Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Bhaloidam  (läst 1776 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Bhaloidam
« skrivet: 2011-10-04, 08:15:48 »
Ett intressant koncept för rollspel söker just nu Kickstarter-bidrag.
En kort film förklarar konceptet, även om det känns lite rörigt just nu så tror jag de är något på spåren.

http://www.kickstarter.com/projects/corvuse/bhaloidam-an-indie-tabletop-storytelling-game

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Bhaloidam
« Svar #1 skrivet: 2011-10-05, 12:11:58 »
 :hm
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Bhaloidam
« Svar #2 skrivet: 2011-10-08, 11:04:18 »
Har en vän som alltid intresserat sig för att skapa nya spel, både board-games och rp. Så över åren och en mängd té har jag hört lite om speltrender osv.

Grunden i spelet är nog inte ny (vet inte om det är Faith som har liknande, något är det ivarjefall) - däremot så har jag inte sett den lilla minispelplanen.

Det som jag aldrig sett i ett publicerat rp (men hört från min vän); är rulla tärningar/successer först och berätta sedan. Det ger mer storytellingansvar till spelarna. Jag vet inte om jag gillar det, tycker nästan det är roligare att försöka göra något och sedan rulla. Men det är säkert den han vill åt, rubriken är ju "Indie tabletop storytelling game".

Kul koncept att söka finansiering - hoppas han får ihop till att starta spelet. :)

Edit: hur hårt förbinder man sig med "pledge"? Är det bara en mjäkig viljeyttring eller är det ett avtal som gör att han säkert får pengarna om totalsumman nås? (Man måste bli medlem i "Kickstarter" för att ta reda på svaret, något jag inte ville.)
« Senast ändrad: 2011-10-08, 11:10:19 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg