Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: BF2 terminerar nätåtkomst för andra program?  (läst 2181 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
BF2 terminerar nätåtkomst för andra program?
« skrivet: 2006-10-11, 16:02:30 »
Hej på er! Under min tid som hangaround och Trainee har jag mest lirat GW, men jag tänkte att det var dags att damma av BF2 häromdan... Jag har börjat lira litegrann under mitt gamla nick, Sunbane. Men jag har ett par problem:

Fråga 1:

Det händer de konstigaste saker när jag startar BF2. Det första som händer är att BF2 inte klarar av att logga in mig. Det står och tuggar en stund innan jag får ett felmeddelande om att anslutningen till inloggningsservern avbröts, och sedan en info-ruta från EA som är tom. Efter detta kan jag dock logga in lätt som en plätt, spela online och allt. Men: Samtidigt dör nätet för mina andra program som rullar i bakgrunden - främst Gaim (IM), Thunderbird (mail) och Firefox (www). Det sjuka är att Teamspeak fortfarande fungerar perfekt, som om ingenting hade hänt. Jag kör genom en WLAN router där jag har öppnat portar åt BF2. UPnP är också igång på densamma. Sedan efter att jag är klar med BF2, så måste jag starta om datorn för att få ut de andra programmen på nätet. :(

Fråga 2:

Finns det någon no-CD patch man kan köra in utan att råka ut för bekymmer? Jag är less på att stoppa i och ur skivan hela tiden. Jag tänkte först bara göra en diskimage av skivan och mounta den i DaemonTools, men det ville sig inte, för skivan verkar vara kopieringsskyddad.

 :help


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ruskprick

  • Moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: BF2 terminerar nätåtkomst för andra program?
« Svar #1 skrivet: 2006-10-11, 17:44:43 »
Vad gäller fråga ett har jag aldrig varit med om det där, om det inte är så att du klickar på Spela online nu-ikonen för den genvägen har aldrig fungerat för mig. Någon mjukvarubrandvägg som stör? UPNP kan jag inte hjälpa dig med; själv kryssar jag nämligen alltid bort det, eftersom jag är ett kontrollfreak :D

Fråga två är lättare, jag använder en mini-image som jag mountar med daemon. Finns att ladda hem på gamecopyworld. blh-bf2.rar har jag för mig att den heter, annars kan du bara pma mig så kan jag skicka dig filen.

Och slutligen, välkommen!

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: BF2 terminerar nätåtkomst för andra program?
« Svar #2 skrivet: 2006-10-11, 23:44:56 »
Tack för svaret! :)

Vad gäller fråga ett har jag aldrig varit med om det där, om det inte är så att du klickar på Spela online nu-ikonen för den genvägen har aldrig fungerat för mig.
Jo, det är precis den jag använt! ...jag bör kanske sluta med det...
Mjukvarubrandvägg finnes, men har mig veterligen inte orsakat problem tidigare. Den frågade om jag ville släppa ut BF2 på nätet - jag svarade "japp!" och sedan har den tigit. Windows egen skräpbrandvägg är inaktiverad.

Citera
Fråga två är lättare, jag använder en mini-image som jag mountar med daemon. Finns att ladda hem på gamecopyworld. blh-bf2.rar har jag för mig att den heter, annars kan du bara pma mig så kan jag skicka dig filen.
Kanon!  :thumb Jag ska snoka efter den.

Citera
Och slutligen, välkommen!
Tackar och bockar! :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: BF2 terminerar nätåtkomst för andra program?
« Svar #3 skrivet: 2006-10-12, 00:12:04 »
Hah! Nu funkar allt som det ska!
Jag tog ut cd'n, drog hem mini-imagen, mountade den och startade BF2 från standardgenvägen ("Spela BF2") - och nu A) slipper jag använda skivan, och B) nu dör inte internet för de andra programmen!
 :banana

Tack Ruskis!  :thumb

Jag passade på att döpa om filmfilerna också, så nu slipper jag alla dryga intros! :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ruskprick

  • Moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: BF2 terminerar nätåtkomst för andra program?
« Svar #4 skrivet: 2006-10-12, 00:18:06 »
:thumb

 

Senaste inlägg