två saker:

1. Lyckas pricka motståndarna och...

2. Försöka komma underfund med varför motståndarna 9 gånger av 10 ser mig innan jag ser dem!

:D

Dessutom så vet jag aldrig åt vilket håll jag ska springa :)
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Baserape och annat!
« Svar #4 skrivet: 2010-04-01, 11:38:03 »
Spelar roll Looser - bara du springer!!!

Fatta hur förvirrad fi blir när du kommer rusande åt fel håll och skjuter mot dina egna!!!

BRAVO!

DD :banana


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Baserape och annat!
« Svar #5 skrivet: 2010-04-01, 15:04:26 »
 :help

:)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Baserape och annat!
« Svar #6 skrivet: 2010-04-01, 16:35:59 »
Nu när jag är en stolt OG:T, så känner ju jag mig mer som en av er och kan börja spela på samma sida, utan att känna att jag tränger mig på.
Detta kommer ju leda till att DD kommer tappa 50% av sina poäng då han inte får väcka alla till liv hela tiden, men det får han leva med. ;)
-

Skämt åt sido. Vi är ju många som spelar på kvällarna, börjar vi spela mer samspelt, och tillsammans. Och om vi går in lite mer för det som lag/squad så kommer vi ha så mycket roligare, även om vi förlorar.

Cheers!  :thumb

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Baserape och annat!
« Svar #7 skrivet: 2010-04-06, 08:33:51 »
Då det kom upp en fråga igår, så vill jag bara kolla att vad gäller rush så är det numera fastslaget att "anything goes", eller?

Det jag tänker på är det jag försökt illustrera nedan, dvs att anfallarna kommer upp i rygg på försvararna och sitter och plockar ut folk direkt vid spawn (de gula pilarna ska symbolisera anfallarna)?

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Baserape och annat!
« Svar #8 skrivet: 2010-04-06, 08:42:21 »
Ja efter igårkväll blev det en del snack på TS om det där med baserape igen...
Det känns extremt svårt att inte tillåta base/spawnrape på defenders i Rush. Gränsen blir alldeles för svår att dra.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Baserape och annat!
« Svar #9 skrivet: 2010-04-06, 08:44:08 »
Vad jag förstår, så lutar det åt att enda gången det INTE är tillåtet att anfalla spawn i rush, är i fas 1, och att detta då endast gäller anfallarnas spawn?

guest17

  • Gäst
SV: Baserape och annat!
« Svar #10 skrivet: 2010-04-06, 08:46:02 »
Jag kan ju bara tala för mig själv men nog tycker jag det är OK om en anfallare lyckats ta sig runt M-COM och går in den vägen. Att strunta i M-COM och istället gå mot eller förbi försvararnas spawn i denna manöver tycker jag ändå är dålig stil. Målet med RUSH är ju ändå M-COM stationerna, vilket tydligt illustreras av det faktum att försvararna har oändligt mycket reinforcement.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Baserape och annat!
« Svar #11 skrivet: 2010-04-06, 09:06:52 »
Eftersom jag själv blev skjuten i ryggen som försvarare igår X antal gånger så blev jag lite fundersam, men nu vet jag vad som gäller och ser inga problem med det om detta är fastslaget. Det blir lite tvetydigt när det basuneras ut "no base rape" för det ÄR inte helt solklart för alla (mig inkluderad) att detta inte gäller Rush.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Baserape och annat!
« Svar #12 skrivet: 2010-04-06, 11:39:43 »
Vad jag förstår, så lutar det åt att enda gången det INTE är tillåtet att anfalla spawn i rush, är i fas 1, och att detta då endast gäller anfallarnas spawn?

:stupid

Det ingår väl liksom i spelmekaniken för rush?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Baserape och annat!
« Svar #13 skrivet: 2010-04-06, 13:29:56 »
Om anfallarna kan ta sig in i försvararnas bas och skjuta alla som spawnar så har dom ju lyckats. Dom har vunnit.

Det tråkiga är ju om dom fortsätter att spawnrape'a hela gamet utan att bry sig om M-com stationerna, bara för att få kills/score. Det är ju inte ok, får ju bli kick på det, eller så får man skita i att spawn tills dom tröttnat.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Baserape och annat!
« Svar #14 skrivet: 2010-04-06, 15:43:13 »
Som jag skrev på skyttegravs forum så har jag använt mig av följande i min bedömning när det gäller Rush.

Endast 1:a spawnpunkten för attackers räknas som uncap på Rush kartorna.

Det vi ska vara uppmärksamma på är dom som utnyttjar detta och sitter och snipar i spawn. Dessa tycker jag att vi bör varna och sen kicka då dom inte bidrar till spelet.

Nu till frågan om det är baserape på defenders. Svaret är enkelt... Nej.
Det skulle göra Rush till helt omöjligt att vinna för attackers då dom inte får skjuta en enda defender som egentligen vart dom än står vid MCOM stationerna står i spawn.
Mao är det omöjligt att klassa detta som baserape/spawnrape.

Mina 5 cent

/Supra

 

Senaste inlägg