Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Bilprovningen - hur tänker dem?  (läst 4188 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Bilprovningen - hur tänker dem?
« skrivet: 2008-05-27, 12:28:25 »
Började så smått undra om jag skulle besktiga bilen snart och då damp ett prev från Bilprovningen ned, Den innehöll uppgifter om användarnamn och lösen för att boka via webben. sen läste jag vilken besiktingsperiod bilen tillhör februari-juni!! Faan idag är det ju den 27:e maj! Panik och fort in för att boka en tid. Hittade EN den 13 juni, hoppas inte jag har nått dolt fel jag missat själv på bilen.

Faan för i tiden skickade dem ju dessa LÅNGT i förväg och inte i slutet på besiktningsperioden! För hur i h-vete bokar man utan inloggningsuppgifterna? Visst man kan säkert ringa - men det gör väl alla pensjos oxo och med en webtjänst så har dem väl sparkat alla utom moster Klara som snart ska gå i pension hon med ....  :headbang


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Bilprovningen - hur tänker dem?
« Svar #1 skrivet: 2008-05-27, 13:33:43 »
Jag fick "samma" brev men det vara ute i goood tid!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Bilprovningen - hur tänker dem?
« Svar #2 skrivet: 2008-05-27, 14:08:49 »
Råkade ut för exakt samma som dig hazard. När vårat brev damp ner så var det två veckor kvar till körförbud. försökte boka. FULLT! Blir en vecka med körförbud nu. Ringde upp bilprovningen och fick då till svar att jag hade fått ett brev för 2 månader sedan OCKSÅ. Svar nej på den.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Bilprovningen - hur tänker de?
« Svar #3 skrivet: 2008-05-27, 14:23:22 »
 :hm Jag brukar få ett brev från bilprovningen som säger typ:
"Vi har reserverat en tid åt på på station X. Vill du använda den tiden betala in 300 pix med bifogad talong. Vill du inte det så fixa en tid själv"

Detta brukar dimpa ner kanske två månader innan den reserverade tiden. Funkar klockrent :) Heja bilprovningen!  :supporter

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Bilprovningen - hur tänker dem?
« Svar #4 skrivet: 2008-05-27, 14:48:45 »
Samma här  :stupid
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Bilprovningen - hur tänker dem?
« Svar #5 skrivet: 2008-05-27, 15:00:40 »
Har ju bytt bilar lite på sistone och då läste att det nya sättet är nu att man påminner 6-8 veckor innan tänkt datum. Så jag tror nog tyvärr att det är inom ramarna med den påminnelsen. Sedan att det är två månaders väntetid i vissa delar av landet tar de ingen hänsyn till. Dåligt system helt enkelt!  :pistols

Hoppas det löser sig!
Cake or Death?


Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Bilprovningen - hur tänker de?
« Svar #6 skrivet: 2008-05-27, 17:34:38 »
:hm Jag brukar få ett brev från bilprovningen som säger typ:
"Vi har reserverat en tid åt på på station X. Vill du använda den tiden betala in 300 pix med bifogad talong. Vill du inte det så fixa en tid själv"

Detta brukar dimpa ner kanske två månader innan den reserverade tiden. Funkar klockrent :) Heja bilprovningen!  :supporter

Det brukar! dimpa ner hos mig också men icke denna gång.. Istället fick jag ett där det stod att jag skulle ringa ett telefonnummer eller kolla på nätet efter ledig tid och detta var alltså ett par veckor innan besiktningstiden var slut.
Heja Bilprovningen? No god damm way! :pistols

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Bilprovningen - hur tänker de?
« Svar #7 skrivet: 2008-05-27, 19:22:32 »
:hm Jag brukar få ett brev från bilprovningen som säger typ:
"Vi har reserverat en tid åt på på station X. Vill du använda den tiden betala in 300 pix med bifogad talong. Vill du inte det så fixa en tid själv"

Detta brukar dimpa ner kanske två månader innan den reserverade tiden. Funkar klockrent :) Heja bilprovningen!  :supporter

Det brukar! dimpa ner hos mig också men icke denna gång.. Istället fick jag ett där det stod att jag skulle ringa ett telefonnummer eller kolla på nätet efter ledig tid och detta var alltså ett par veckor innan besiktningstiden var slut.
Heja Bilprovningen? No god damm way! :pistols

 :stupid


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Bilprovningen - hur tänker de?
« Svar #8 skrivet: 2008-05-27, 19:32:53 »
:hm Jag brukar få ett brev från bilprovningen som säger typ:
"Vi har reserverat en tid åt på på station X. Vill du använda den tiden betala in 300 pix med bifogad talong. Vill du inte det så fixa en tid själv"

Detta brukar dimpa ner kanske två månader innan den reserverade tiden. Funkar klockrent :) Heja bilprovningen!  :supporter

 :stupid
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Bilprovningen - hur tänker dem?
« Svar #9 skrivet: 2008-05-27, 19:57:13 »
Kan ju vara som med jultomten? Jag menar om man varit snäll eller inte.....  :innocent :alcoholic

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Bilprovningen - hur tänker dem?
« Svar #10 skrivet: 2008-05-28, 09:43:43 »
Väntetiderna mellan olika bilprovningar ändrar sig sjukt mycket. Väntetid i Tidaholm: 2 månader, Väntetid i Falköping: 1 vecka. (3 mil emellan)

Ring runt eller kolla på bilprovningens hemsida var det finns ledigt.Kanske får åka några mil extra men det är väl bara att bita i det sura äpplet.

 

Senaste inlägg