Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Minecraft  (läst 170591 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #510 skrivet: 2012-12-29, 19:54:51 »
Om det är någon som vill lira de nya moddarna så finns en till server igång med allt nytt i FTB Direwolf packet, t.ex. Redpower 2 m.m.

Skicka ett PM till mig om adressen.  :thumb Vet att DD är sugen...  :tits
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #511 skrivet: 2012-12-30, 03:21:14 »
För info är servern uppdaterad till nyaste packen, dvs. v.3, av Direwolf. Så uppdatera clienten när den frågar...  :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #512 skrivet: 2013-01-02, 12:44:36 »
Servrarna kommer att vara nere för underhåll under dagen idag. Meddelar när arbetet är klart.

Det som planeras göras:

  • Flytta den äldsta serverns värld till Direwolf som en Mystcraftvärld med portal till och från
  • Lägga till Twilight Forest.


EDIT: Direwolfervern är uppe med Twilight Forest aktiverat. Ladda ner från Twilight Forest v.1.14.0 och lägg in i clientens modmapp.

Fick inte riktigt mergen med gamla overworld och mystcraft att fungera med world_gen. Ska titta på det ikväll igen. Men som det är nu så är den uppe tills jag tar ner den ikväll igen. Bara Direwolfservern är startad och kommer att vara den enda om jag lyckas lägga den andra i mystcraft.
« Senast ändrad: 2013-01-02, 16:51:48 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #513 skrivet: 2013-01-03, 10:01:35 »
Servern är fixad (utom auras problemet - och Tony, auras.dat saknas inte den bara vill inte fungera).

  • Gamla världen är mergad med Age14, ta Stargaten vid portalsamlingen så kommer ni till allt det gamla. Akta er för att använda befintliga portaler i Age14 bara. Man vet inte riktigt vart man hamnar :P
  • Twilight Forest är aktiverat och kräver att man manuellt lägger till den modden via länken i föregående post. Jag har tagit Twilight världen från första FTB-servern så slottet är kvar :D
  • Edit2: Så nu är Thaumcraft-noderna också fixade och fungerar :thumb

Ha det så roligt! Själv ska jag söka efter lösning på auras-problemet.

En sak till. Det är fel med någon utav era elkopplingar. Jag får E-net fel i loggen vilket innebär att några batbox, kablar eller maskiner ligger felkopplade och leachar ström. Det ska enligt ic2 tillverkarna vara en "bugg" som inte går att patcha. Tror att ni får dra om era kablar.

Over and out!

Edit: Den aallra viktigaste saken glömde jag...  :innocent Vi använder numera defaultporten eftersom vi endast kör en server efter detta.
« Senast ändrad: 2013-01-03, 18:41:03 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #514 skrivet: 2013-01-08, 11:20:20 »
SERVERN UPPDATERAD! - kompatibel med version 4 av Direwolf20 Pack. Uppdatera klienten och kryssa i "Back-up configurationfiles!



Och förresten jag tror att detta är anledningen till det fruktansvärda lagg som ni har i erat hus guran och Mooseman tillsammans med E-net-felet som jag tidigare upplyst er om. Var det 14 FPS vi uppmätte senast  i källaren? :cartman

Kodstycke: [Välj]
2013-01-08 00:23:37 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:38 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:40 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:41 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:41 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:42 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:42 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:43 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:43 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:43 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:44 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:46 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:47 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:47 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:47 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.
2013-01-08 00:23:47 [WARNING] [IC2] API ERROR: ic2.core.block.machine.tileentity.TileEntityMacerator@6f7f57a2 didn't implement demandsEnergy() properly, no energy from injectEnergy accepted although demandsEnergy() returned true.

Har ingen lösning ännu men vad jag läst lätt o är att man får dra om kablar och ändra och ha sig för att det ska funka - men som sagt - jag är inte säker. Jag vet bara att allt är ert fel :tease
« Senast ändrad: 2013-01-08, 11:21:52 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #515 skrivet: 2013-01-08, 12:18:17 »
Jahapp då har ja hittat den här sidan.... öhh ja oj va du skriver :-D

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #516 skrivet: 2013-01-08, 12:27:08 »
Jahapp då har ja hittat den här sidan.... öhh ja oj va du skriver :-D

Haha! Mest till mig själv verkar det som...  :toot
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #517 skrivet: 2013-01-22, 15:55:19 »
Monster världen... jobbat i 3 timmar, optimerat zombie spawnern. Lägger sista handen å stoppar dit en chunkloader.

diconnected.

loggar in igen... faller ur världen.

spawnar om... alla grejjer borta. hela chunken med fällan borta...

quantum suit med gravichestplate.. POOOF 1 TON saker... POOOF... soulchard med 1024 döde zombies POOF...

WTF!!!! näe ja tar å spelar lite diablo, kanske kan det vara så att bråthen har gårdagens gottfridssontony.dat och gårdagens monster värld? ja ger iaf upp minecraft för dagen.. jääädrans va sur ja vart... :-D

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #518 skrivet: 2013-01-23, 01:38:57 »
Då var det en rollback gjord tillbaka till kl. 11 igår :) Lycka till alla med era Minecraft-liv!

Det var ändå rätt coolt hål du hade skapat Tony ;)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #519 skrivet: 2013-01-24, 13:03:45 »
Då var det en rollback gjord tillbaka till kl. 11 igår :) Lycka till alla med era Minecraft-liv!

Det var ändå rätt coolt hål du hade skapat Tony ;)

Jo i vanliga fall gillar jag hål...

btw. Jag har ett slav läger på g... om slavarna för oväsen så hör av dig så straffar jag några av dom så dom skärper till sig... (obs det kan lukta grillat när dom regelbundet blir straffade...)

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #520 skrivet: 2013-01-28, 17:04:49 »
senare idag ska dw20 v5 släppas. dom addar twilight... så då behövs inget manuellt joxande längre.

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #521 skrivet: 2013-01-29, 07:08:32 »
DW20 v5.01 buggar:

* Twilight problem, om man har en mystcraft dim 07 så kan man inte åka till twilight.... ninja hang....

* Många forestry block visar inte recepten i NEI

Vette fan om det e värt att uppgradera just nu (jag har gjort det :-/).... kommer kanske fixad version snart

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #522 skrivet: 2013-01-29, 08:52:17 »
DW20 v5.01 buggar:

* Twilight problem, om man har en mystcraft dim 07 så kan man inte åka till twilight.... ninja hang....

* Många forestry block visar inte recepten i NEI

Vette fan om det e värt att uppgradera just nu (jag har gjort det :-/).... kommer kanske fixad version snart


Men vad om jag tar bort Twilightvärlden och den genereras från scratch? Ska kolla runt lite. Håller med om att inte uppgradera förrens det är stabilt.

Så avvakta med klienterna tills det funkar. Jag återkommer med info när servern är uppdaterad till nyaste versionen så kolla alltid här först innan ni uppgraderar klienterna. :D
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #523 skrivet: 2013-01-29, 10:10:41 »
http://youtu.be/0VUflN1sy3I

Det blir ingen update... han släppte den filmen som visar hur man fixar skiten istället... å NEI problemen tja man lär väl surfa till sir sengir's forrest wiki: http://forestry.sengir.net/wiki/

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #524 skrivet: 2013-01-29, 10:23:35 »
funderat lite å inser att det här inte gäller oss.. vi har ju haft twilight installerat länge... utan problem.. det här e ju för dom som gjort 7st världar redan. Så det här problemet gäller inte oss alls.

bara att gasa på. :banana :banana :banana
« Senast ändrad: 2013-01-29, 14:48:09 by GottfridssonTony »

 

Senaste inlägg