Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Kommande förändringar (igen).  (läst 2027 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Kommande förändringar (igen).
« skrivet: 2006-12-09, 09:49:53 »
Annonserade förändringar

Jag har själv börjat stoppa undan lite stålar för att kunna ha en kontinuerlig ränteintäkt som hjälp för att betala spelarlöner, men denna taktik är på 2 säsongers sikt skjuten i sank:
Citat från: Hattrick
För säsongen efter den kommande (börjar i mars): Räntorna halveras igen och den maximala ränteintäkten halveras. För säsongen därpå (börjar i juli): Räntan på inlånat kapital sänks till 0.
Åtgärden motiveras med att kapialet skall arbeta, inte vila.

Som kompensation för detta finns ett nytt sponsoravtal
Citat från: Hattrick
Mer specifikt innebär detta att alla lag kommer att få 4% högre sponsorintäkter nästa säsong.
och en sänkning av agentarvodet med 2%
Citat från: Hattrick
Ni kommer fortfarande att betala pengar till tidigare klubb och moderklubb och det exakta beloppet kommer fortfarande att bero på hur länge spelaren varit i klubben. Men nu kan ni förvänta er upp till 95% av transfersumman istället för 93%.

För min egen del innebär detta en rejäl sänkning av intäkterna, balanserat av att det blir helt onödigt att anställa ekonomer (så länge man inte har en skuld). Den enda anledningen att ha någon form av icke-investerat kapital blir att ha en buffert för löner och nyinköp. Synd, men sant. Måhända är detta en nödvändighet då de fallande transferpriserna har tvingat lag att spara för att få en ränteintäkt och därigenom pressas priserna ytterligare.

Förutom dessa ekonomiska förändringar kommer det även att ske ytterligare förändringar i spelmotorn, och såvitt jag kan se gör dessa att spelarna försämras lite tidigare och lite snabbare, men det kan också vara av godo för ekonomin genom att de tvingar fram en större omsättning i lagen:
Citat från: Hattrick
Bortsett från ändringarna som meddelats av HTFF kommer vi även att göra några mindre ändringar i matchmotorn inför nästa säsong:
- Fasta situationer kommer att börja försämras med åldern, precis som alla andra förmågor
- Åldrande spelare kommer att förlora sina förmågor lite hastigare än tidigare
- Den lägsta möjliga nivån för kondition blir (låg) usel
- Byte av tränare i landslag kommer inte att påverka lagandan längre

En ny post läggs till (som många säkert har noterat på lagsidan): Prestationer.
Citat från: Hattrick
Kort sammanfattat är det en funktion där du får poäng för olika saker du uppnått i spelet. Vinna sin serie eller att avancera några omgångar i cupen kommer exempelvis att ge poäng, liksom att uppnå ett visst antal stjärnor i en match. Dessutom kommer du även att få poäng för saker i spelet som att starta ett förbund, köpa/sälja spelare, skriva konferensinlägg, stiga på rankningslistorna och bli förbundskapten. De flesta prestationer kommer att vara välkända, men det finns även en del dolda prestationer att söka efter. Dina noterade prestationer kommer att visas på menyn och på din användarsida. Både poängen du nått och det maximala antalet poäng du kan uppnå kommer att visas.
(TZ har hittills 66/1260 :banana)

Statistiktillgången skall byggas ut till mångas förtjusning.
Citat från: Hattrick
Den sista delen i det här paketet är något för våra supportrar och statistikälskare där ute: matchstatistik. Nu kommer du att, på säsongsbasis, kunna se hur ditt lag gjort sina mål, hur dina spelare skadats och statistik över gula kort.

Dessutom tillkommer den Betting som Cartman har skrivit om. Jag är själv tämligen skeptisk, men det finns alltid folk som tycker det är skoj.

Välkommen till en ny säsong!
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Kommande förändringar (igen).
« Svar #1 skrivet: 2006-12-10, 13:52:42 »
Det känns faktiskt lite välkommet. Jag har de senaste säsongerna lagt pengarna på hög så gott jag kan men eftersom det inte känns särskilt lönt nu har jag beslutat mig för en del investeringar i laget istället.

Jag kommer att satsa rätt hårt på att bli kvar i femman den här gången.

Kan ju till och med bli så att det blir lönt att sälja spelare igen :-)
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

 

Senaste inlägg