Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OKs framtid - Förslag från Ronin  (läst 17403 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1501

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #60 skrivet: 2007-09-27, 20:34:27 »
Men vi som är dåliga kommer att bli attackerade ändå, om ni som är bäst försvinner så blir det atomatiskt att andra börjar attackera. Oavsätt alians.

Men om det blir så, så är jag med på det.

//SilverLi
Jag är helt säker på att det inte blir så! När jag gick med i OK2 var vi verkligen "lilleplutt-allians-bihanget". Ingen hade ens två byar, ingen hade över 1000 i befolkning etc. Vi blev sällan farmade och de gånger de hände ställde OK upp direkt! Varje gång. Nu börjar snart slutspelet och varenda spelare/allians fokuserar på segern och det är extremt otaktiskt att riskera trupp för en farmning av en allians som har uppbackning av OK/Ronin/30+. Det är exakt detta som nyligen hände med Fredrik VII i Omen. Han kommer inte göra om det, och de övriga i Omen, REG och SE har sett och hört om detta. Dessvärre (?) är dessa allianser fulla med spelare som listat ut detta för länge sedan.
Vi har genom OK2 redan facit på hur väl det fungerar.

Jag röstar på förslag ett.

guest1528

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #61 skrivet: 2007-09-27, 20:40:05 »
alternativ 1 :D

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #62 skrivet: 2007-09-27, 20:59:41 »
Jag måste väl förtydliga mig och säga att jag självklart röstar alt 2... trodde inte det fanns några mer val för en OG...

guest1596

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #63 skrivet: 2007-09-27, 21:32:11 »
Jag är neutral i denna fråga, för mig kommer det nog inte hända så mycket ändå.


guest3

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #64 skrivet: 2007-09-27, 22:21:11 »
Jag måste väl förtydliga mig och säga att jag självklart röstar alt 2... trodde inte det fanns några mer val för en OG...
Jag är jättenyfiken på vad du menar. Men att säga att det inte finns andra val för en OG är lite nesligt. Är jag då inte en OG? Ska jag skämmas?
Jag är inte sur, bara förvirrad. Hugg gärna mig ingame och förklara. :kiss

guest1576

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #65 skrivet: 2007-09-27, 23:04:25 »
Röstar på alternativ 1 under förutsättningen att alla "småbyar" kommer att åtnjuta samma skydd som alla stora byar i alliansen

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #66 skrivet: 2007-09-28, 00:37:47 »
[Jag är jättenyfiken på vad du menar. Men att säga att det inte finns andra val för en OG är lite nesligt. Är jag då inte en OG? Ska jag skämmas?
Jag är inte sur, bara förvirrad. Hugg gärna mig ingame och förklara. :kiss

Tycker bara det att iom att vi nu delar upp oss i en mer "elitisk" del så falerar lite av själva casual spelet för mig... Det var väl egentligen så jag menade... Inte att det är fel av er om ni vill spela så...

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #67 skrivet: 2007-09-28, 01:31:58 »
Sorry, misstolkade det du skrev.

Det är lugnt, vill bara vara tydlig. :cheers

guest580

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #68 skrivet: 2007-09-28, 08:15:25 »
Jag har svängt lite och blir mer och mer positiv till att gå med i Ronin.

* Vi har ingen med tid lust ork och vilja som kan axla borussias gamla mantel som ledare för OK.

* Ensamma får vi svårt att vara med i slutspelet (något i alla fall jag är intereserad av)

* Med tanke på hur många som slutar spela vet vi inte hur mycket allians vi har kvar när strömmen av folk bort sinat.

Däremot anser jag att vi ska kräva lite ytterligare saker.

* Alliansen mellan Ronin och OK skall vara tydlig och officiell.

* Det skall vara förstått i och med ihopslagningen att vi OKare tänker fortsätta ge våra "småttingar" samma stöd och beskydd som tidigare, detta skall också accepteras av Ronin.

* Alla skall (även de som blir kvar i OK alltså) ha tillgång till gemensamma forum.

Sen skulle jag gärna se en gräns på 1400, plus att de som inte vill vara aktiva i slutspelet (eller de som av andra skäl inte vill byta)  Stannar i OK.

Om vi kan få någon sorts överenskommelse om allt det där så röstar jag helt klart på att vi går in i Ronin

guest3

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #69 skrivet: 2007-09-28, 11:19:44 »
@Tero:

Självklart är alliansen mellan Ronin och OK officiell. Något annat vore otänkbart.

En allians är en allians. Respekterar inte Ronin det kan de fara och flyga.

Angående forum har jag personligen ingen aning hur Ronin gör. Men vi har ju redan idag en Skype-kanal där både Ronin, 30+, Selous, OK och OK2 hänger.

guest580

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #70 skrivet: 2007-09-28, 15:16:13 »
Jag tror det jag sammanfattat ville säga var att ingen skall behöva känna sig utelämnad eller utefryst.

Säkert inga problem, men jag ville bara att det skulle vara en allians på riktigt och inte bara nån sorts förstärkt IAP som många andra gillen tycks klassa allianser som.

guest1501

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #71 skrivet: 2007-09-29, 07:59:06 »
Nu när det börjat hända saker med indelningar i Ronin och OK allianser etc, vad händer då med detta forum? Ska OK-medlemmar och fd. OK-medlemmar fortsätta använda detta forum för travian-angelägenheter? Ska det användas som komplement till Ronin-forumet?

guest3

  • Gäst
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #72 skrivet: 2007-09-29, 10:21:38 »
:goodposting

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: OKs framtid - Förslag från Ronin
« Svar #73 skrivet: 2007-09-29, 13:30:29 »
Klart OK ska ha ett eget forum för alla i OK (även de som gästar i Ronin).

 

Senaste inlägg