Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Flygspel  (läst 1843 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Flygspel
« skrivet: 2012-01-03, 10:06:25 »
http://riseofflight.com/en

Detta har några år på nacken men jag kan absolut rekommendera det till er som är intresserade av WW1flygsim.

Höll inne med köp länge för att jag var tveksam till konceptet att köpa till flygplan men det kan jag leva med då jag köpte en version med ganska mycket extramaterial från början.

Troligtvis fortfarande det bästa som finns och är en realistisk simulering ned till minsta detalj.
Det är lika utmanande att hålla planen i luften och motorn igång som att hålla koll på motståndarna.
 :thumb
« Senast ändrad: 2012-01-03, 10:08:53 by Redbeard »
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest466

  • Gäst
SV: Flygspel
« Svar #1 skrivet: 2012-02-05, 11:15:58 »
Rise of flight är bra, inget snack om saken. Det jag inte riktigt gillar är valet av tidsepok då flygplanen under VK1 var lite mer än glorifierade pappersdrakar med ungefär samma aerodynamik. Skämt åsido, simuleringen är vacker och imponerande men som sagt planen är inte de bästa.

Jag kan rekommendera Aces High, det är ett MMO i VK2 miljö. Grafiken är inte bländande men det är inte där styrkan ligger i konceptet utan det är att spelet har en MMO motor som slår alla andra flygsim i stabilitet och capacitet därtill en fullt realistisk simulering av aerodynamik och flygplanens prestanda. De har lagt oerhört mycket arbete på att varje flygplanstyp är korrekt representerad i prestanda och flygegenskaper.

Med andra ord, ett av de mest utmanande och krävande online spelen som finns. Konkurrensen i 'Main Arena' är stenhård och oförlåtande, inlärningskurvan extrem för de som pallar att bli nedskjutna ofta som nybörjare. Den i min mening bästa sidan av spelet är de historiska events som bjuds. Då brukar samlas 300-500 spelare i en särskild arena med karta över aktuellt område, för att återskapa något av de stora luftslag som utspelades under VK2. Friday Squad Operations har 3 fredagkvällar av 4 sådana historiska events där luftslag utkämpas och utfallet från föregående omgång påverkar nästa. I dessa events har man endast ett liv, vilket gör det hela oerhört mycket mer intensivt och adrenalinpumpat.

www.hitechcreations.com

Jag är med i en tysk "klan" (om man kan kalla det så) Jagdgeschwader 11.

Normandie 13/1-2012 - nästan 18 minuter HD film på 715 Mb
Aces High Trippin' - 205 Mb i HD
Me262 formationsflygning - 165 Mb i HD
Dicke Autos - Hur man attackerar bombplan 154 Mb i HD
Miracle At Midway - 121 Mb i HD
Ta152H-1 vs P47M - Luftstrid 1vs1 105 Mb i HD

guest466

  • Gäst
SV: Flygspel
« Svar #2 skrivet: 2012-02-05, 13:29:53 »
Main Arena action på YouTube av vuduvince.

 

Senaste inlägg