Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OKs framtid - Förslag från Ronin  (läst 17456 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #45 skrivet: 2007-09-27, 07:07:04 »
Vill inte hoppa med i Ronin: 1 st, men denna person kommer bara följa det demokratiska beslutet om det blir 2...

Gillar inte din formulering; min avsikt är inte att motsätta mig den demokratiska processen utan jag gör bara det personliga valet att stanna kvar hos de mindre byarna ifall det blir en övergång till Ronin.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #46 skrivet: 2007-09-27, 09:41:45 »
Jaha.. ja... nu skall vi se vad jag har att säga.

Pluttisar - Jag spelar just nu slutspelet på speed servern och vill nog säga att ni som kallar er pluttbyar kommer inte att få det värre om ni/vi bildar ett nytt OK som är alliance/vinge eller vad man nu vill kalla det.
Dom stora alliancerna etc kommer att vara så upptagna med att hitta ritningar.. försvara underverk etc att dom inte har tid eller resurser att springa och attackera "pluttisar"

Alla ni som är negativa till en sammanslagning .. har ni funderat på att ta på er rollen som ledare, diplomat eller liknande i OK för att hålla vårat gille uppe ?? Om inte och vi behöver dessa roller så finns ju bara ett alternativ.

Vem vet.. det kanske t.o.m finns någon "storis" som vill stanna kvar i OK gänget  :)
AVAST CLEARED !

guest3

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #47 skrivet: 2007-09-27, 09:44:41 »
En tanke som Go Ricki! tipsade om:
Vi borde (om vi migrerar in i Ronin) ha en OK-ansvarig i Ronin som kan samordna eventuella försvarsoperationer och OK-diplomati. Precis som jag fungerat som kommunikatör till och från 30+ tidgare.

guest1524

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #48 skrivet: 2007-09-27, 09:58:35 »
Vill inte hoppa med i Ronin: 1 st, men denna person kommer bara följa det demokratiska beslutet om det blir 2...

Gillar inte din formulering; min avsikt är inte att motsätta mig den demokratiska processen utan jag gör bara det personliga valet att stanna kvar hos de mindre byarna ifall det blir en övergång till Ronin.

Sorry, misstolkade det du skrev.

Naturligtvis kommer ingen att bli tvingad att förlja med till Ronin och vi kommer ju som sagt alla att vara allierade bara att vi omstruktererar lite inom de olika avdelningarna.

/GR

guest1327

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #49 skrivet: 2007-09-27, 10:01:31 »
Jag följer med majoriteten. Jag är inte någon elitspelare, och ser Travian mest som ett tidsfördriv när jag har lust.  Så jag gör som alltid sätter mig ner i båten tills det slutat gunga :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #50 skrivet: 2007-09-27, 11:15:07 »
Jag kommer att bli kvar i OK iaf... Känns som att hoppa med i Ronin kommer göra vår OG anda i spelet försvinner... Ronin vill vinna och det är nog till varje pris kan jag tänka mig... Och vinna till varje pris är INTE OG:s mål... Men ni andra får göra precis som ni vill...

Toppning av "laget" är i mina ögon helt fel

guest1496

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #51 skrivet: 2007-09-27, 11:21:24 »
Röstar för förslag nr 1

 :pistols Klart man vill vara med i slutstriden, när man kommit så här långt!!

guest3

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #52 skrivet: 2007-09-27, 12:53:55 »
En fråga till Ceder: OM nu alternativ 1 vinner (vilket jag inte tar ut i förskott), kan du tänka dig bli OKs diplomat då? Det kanske skulle behövas. :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #53 skrivet: 2007-09-27, 17:41:51 »
Visst kan jag bli diplomat... Jag kanske inte är världens bästa men nog kan jag vara det...

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #54 skrivet: 2007-09-27, 17:48:03 »
Va inte så blygsam, det är väl klart att du e
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #55 skrivet: 2007-09-27, 18:35:34 »
Visst kan jag bli diplomat... Jag kanske inte är världens bästa men nog kan jag vara det...
:supporter  Najs, ceder är nu inlagd som diplomat

guest580

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #56 skrivet: 2007-09-27, 19:35:07 »
*röstar "Jag heter Enos"*

guest1490

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #57 skrivet: 2007-09-27, 19:59:46 »
Röstar på alternativ nummer 1  :thumb

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #58 skrivet: 2007-09-27, 20:02:03 »
Alternativ 2 för mig. Jag kommer inte gå med i någon annan allians. Jag spelar Travian i huvudsak för att spela med OG, precis som med alla andra lir jag spelar. Jag fortsätter i OK så länge jag inte är allena i alliansen, men skulle alliansen gå under är Travian inte längre intressant för mig. Det är klart att jag är gruvligt besviken på alla parter i konflikten, men jag är fullkomligt övertygad om att vi kan gå vidare och styra upp en fungerande ledning igen!

:oggubben

 :stupid

Jag röstar också på alternativ nr 2.

guest1596

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #59 skrivet: 2007-09-27, 20:05:24 »
Men vi som är dåliga kommer att bli attackerade ändå, om ni som är bäst försvinner så blir det atomatiskt att andra börjar attackera. Oavsätt alians.

Men om det blir så, så är jag med på det.

//SilverLi

 

Senaste inlägg