Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OKs framtid - Förslag från Ronin  (läst 16933 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest677

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #15 skrivet: 2007-09-26, 15:06:48 »
@ Go Ricki

Jag trodde att 30+ menade det avtal vi hade med dem. Att de ensidigt bryter det utan att berätta något innan är väl odiskutabelt och föga trovärdigt av en nära samarbetspartner, vilket är tvärt emot vad de sag sig vara.

Tidigare avtal var väl byggt så att 30+ hade sin ledningsfunktion samt OK hade sin och att vi ur detta byggde en gemensam allians som skulle hålla i WW bitarna. Dvs i det avtalet fanns det en faktisk komponent av att OK betraktas som en likvärdig part i beslut / strategier mm.

Nuvarande avtal är att vi som individer skall slussas in i Ronin/Ronin+ enligt storlek. Tror att de som går in i dessa allianser förväntas följa de ledare / diplomater / krigsministrar som finns där och deras åsikter, det finns inget element om påverkan annat än som individuella medlemmar upptagna i en ny allians.

Tror inte OKs alliansledning kommer att ha mycket att säga till om map strategier mm om det är ett i stort sett tomt skal.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #16 skrivet: 2007-09-26, 15:10:58 »
Kanske har någon redan svarat på min fråga men isåfall har jag missat det totalt och då behöver det förtydligas.

Vad kommer hända med oss 17 som blir kvar i OK och de 18 i OK2 som har färre än 2000 i befolkning? Kommer vi stå helt utan allians och därmed också riskera farmning? Eller ska vi slås ihop till OK? Vad händer med oss då? Kommer vi att bli antastade av alla större gillen som märker att bara pluttisarna är kvar och därmed också blir mer inbjudande att erövra oss?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #17 skrivet: 2007-09-26, 15:23:46 »
...blir mer inbjudande att erövra...

:door

guest3

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #18 skrivet: 2007-09-26, 15:26:25 »
@ Airam: Det är nämnt i flera poster ovan. :kiss
Alla <2000 samlas i OK som blir allierade med Ronin och Ronins vinge. :)

@Herken: Det finns inget skrivet ovan som säger att inte OK-personer kan sitta med bland Ronins diplomater. Men jag tveksam till om någon vill.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #19 skrivet: 2007-09-26, 15:29:49 »
Kanske ett bra tillfälle att bli av med lite IAP´s ;)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest677

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #20 skrivet: 2007-09-26, 15:42:09 »
@Herken: Det finns inget skrivet ovan som säger att inte OK-personer kan sitta med bland Ronins diplomater. Men jag tveksam till om någon vill.

Nej, återigen baserar jag min uppfattning på vad som faktiskt är skrivet och inte antaganden / gissningar / spekulationer.

Dvs ett avtal med medbestämmande byts mot ett avtal utan (skrivet) medbestämmande och det är ett ensidigt beslut att göra detta.

guest526

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #21 skrivet: 2007-09-26, 15:45:46 »
Jag håller med Herken och Enos
Det är viktigast att det är roligt.

och

Hellre med OK än någon annan stans ( jag har trivts jättebra här) men då måste det finnas någon struktur och engagemang och det verkar som om det är lite på upphällningen.
Jag behöver inte gå längre än till mig själv.................................................


Jag vet inte hur långt det är till slutspel men jag tror att det närmar sig och vill man delta aktivt då är det snart dags att formera sig


guest1524

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #22 skrivet: 2007-09-26, 15:51:51 »
Kanske ett bra tillfälle att bli av med lite IAP´s ;)

Hehe, vädrar nya farmer förstår jag!


@Herken
Förstår vad du menar med skillnaden mellan tidigare avtal med 30+.
Saken är ju dock den att vi inte har någon alliansledning ídag och jag ser faktiskt ingen inom en snar framtid heller tyvärr.


@semicolon tidigare
Die Tryings svar på när vi måste bestämma oss:

"eftersom vi ska ut i krig i helgen hade det varit optimalt innan dess. Men ta den tid ni behöver vi kommer inte fylla platserna innan ni bestämt er. Så ta det med ro och känn ingen press.

/robert"


/GR

guest612

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #23 skrivet: 2007-09-26, 16:03:01 »
Jag är med på en ihopslagning, skulle vara riktigt intressant att vara med på riktigt i slutspelet istället för att titta på från sidan :)

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #24 skrivet: 2007-09-26, 16:09:31 »
OK = gallerna i Asterix. Tro inget annat, och försök inte bli romare nu. ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest677

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #25 skrivet: 2007-09-26, 16:10:54 »
Saken är ju dock den att vi inte har någon alliansledning ídag och jag ser faktiskt ingen inom en snar framtid heller tyvärr.

Att alliansledningen varit skakig sedan i lördags är väl en rätt intern fråga för OK och som 30+ knappast märkt / har att göra med om inte någon kommunicerat detta till dem (vilket jag tycker är klart diskutabelt). Avtalet är väl knappast gjort personligt mot Borussia utan tänkt att hedras mot alliansen som helhet, därför tycker jag ganska starkt att det är skamligt att det inte hör av sig innan avtal rivs upp.

guest1496

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #26 skrivet: 2007-09-26, 16:57:15 »
Som situationen ser ut idag inom OK d.v.s. interna slitningar, saknad av ledning och diplomat, skulle jag kunna tänka mig, att hoppa på erbjudandet. Tänkte redan i de banorna, innan erbjudandet blev postad, måste jag erkänna...


Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #27 skrivet: 2007-09-26, 17:30:12 »
@ Airam: Det är nämnt i flera poster ovan. :kiss
Alla <2000 samlas i OK som blir allierade med Ronin och Ronins vinge. :)

Jag som börjar bli lite dimmig kanske...  :blush Tack för förtydligandet om inte annat. :)

Jag känner mig tveksam till erbjudandet. Men det kanske mest beror på att jag inte kommer vara nån av de som är välkomna till Ronin. Känns rätt så olustigt att ett gäng bara "försvinner" så där och lämnar resterande pluttbyar kvar.

Jag kanske är negativ men en av mina farhågor är att när slutspelet har kommit och allt är som mest intensivt så tror inte jag att beskyddarverksamhet får så hög prioritering, av förståeliga skäl, vilket gör att de andra gillena som inte är med i hjärtat av slutspelet troligen kommer ge sig på de som är snäppet mindre än de själva.

Men det är ju majoriteten som bestämmer så jag rättar mig efter det.

guest124

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #28 skrivet: 2007-09-26, 17:52:51 »
Egalt ur min synvinkel.
Jag följer majoritetens beslut.
Tappat lite gnista.
/W

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #29 skrivet: 2007-09-26, 18:08:27 »
voteförslag (kan formuleras snyggare iofs) :

1:vi följer ronins förslag
2:vi följer inte ronins förslag
3:jag vill vara ledare för OK
4:jag vill vara diplomat
5:jag heter enos.


 

Senaste inlägg