Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: RTS  (läst 2520 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
RTS
« skrivet: 2017-05-24, 10:12:01 »
Vi har ju kört lite company of heroes, så tänkte höra om nån som är sugen på ett lite nyare RTS?


Har kikat lite på både Steel division som är lite mer klassisk men utan basbyggande, men sen även Hearts of Iron 4 som är en helt egen grej..


Hearts of Iron från ett par amatörer :)
https://www.youtube.com/watch?v=YDo5M10Nn80


Steel division påminner om company of heroes men större slagfält och mer pillande med trupper.
Här är 8vs8 inklusive hela grejen i början där man sätter ihop trupper osv:
https://www.youtube.com/watch?v=QPqY6P03RdU

Det är alltså inge starcraft med tusen klick i sekunden vi pratar om utan lite mer avslappnat men mer att grotta ner sig i om man vill.


Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: RTS
« Svar #1 skrivet: 2017-05-24, 14:00:25 »
Är ägare till HoI IV! Så säg till :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad ZanXoo

  • =[OG]=Medlem
  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 32
  • Gameaholic
SV: RTS
« Svar #2 skrivet: 2017-05-24, 16:41:39 »
Avgudar company of heroes.. Så är det liknande så är jag helt klart på

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

" border="0

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: RTS
« Svar #3 skrivet: 2017-05-24, 17:04:51 »
Köpte båda  :banana     vart strax under 500spänn på G2play för dom tillsammans...


Lär väl sätta mig in i HoI, men adda mig på steam så kör vi nån vända efter jag övat lite.


Steel Division är väldigt likt Company, man behöver dock inte ta punkter för att få förstärkningar. Innan spelet väljer man sina trupper som man kan kalla in i tre stadier om man har poäng att kalla in dom, poäng får man för att ta och hålla mark.


Helvete vad jag fastnade, började spela kl16 och kolla på klockan första gången vid 21  :D
« Senast ändrad: 2017-05-24, 21:30:12 by klantbo »

guest2209

  • Gäst
SV: RTS
« Svar #4 skrivet: 2017-05-25, 08:24:48 »
Rätt länge sedan jag kört eller köpt ett "smågubbespel" men fastnade själv för Steel Division för ett litet tag sedan som har (i alla fall från min ej uppdaterade RTS kunskap) några fräscha grepp när jag tittade på game-play.

Jag gillar den dynamiskt indikerade frontlinjen, trevlig visuell indikering om man väljer att se siktsträcka från valfri punkt på kartan, kunna dra ned på farten ordentligt så man slipper stressa (sp) och det ser dessutom riktigt snyggt ut.

Har knappt provat det ännu fast man kunnat spela det ett tag innan släppet, så vet inte hur det håller upp annars, men det har i alla fall fått positiva recensioner av mer proffs i ämnet RTS vad jag sett.


-cb99

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: RTS
« Svar #5 skrivet: 2017-05-25, 12:09:28 »
Rätt länge sedan jag kört eller köpt ett "smågubbespel" men fastnade själv för Steel Division för ett litet tag sedan som har (i alla fall från min ej uppdaterade RTS kunskap) några fräscha grepp när jag tittade på game-play.

Jag gillar den dynamiskt indikerade frontlinjen, trevlig visuell indikering om man väljer att se siktsträcka från valfri punkt på kartan, kunna dra ned på farten ordentligt så man slipper stressa (sp) och det ser dessutom riktigt snyggt ut.

Har knappt provat det ännu fast man kunnat spela det ett tag innan släppet, så vet inte hur det håller upp annars, men det har i alla fall fått positiva recensioner av mer proffs i ämnet RTS vad jag sett.


-cb99




Har bara kört ett par vändor än så länge.


Fastnade mer i HoI4, det kommunistiska Folkhemmet ska tillsammans med Ryssarna ta över världen nu  :D    Men jag tror att steel division är nog jäkligt kul i MP, det är iofs HoI4 också ;)

Utloggad ZanXoo

  • =[OG]=Medlem
  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 32
  • Gameaholic
SV: RTS
« Svar #6 skrivet: 2017-05-25, 16:56:41 »
Hehe är iväg, men är på att spela nån av dom i helgen? Tar o inhandlar dom när jag kommer hem på fredag kväll ??

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

" border="0

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: RTS
« Svar #7 skrivet: 2017-05-26, 12:40:30 »
Hehe är iväg, men är på att spela nån av dom i helgen? Tar o inhandlar dom när jag kommer hem på fredag kväll ??

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk


Jag blir nog hemma i helgen så adda mig på steam om du vill spela, nickar samma där

 

Senaste inlägg