Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Fotbolls-VM 2014  (läst 10047 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Fotbolls-VM 2014
« skrivet: 2013-12-06, 19:35:34 »
Idag skedde lottningen och grupperna inför sommarens VM-äventyr är klara:

Grupp A: Brasilien, Mexiko, Kamerun och Kroatien.

Grupp B: Spanien, Nederländerna, Chile och Australien.

Grupp C: Colombia, Elfenbenskusten, Japan och Grekland.

Grupp D: Uruguay, Italien, Costa Rica och England.

Grupp E: Schweiz, Ecuador, Honduras och Frankrike.

Grupp F: Argentina, Nigeria, Iran och Bosnien-Hercegovina.

Grupp G: Tyskland, Portugal, Ghana och USA.

Grupp H: Belgien, Algeriet, Ryssland och Sydkorea.


Två lag från varje grupp går vidare. Vilka tror ni?

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #1 skrivet: 2013-12-06, 20:23:42 »
Jag är inte klar med sorgearbetet efter Sveriges frånfälle och trots att Hamrén gjorde vad som förväntades på pappret så kan jag inte låta bli att slita mitt hår över att vi fotade Lagerbäck, den ÖVERLÄGSET bästa ledaren vi haft. Tråkig som en träklabbe är finemed mig om resultaten är bra och det fina med sport är just att det är bara resultatet räknas.
Skidar du 50 km en minut snabbare än alla andra så vinner du oavsett om du är blyg eller mediatränad, vacker eller ful.
Så Erik's schalar må vara hur fina som helst men jag tar hellre en ledare som ser ut som en bonnaläpp men ger mig fantastiska matcher.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #2 skrivet: 2013-12-06, 21:54:07 »
Man ser redan nu vilka matchar som blir intressanta

Grupp B: Spanien / Nederländerna

Grupp D: Italien / England

Grupp Tyskland / Portugal

Grupp A Kamerun kanske är bra kandidat emot Brasilien :=)

Jag hoppas vi kan mötas upp OG på öl i Stockholm under VM, trots att Sverige inte med!
« Senast ändrad: 2013-12-06, 21:57:50 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #3 skrivet: 2013-12-06, 23:15:55 »
Jag är lätt på!

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #4 skrivet: 2013-12-06, 23:45:16 »
En lätt okvalificerad gissning på vilka som går vidare från varje grupp, vill dock inte riktigt utesluta Sydkorea som kan skrälla i Grupp H.

Grupp A: Brasilien och Mexiko

Grupp B: Spanien och Nederländerna

Grupp C: Elfenbenskusten och Japan.

Grupp D: Uruguay och England.

Grupp E: Ecuador och Frankrike.

Grupp F: Argentina och Nigeria.

Grupp G: Tyskland och Portugal.

Grupp H: Belgien och Ryssland.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #5 skrivet: 2013-12-07, 18:54:09 »
Grupp A: Brasilien och Kroatien.

Grupp B: Spanien, Nederländerna

Grupp C: Japan och Grekland.

Grupp D: Italien, England.

Grupp E: Schweiz och Frankrike.

Grupp F: Argentina, Nigeria

Grupp G: Tyskland, Portugal.

Grupp H: Belgien och Sydkorea.


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #6 skrivet: 2013-12-07, 20:00:04 »
Mina egna funderingar:

A: Brasilien är given, Kroatien eller Mexiko följer med. Hänger mest på om Kroatien, med de Hertha Berlin-fostrade brödraparet Niko och Robert Konac som nya tränare, kan shape up and deliver på sex månader. Jag är något tveksam.

B: Spanien och Holland. Odiskutabelt.

C: Svårtippad men jag lutar mest åt Japan, och sen kanske...eller...äh, jag vet inte. Alla tre har en bra chans. Beror helt på skadeläget innan VM och första matchen.

D: Uruguay och Italien. Costa rica betraktar nog alla som outsiders och England har inte den världs-målis som krävs, plus en drös dåliga resultat under kvalet mot nationer som irland, ukraina och montenegro. Mycket snack och lite verkstad helt enkelt. Den senaste gången England vann något var 1966 och då endast på felaktigt dömt mål. Sett ur den synvinkeln är t o m Sverige med ett silver och ett brons bättre i VM-historiken.

E: Efter ett av FIFAs mest besynnerliga beslut (undrar hur många € som beslutsunderlaget utgjorde) så lyckas Frankrike komma i en på pappret mycket simpel grupp. Dock flaggar jag för att alla kan slå alla i denn grupp och den är därför inte alls så lätt att bedömma. Jag tippar Frankrike och Schweiz.

F: Argentina såklart. Bosnien i sitt första VM någonsin kommer inte skrälla, det vägrar jag tro. Iran däremot, etta i sin Asien-grupp och med en stark men internationellt ouppmärksammad liga kan nog lirka hem en andraplats.

G: För Jogi Löw är det guld eller adjö som gäller. Tyskland kräver det helt enkelt, särskilt som man levererade båda lagen till Champions League-finalen i år. Går vidare ur gruppen, förmodligen som tvåa av taktiska skäl. Sen tror jag faktiskt USA kan klara det. De har ett på pappret väldigt starkt lag med hela fem av tio av historiens främsta målskyttar för sitt land. Dessutom Jogi Löws förra chef som tränare, Jürgen Klinsmann, en innovativ herre som dock saknar taktisk spetskompetens. Kanske Portugal om Christiano Ronaldo är i toppform, men det kan ju vara värt ett rött kort för att bli av med honom...

H: Svårtippad grupp men jag tror på Belgiens unga lag. Ryssarna känns inte alls så starka som senast och Sydkorea har en chans att ta sig vidare. Algeriet är en outsider som kan överraska dock.
« Senast ändrad: 2013-12-07, 20:02:24 by RythmDivine »

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #7 skrivet: 2013-12-08, 11:09:33 »
När det gäller Englands chanser att ta sig från gruppen så tror jag faktiskt att dom kommer va ganska goda. På målvaktssidan har dom både Joe Hart och Ben Foster (visserligen har Hart haft en svacka men med uppåtgående trend och Foster har varit stabil för Albions). Om man ser statistiskt så har dom klarat av att ta sig vidare från gruppen 4 år i rad och jag tror att dom klarar det denna gång också.

Även om dom hade en del svajiga resultat i gruppen så gick dom fortfarande igenom den obesegrade.

Dock min högst personliga åsikt och jag har trott på England tidigare och dom har aldrig hållit hela vägen (en av mina personliga favoriter då jag älskar BPL).   :drink

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #8 skrivet: 2013-12-08, 12:38:52 »
Sverige är ju inte med? :lol :tease

 :lolabove
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #9 skrivet: 2013-12-08, 14:21:04 »
Jag känner inte att varken Hart eller Foster har vad som krävs, faktiskt. Det här är inte EPL (vad tusan är BPL? English Premier League heter den väl?) utan en högre nivå, mer att likställa med Champions League semifinaler direkt från start IMHO. Uruguay tog sig till Semifinal förra VM, sedan dess har varken Cavani eller Suarez blivit sämre. Italien känns som given också, med fyra VM-guld är de tredje bästa lag i historien bakom Brasilien och Tyskland. That counts for something, även om tider ändrar sig och numera kan ju till och med länder som Spanien vinna ibland.

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #10 skrivet: 2013-12-08, 16:03:31 »
Syftade på Barclays Premier League men det är ju samma sak så det spelar ingen större roll. Om man kollar på individuell nivå tror jag att England ligger minst lika bra till om inte bättre än Uruguay och Italien, däremot om man ser på dom fungerar som ett lag är nog Uruguay och Italien snäppet värre. Anledningen till att jag inte tror Italien går vidare är för att dom inte kommer orka hålla tillräcklig hög nivå igenom gruppspelet.

Om Uruguay ska lyckas så vill det till att dom kan hålla tätt bakåt och leverera bollar fram till Suarez och Cavani som troligtvis kommer sköta resten.

Samtidigt som Cavani och Suarez blivit bättre har Ballotelli inte gjort så stora framsteg som man hade kunnat hoppas på av honom.

Får England ihop sitt spel med Rooney och Sturridge på topp så tror jag på att dom kan bli farliga.

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #11 skrivet: 2013-12-09, 09:35:33 »
Surt att Chile hamnade i en grupp med Spanien och Nederländerna. Dock har vi en chans. Med en ny generation spelare som ser mycket lovande ut och en mycket bra tränare har vi faktiskt en god chans. Enligt mig har Spanien och Nederländerna mycket mer att oroa sig över. De vet att Chile kan klå dem och att det är en större förlust för dem. Under träningsmatcher har Chile spelat lika mot Spanien 2-2 och spöat England med 2-0. Sist spelade vi mot Brasilien och losade med 2-1 där vi hade en jävla press på dem, de fick svettas rejält :)

Bara vi fixar till defensiven lite så blir det bra. Chile är ett extremt offensivt lag med stora stjärnor som Sanches, Vidal och andra i Europa okända dock stora namn i Sydamerika som Vargas och Valdivia. Andra är Gary Medel och Jean Beausejour som spelar i England och Claudio Bravo som är målvakt för Real Sociedad.

Nä vi har fan i mig ett jävla bra lag i år dock ett väldigt ungt lag. Sist i VM så snubblade vi innan mållinjen mot Spanien vilket var en enligt mig ganska jämn match och det slutade med att Spanien vann VM.

En offensiv underdog med jävligt rolig och snabb teknisk fotboll. Blir nog ett par bra matcher om inte nerverna ställer till det för dem.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #12 skrivet: 2013-12-09, 09:41:29 »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #13 skrivet: 2013-12-09, 12:51:47 »
Håller med om att Chile ser bra ut. Men det är en tung grupp de hamnat i. Men allt kan som bekant hända. Det var väl Gary Lineker som någon gång sa att "Fotboll spelas i 120 minuter, sen vinner Tyskland på straffar"?

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
SV: Fotbolls-VM 2014
« Svar #14 skrivet: 2013-12-10, 07:42:36 »
Chile har ett väldigt intressant lag men tror tyvärr att dom har hamnat i en lite för tung grupp. Tror att Grupp C och H kan bli riktigt intressanta där alla lag har chans att skrälla men det är som Rytmen säger att det beror mycket på skadelägen och form.  :supporter

 

Senaste inlägg