Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Minnesproblem?  (läst 1677 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Minnesproblem?
« skrivet: 2011-03-02, 13:41:35 »
Sitter och sliter mitt hår... Är på kurs och ska ta ut rapporter ur Golfens IT-system som ligger online. Jag får System.OutOfMemoryException i programmet GIT och programmet krashar. Misstanken jag får är att deras databas inte kan hantera vår stora medlemsfil, men skit samma, det har jag felanmält till dem.

I samband med detta tittade jag lite på min dator också och ser att Ledigt minne verkar vara väldigt lågt TROTS att jag inte har program igång (se bifogad bild) Är det normalt eller är det något som är knas? Och kan DET vara orsaken till att programmet krashar??

« Senast ändrad: 2011-03-02, 13:53:26 by <=KB=>Merlin »

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Minnesproblem?
« Svar #1 skrivet: 2011-03-02, 14:47:18 »
Cacheminnet är ju egentligen också ledigt minne, så det där ser helt riktigt ut. Outnyttjat minne är bortslösat, så det är bara positivt att Windows använder så mycket som möjligt till cache.

Kollade precis datorn här, 3 mb ledigt på den! :)

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Minnesproblem?
« Svar #2 skrivet: 2011-03-02, 14:50:23 »
Okej. Ja, en sak som gjorde att jag tyckte det såg lite skumt ut var att när jag startat om datorn var fritt runt 2000 men det gick sakta men säkert neråt. Jag har aldrig tänkt på det tidigare så, jag vet ju inte hur det "ska" se ut.

Fortfarande inget svar från supporten till databasen, så jag vet fasen inte om det är deras fel, eller mitt (systemkraven klarar jag utan problem)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Minnesproblem?
« Svar #3 skrivet: 2011-03-02, 15:21:29 »
Fick just ett goddag yxskaftsvar från supporten. Vi har för många medlemmar och därför blir rapporten för stor och det klarar inte deras server av...  :pistols

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


 

Senaste inlägg